Shigeru Miyamoto anser att Super Mario Odyssey riktar sig till "core-gamers"
Bra. Sugen att shoppa en Nintendo Switch i december för detta spel. Äntligen en tillbakagång till Mario 64 & Mario Sunshine med sina öppna världar. Härligt. Visst såg den riktiga världen lite konstig ut i ett Mario spel, men jag tror Nintendo grejar ett kanonspel i slutändan...
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.
Vilket hade sin orsak i att spel-kassetterna inte hade så mycket utrymme, så för att förlänga spelen så gjordes de svårare ofta.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.
Nintendos egna spel var inte särskilt svåra ens på den tiden (om man bortser från Zelda 2). Det var ju tredjepartsspelen som var rövsvåra i många fall. Ghosts n goblins, någon?
Jätteintressant information.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.
Nintendos egna spel var inte särskilt svåra ens på den tiden (om man bortser från Zelda 2). Det var ju tredjepartsspelen som var rövsvåra i många fall. Ghosts n goblins, någon?
Vet inte det, inget av Mario spelen på NES:en är direkt enkla, skulle chansa att de flesta spelarna som spelade spelen som unga klarade av dem genom att använda warps. Det var först på äldre dar som jag själv lyckades klara av mario spelen utan att använda några warps, de var inte direkt enkla. Men visst, det fanns många spel som var mycket värre.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.
Nintendos egna spel var inte särskilt svåra ens på den tiden (om man bortser från Zelda 2). Det var ju tredjepartsspelen som var rövsvåra i många fall. Ghosts n goblins, någon?
Lost Levels och Punch Out. Så åtminstone tre spel som är kända för sin svårighet Sen så var de flesta av Nintendos spel åtminstone utmanande fram tills Wii kom.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.
Nintendos egna spel var inte särskilt svåra ens på den tiden (om man bortser från Zelda 2). Det var ju tredjepartsspelen som var rövsvåra i många fall. Ghosts n goblins, någon?
Vet inte det, inget av Mario spelen på NES:en är direkt enkla, skulle chansa att de flesta spelarna som spelade spelen som unga klarade av dem genom att använda warps. Det var först på äldre dar som jag själv lyckades klara av mario spelen utan att använda några warps, de var inte direkt enkla. Men visst, det fanns många spel som var mycket värre.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.
Nintendos egna spel var inte särskilt svåra ens på den tiden (om man bortser från Zelda 2). Det var ju tredjepartsspelen som var rövsvåra i många fall. Ghosts n goblins, någon?
Lost Levels och Punch Out. Så åtminstone tre spel som är kända för sin svårighet Sen så var de flesta av Nintendos spel åtminstone utmanande fram tills Wii kom.
Vi är väl olika bra på spel, helt enkelt.
Jätteintressant information.
Core? Nintendo nischar sig mot 30-plussare som hade en NES/SNES och har nostalgiska minnen av en tid då Nintendo var relevant. Den målgruppen kommer bara att krympa.
De kan inte konkurrera med hårdvara och de har mjölkat Mario och Zelda till döds. Det här är en lång, utdragen dödsspiral.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
Folk säger det var en härlig utmaning... Men jag tyckte inte spelet var svårt! Helt standard om du frågar mig.
För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.
There's hard, and then there's Nintendo hard.
Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.
Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.
Folk säger det var en härlig utmaning... Men jag tyckte inte spelet var svårt! Helt standard om du frågar mig.
Med härlig utmaning så syftar jag på att man äntligen dör i ett spel, och allra roligast blev det när man låste upp Hard Mode och Time Attack Idag så tycker jag att man kan klara ut allt för många spel utan att dö en enda gång.