Ny version av modden som vill göra The Witcher 3 lika snyggt som den berömda E3-trailern

Robot
Ny version av modden som vill göra The Witcher 3 lika snyggt som den berömda E3-trailern

"Fett med snyggt" säger vår Witcher-konnässör.

#the-witcher-3


k3m
Medlem
Ny version av modden som vill göra The Witcher 3 lika snyggt som den berömda E3-trailern

wow! vad krävs det av datorn att köra det här vidundret i minst 30 bilder-per-sekund?

Medlem
Skrivet av k3m:

wow! vad krävs det av datorn att köra det här vidundret i minst 30 bilder-per-sekund?

Inte extremt krävande. Jag kör med en i7 4790K och GTX 980 ti och har ca 60-150fps (beroende på vart man är och vad man gör) på maxade inställningar i 1080p.

Skulle säga att du klarar dig med ett GTX 1060, ELLER GTX 1070 om du vill maxxa.

Värt att notera är att STLM inte gör annat än den visar ett annat typ av ljus/skugga med andra ord så påverkar inte modden prestandan (mer eller mindre). Klarar man original spelet på max, så klarar man även modden på max.

Medlem

Jag antar dubbla GTX 1080 för få 60 FPS flytande.

Medlem

Den ska likna E3 gameplay från 2014, inte 2013.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Malkin:

Den ska likna E3 gameplay från 2014, inte 2013.

Ok, hade för mig att det var den brinnande stugan som var målet. Rättar.


signatur
Medlem

Wither 3 eller Witcher 3?

FML
Medlem
Skrivet av Malkin:

Den ska likna E3 gameplay från 2014, inte 2013.

Förstår inte den onödiga attityden. Fick du inga kramar som liten?

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Malkin:

Den ska likna E3 gameplay från 2014, inte 2013.

Förstår inte den onödiga attityden. Fick du inga kramar som liten?

Rätt ska väl vara rätt?

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Malkin:

Den ska likna E3 gameplay från 2014, inte 2013.

Förstår inte den onödiga attityden. Fick du inga kramar som liten?

haha, vilket självmål!

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Malkin:

Den ska likna E3 gameplay från 2014, inte 2013.

Förstår inte den onödiga attityden. Fick du inga kramar som liten?

Hahah, årets mesta hyckleri hittills

Medlem

Inte för att verka otacksam för nyheter.. men.. länk till modden?

Medlem
Skrivet av flatrick:

Inte för att verka otacksam för nyheter.. men.. länk till modden?

Modden heter Super Turbo Lighting Mod och version 3 av den är inte släppt av skaparen än.

http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/657/?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av flatrick:

Inte för att verka otacksam för nyheter.. men.. länk till modden?

Måndag idag


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av flatrick:

Inte för att verka otacksam för nyheter.. men.. länk till modden?

Måndag idag

Leave Calle alone! Det är måndag och han är småbarnspappa(har jag för mig). Såg ni inte hur mycket kaffe han klunkade i morgonshowen?!

Medlem

För mycket att bearbeta upp utan ett stort team.
(Och SÅ imponerad vart man(jag) inte av gamla trailern).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av littleboss:
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Malkin:

Den ska likna E3 gameplay från 2014, inte 2013.

Förstår inte den onödiga attityden. Fick du inga kramar som liten?

Hahah, årets mesta hyckleri hittills

Nu lugnar vi ner oss. Regeringen arbetar som vanligt.

Gen
Medlem

Trailern såg självklart supersnygg ut men svårt att jämföra utan SbS.

Skrivet av Dres81:

Jag antar dubbla GTX 1080 för få 60 FPS flytande.

Vi får väl se men saker som "increased view distance" är sällan något grafikkortet uppskattar

k3m
Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av k3m:

wow! vad krävs det av datorn att köra det här vidundret i minst 30 bilder-per-sekund?

Värt att notera är att STLM inte gör annat än den visar ett annat typ av ljus/skugga med andra ord så påverkar inte modden prestandan (mer eller mindre). Klarar man original spelet på max, så klarar man även modden på max.

har svårt att tro på ditt påstående. det låter motsägelsefullt.

Ambassadör
Xbox

Världens bästa spel någonsin ännu snyggare? Ja tack.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av k3m:

wow! vad krävs det av datorn att köra det här vidundret i minst 30 bilder-per-sekund?

Inte extremt krävande. Jag kör med en i7 4790K och GTX 980 ti och har ca 60-150fps (beroende på vart man är och vad man gör) på maxade inställningar i 1080p.

Skulle säga att du klarar dig med ett GTX 1060, ELLER GTX 1070 om du vill maxxa.

Värt att notera är att STLM inte gör annat än den visar ett annat typ av ljus/skugga med andra ord så påverkar inte modden prestandan (mer eller mindre). Klarar man original spelet på max, så klarar man även modden på max.

Ja iofs men kör dubbla GTX 980 ti men kör i 4k också då har jag mellan 50 till 80 FPS beroende var man är o allt på max med stlm 2.2

Medlem
Skrivet av Gen:

Trailern såg självklart supersnygg ut men svårt att jämföra utan SbS.

Skrivet av Dres81:

Jag antar dubbla GTX 1080 för få 60 FPS flytande.

Vi får väl se men saker som "increased view distance" är sällan något grafikkortet uppskattar

Det är det jag menar kör nu med dubbla GTX 980 ti o kör allt maxxat får 50 till 80 fps

Gen
Medlem
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Gen:

Trailern såg självklart supersnygg ut men svårt att jämföra utan SbS.

Skrivet av Dres81:

Jag antar dubbla GTX 1080 för få 60 FPS flytande.

Vi får väl se men saker som "increased view distance" är sällan något grafikkortet uppskattar

Det är det jag menar kör nu med dubbla GTX 980 ti o kör allt maxxat får 50 till 80 fps

Jag kör ett ensamt, överklockat 1080 som vid 1440p och Ultra (dock utan HairWorks) ger mig 80-100fps. Om du spelar i 1080p är det något som är galet.

Medlem

*foliehatt på
Skrev CD Projekt kontrakt med MS/Sony att de olika versionerna inte fick skilja sig för mycket? Skulle tyvärr inte förvåna mig, vad jag hört är det tydligen ganska vanligt =/.

Medlem

Hysar dom elakingarna? Jag hyser inga snälla känslor för dom!


signatur

K9
:.:

Medlem

Jaha, har klockat in 267 timmar på Witcher 3 hittills. Har låtit det vila ett tag innan nästa genomkörare. Men det kanske är dags med denna modden då.

Medlem
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Gen:

Trailern såg självklart supersnygg ut men svårt att jämföra utan SbS.

Skrivet av Dres81:

Jag antar dubbla GTX 1080 för få 60 FPS flytande.

Vi får väl se men saker som "increased view distance" är sällan något grafikkortet uppskattar

Det är det jag menar kör nu med dubbla GTX 980 ti o kör allt maxxat får 50 till 80 fps

Då har du jävligt bra GTX 980 Ti

40-60 fps och långt ifrån allt på max.

Samma här. 40-60 fps och långt ifrån max. Samma som förra aldrig på något krävande ställe i spelet utan mest i skogen och tittar halvt ner i backen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Gen:

Trailern såg självklart supersnygg ut men svårt att jämföra utan SbS.

Skrivet av Dres81:

Jag antar dubbla GTX 1080 för få 60 FPS flytande.

Vi får väl se men saker som "increased view distance" är sällan något grafikkortet uppskattar

Det är det jag menar kör nu med dubbla GTX 980 ti o kör allt maxxat får 50 till 80 fps

Då har du jävligt bra GTX 980 Ti

https://www.youtube.com/embed/ttiG2GECtKA

40-60 fps och långt ifrån allt på max.

https://www.youtube.com/embed/5_d5iXv7rOw

Samma här. 40-60 fps och långt ifrån max. Samma som förra aldrig på något krävande ställe i spelet utan mest i skogen och tittar halvt ner i backen.

De i videorna kör nog referens kort båda två. Partnertillverkarnas modeller kan vara runt 15-20% bättre. Det plus att spelet har patchat och det kommit nya drivrutiner som troligtvis gör att det kan köra lite bättre. Överklockar man dessutom kan det bli ännu större skillnad.

Medlem

åhå då är det nog dags att testa detta

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Gen:

Trailern såg självklart supersnygg ut men svårt att jämföra utan SbS.

Skrivet av Dres81:

Jag antar dubbla GTX 1080 för få 60 FPS flytande.

Vi får väl se men saker som "increased view distance" är sällan något grafikkortet uppskattar

Det är det jag menar kör nu med dubbla GTX 980 ti o kör allt maxxat får 50 till 80 fps

Jag kör ett ensamt, överklockat 1080 som vid 1440p och Ultra (dock utan HairWorks) ger mig 80-100fps. Om du spelar i 1080p är det något som är galet.

Nej jag har hairwork på ochjag kör i 4k slutade med 1080p för ca två år sen. Never go back

12
Skriv svar