Shigeru Miyamoto anser att Super Mario Odyssey riktar sig till "core-gamers"

Robot
Medlem
Shigeru Miyamoto anser att Super Mario Odyssey riktar sig till "core-gamers"

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

Medlem

Bra. Sugen att shoppa en Nintendo Switch i december för detta spel. Äntligen en tillbakagång till Mario 64 & Mario Sunshine med sina öppna världar. Härligt. Visst såg den riktiga världen lite konstig ut i ett Mario spel, men jag tror Nintendo grejar ett kanonspel i slutändan...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.

Vilket hade sin orsak i att spel-kassetterna inte hade så mycket utrymme, så för att förlänga spelen så gjordes de svårare ofta.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Skrivet av Elixx:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.

Nintendos egna spel var inte särskilt svåra ens på den tiden (om man bortser från Zelda 2). Det var ju tredjepartsspelen som var rövsvåra i många fall. Ghosts n goblins, någon?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Skrivet av Elixx:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.

Nintendos egna spel var inte särskilt svåra ens på den tiden (om man bortser från Zelda 2). Det var ju tredjepartsspelen som var rövsvåra i många fall. Ghosts n goblins, någon?

Vet inte det, inget av Mario spelen på NES:en är direkt enkla, skulle chansa att de flesta spelarna som spelade spelen som unga klarade av dem genom att använda warps. Det var först på äldre dar som jag själv lyckades klara av mario spelen utan att använda några warps, de var inte direkt enkla. Men visst, det fanns många spel som var mycket värre.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Skrivet av Elixx:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.

Nintendos egna spel var inte särskilt svåra ens på den tiden (om man bortser från Zelda 2). Det var ju tredjepartsspelen som var rövsvåra i många fall. Ghosts n goblins, någon?

Lost Levels och Punch Out. Så åtminstone tre spel som är kända för sin svårighet Sen så var de flesta av Nintendos spel åtminstone utmanande fram tills Wii kom.

Medlem

Får lite rejäla Mario 64 vibbar här! Särskilt stilen med att styra Mario och animationerna.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Skrivet av Elixx:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.

Nintendos egna spel var inte särskilt svåra ens på den tiden (om man bortser från Zelda 2). Det var ju tredjepartsspelen som var rövsvåra i många fall. Ghosts n goblins, någon?

Vet inte det, inget av Mario spelen på NES:en är direkt enkla, skulle chansa att de flesta spelarna som spelade spelen som unga klarade av dem genom att använda warps. Det var först på äldre dar som jag själv lyckades klara av mario spelen utan att använda några warps, de var inte direkt enkla. Men visst, det fanns många spel som var mycket värre.

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Skrivet av Elixx:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Håller med, var ju det som var lite charmen i Nes/Snes imo. Man dog, dog och så finally, naila man bossen.

Nintendos egna spel var inte särskilt svåra ens på den tiden (om man bortser från Zelda 2). Det var ju tredjepartsspelen som var rövsvåra i många fall. Ghosts n goblins, någon?

Lost Levels och Punch Out. Så åtminstone tre spel som är kända för sin svårighet Sen så var de flesta av Nintendos spel åtminstone utmanande fram tills Wii kom.

Vi är väl olika bra på spel, helt enkelt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Skulle man ha alla stjärnor i Galaxy spelen fick man allt kämpa dock vill jag lova.
Personligen tycker jag Galaxy spelen är de två bästa Mario spelen i modern tid.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Core? Nintendo nischar sig mot 30-plussare som hade en NES/SNES och har nostalgiska minnen av en tid då Nintendo var relevant. Den målgruppen kommer bara att krympa.

De kan inte konkurrera med hårdvara och de har mjölkat Mario och Zelda till döds. Det här är en lång, utdragen dödsspiral.

Medlem

Synd bara inte maskinen känns så mycket "core" bara

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Folk säger det var en härlig utmaning... Men jag tyckte inte spelet var svårt! Helt standard om du frågar mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Elixx:

För Nintendo riktar sig till core gamers i sig.

There's hard, and then there's Nintendo hard.

Nu har Nintendo varit ganska så casual på sistone, men Donkey Kong till Wii U var en härlig utmaning.

Skönt att Nintendo går tillbaka till lite mer utmanande Mario-spel.

Folk säger det var en härlig utmaning... Men jag tyckte inte spelet var svårt! Helt standard om du frågar mig.

Med härlig utmaning så syftar jag på att man äntligen dör i ett spel, och allra roligast blev det när man låste upp Hard Mode och Time Attack Idag så tycker jag att man kan klara ut allt för många spel utan att dö en enda gång.

1
Skriv svar