R.I.P SAAB, eller kanske inte...

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Saab, kan göra mycket bättre bilar, det är bara GM som har stoppat dom. Hoppas att Saab mot all förmodan överlever.

För Saab gick ju jättebra innan de sålde sig till GM amirite?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Ellehbg:

Saab, kan göra mycket bättre bilar, det är bara GM som har stoppat dom. Hoppas att Saab mot all förmodan överlever.

För Saab gick ju jättebra innan de sålde sig till GM amirite?

Dom gick iaf med vinst, till skillnad från dom senaste åren. Jag tycker det verkar som att GM har hindrat Saab från att utvecklas med strömmen, en Saab 9-1 hade sålt som smör.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Ellehbg:

Saab, kan göra mycket bättre bilar, det är bara GM som har stoppat dom. Hoppas att Saab mot all förmodan överlever.

För Saab gick ju jättebra innan de sålde sig till GM amirite?

Dom gick iaf med vinst, till skillnad från dom senaste åren. Jag tycker det verkar som att GM har hindrat Saab från att utvecklas med strömmen, en Saab 9-1 hade sålt som smör.

Saab har gått minus i 20 år

GM köpte Saab för 10 år

Enligt mina beräkningar gick då alltså Saab minus tio år innan dom köptes upp av GM, men jag kan ha fel.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Visst är det lätt att vara efterklok


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Ellehbg:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Ellehbg:

Saab, kan göra mycket bättre bilar, det är bara GM som har stoppat dom. Hoppas att Saab mot all förmodan överlever.

För Saab gick ju jättebra innan de sålde sig till GM amirite?

Dom gick iaf med vinst, till skillnad från dom senaste åren. Jag tycker det verkar som att GM har hindrat Saab från att utvecklas med strömmen, en Saab 9-1 hade sålt som smör.

Saab har gått minus i 20 år

GM köpte Saab för 10 år

Enligt mina beräkningar gick då alltså Saab minus tio år innan dom köptes upp av GM, men jag kan ha fel.

Jo men... då var inte småbilar så populärt som det är nu.

Skrivet av Nestor:

Visst är det lätt att vara efterklok

Ja, mycket...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Jo men... då var inte småbilar så populärt som det är nu.

Men så är det.
Det finns inga garantier för privata företag. Går man inte med vinst så dör man.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Ellehbg:

Jo men... då var inte småbilar så populärt som det är nu.

Men så är det.
Det finns inga garantier för privata företag. Går man inte med vinst så dör man.

såvida man inte är en investmentbank...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Först och främst, jag tycker synd om er som mister jobben på SAAB. Ni bör verkligen ställa era fackliga företrädare mot väggen!

Samtidigt, jobbar man på ett företag som inte visat vinst på så många år kan man heller inte bli speciellt förvånad om det läggs ned. Ni förstår väl att någon (GMs aktieägare i det här fallet) har betalat de senaste åren (genom minskad aktieutdelning) för SAABs överlevnad. Genom att lägga ned SAAB ökar man således GMs marknadsvärde vilket är fullkomligt rationellt.

Ni kan jämföra det med att anta att GM skänker SAAB till Trollhättans kommun. SAAB gjorde 3 miljarder i förlust 2008 och väntas göra samma förlust 2009, kassaflödet är ännu sämre än vinsten men vi kan för enkelhetens skull anta att res=kf. Om SAAB skulle gå lite bättre 2010 och bara 8) göra en förlust på 2 miljarder så skulle Trollhättans kommun behöva fördubbla sina skatteintäkter 2010 (2,099 mdr 2010 enligt nuv budget). Vilket innebär att alla som bor i T-hättans kommun skulle betala dubbel skatt i framtiden för att ha SAAB kvar. Grattis du med 20k i lön, du ska betala drygt 60% i kommunalskatt, kvar får du mindre än 8k i månaden netto. Any takers?!? Nej, trodde väl inte det.

Så snälla, sluta klaga på Regeringen, ingen normalt begåvad svensk vill betala för att ha SAAB kvar. Skulle den dåvarande Regeringen ha räddat Facit eller Boo.com?? (IT-kunskaper måste man väl ta hand om...)

Medlem

@ Vader or whatever!

Satsade du dina pengar på google eller enron?

Visst ingen vill väl ha ett olönsamt företag, men att dra undan mattan på saab när dem dessutom var i startgroparna för att lansera en ny bilmodell.

nejdu det ligger en död hund begraven här och det har med mr fuckin lutz att göra, ge gubbfan syrgas och låt människor med omtanke och kunskap för teknik sköta rodret!

Hoppas att dem som skrivit under protestlistan mot GM står vid sitt ord, för då förlorar GM många sköna miljarder både inhemskt och i europa.

Låt patrioter med flaggor på rockslaget stödköpa GMs bilar.

För mig blir det bojkott, inte enbart för att deras politik är skräckinjagande utan för att jag är trött på att köpa skit!

xbox 360 har bytts ut mot PS3a, Apple mac datorn åkte ut, in kom en pc med delar från hela världen.

Ingen underhållning eller köp av amerikansk media, födoämnen som mac dolme eller burgarkungen.

Och deras värdelösa nykomlingar då det gäller artister och musik!

USA don't got any fockin talent!

USOFA kommer att rovknolla både saab och vovlo, men vad bryr jag mig om det för, jag köper BMW eller AUDI.

/Volksvagen!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av 7an:

USA don't got any fockin talent!

300+ Nobelpristagare does not agree.

Skrivet av 7an:

xbox 360 har bytts ut mot PS3a, Apple mac datorn åkte ut, in kom en pc med delar från hela världen.

PS3an har en processor som togs fram av Sony och IBM(Amerikanskt)
Grafikenheten är av amerikanskt ursprung (nVidia).

Men visst. Fortsätt bojkotta du.
Din insats gör garanterat en märkbar skillnad:up:


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Att se facket, med sina maffiametoder, helt maktlösa inför GM, har stort underhållningsvärde. Förutom att SAAB tillverkar produkter som ingen köper, bär facket med dess krav och metoder direkt en del av ansvaret för varför folk tvingas bli arbetslösa.
I ett land där Lasse som hoppade av högstadiet och nu jobbar på bandet ska tjäna lika mycket som akademiskt utbildad personal på utvecklingsavdelningen och dessutom ha flerprocenting löneökning varje år, krävs det inga raketforskare för att se hur det blir svårt att bedriva lönsam verksamhet.
Jantelagen kommer bli Sveriges undergång.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Att se facket, med sina maffiametoder, helt maktlösa inför GM, har stort underhållningsvärde. Förutom att SAAB tillverkar produkter som ingen köper, bär facket med dess krav och metoder direkt en del av ansvaret för varför folk tvingas bli arbetslösa.
I ett land där Lasse som hoppade av högstadiet och nu jobbar på bandet ska tjäna lika mycket som akademiskt utbildad personal på utvecklingsavdelningen och dessutom ha flerprocenting löneökning varje år, krävs det inga raketforskare för att se hur det blir svårt att bedriva lönsam verksamhet.
Jantelagen kommer bli Sveriges undergång.

Sluta nu med "maffiametoder".. utan facket skulle vi ha samma lönevillkor som på 1900-talets början. De där "flerprocentiga" löneökningarna äts upp av stigande priser och jämfört med chefernas bonusar är det en piss i havet.

Se på det så här.. hur man än vänder och vrir på det, så är arslet bak. Antingen drar de undan mattan för saab och folk blir arbetslösa, mår dåligt osv och en viss procent kommer aldrig kunna arbeta igen. Eller så hade staten tatt över företaget och gjort en gradvis avveckling och samtidigt utbildat eller fasat över folk till andra jobb. I slutändan får staten betala i vilket fall som helst..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

MFC
Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Gullefjun:

Att se facket, med sina maffiametoder, helt maktlösa inför GM, har stort underhållningsvärde. Förutom att SAAB tillverkar produkter som ingen köper, bär facket med dess krav och metoder direkt en del av ansvaret för varför folk tvingas bli arbetslösa.
I ett land där Lasse som hoppade av högstadiet och nu jobbar på bandet ska tjäna lika mycket som akademiskt utbildad personal på utvecklingsavdelningen och dessutom ha flerprocenting löneökning varje år, krävs det inga raketforskare för att se hur det blir svårt att bedriva lönsam verksamhet.
Jantelagen kommer bli Sveriges undergång.

Sluta nu med "maffiametoder".. utan facket skulle vi ha samma lönevillkor som på 1900-talets början. De där "flerprocentiga" löneökningarna äts upp av stigande priser och jämfört med chefernas bonusar är det en piss i havet.

Håller faktiskt med.. blanda inte ihop radikalvänsterns åsikter om att ALLT ska ägas av staten o arbetsgivare är satans avkommor o annat skit som sånt folk kan vräka ur sig.

Facket har spelat en viktig roll i att utforma de lagar och regler som vi har idag. Vissa saker kan man tycka vad man vill om.. *host* LAS *host* men utan facket hade ni troligen inte haft OB-tillägg, semester eller möjlighet att vara ledig för vård av barn.. finns många exempel på saker som facken faktiskt kämpat för och som betyder något för oss. Sedan finns det en sida av spektrat som är mindre tilltalande i fackens historia men det får väl andra ranta om isf.

EDIT: tycker dock inte ens att staten ska RÖRA SAAB.. än mindre ta över det för att avveckla.. nåja.. min rant


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av MFC:
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Gullefjun:

Att se facket, med sina maffiametoder, helt maktlösa inför GM, har stort underhållningsvärde. Förutom att SAAB tillverkar produkter som ingen köper, bär facket med dess krav och metoder direkt en del av ansvaret för varför folk tvingas bli arbetslösa.
I ett land där Lasse som hoppade av högstadiet och nu jobbar på bandet ska tjäna lika mycket som akademiskt utbildad personal på utvecklingsavdelningen och dessutom ha flerprocenting löneökning varje år, krävs det inga raketforskare för att se hur det blir svårt att bedriva lönsam verksamhet.
Jantelagen kommer bli Sveriges undergång.

Sluta nu med "maffiametoder".. utan facket skulle vi ha samma lönevillkor som på 1900-talets början. De där "flerprocentiga" löneökningarna äts upp av stigande priser och jämfört med chefernas bonusar är det en piss i havet.

Håller faktiskt med.. blanda inte ihop radikalvänsterns åsikter om att ALLT ska ägas av staten o arbetsgivare är satans avkommor o annat skit som sånt folk kan vräka ur sig.

Facket har spelat en viktig roll i att utforma de lagar och regler som vi har idag. Vissa saker kan man tycka vad man vill om.. *host* LAS *host* men utan facket hade ni troligen inte haft OB-tillägg, semester eller möjlighet att vara ledig för vård av barn.. finns många exempel på saker som facken faktiskt kämpat för och som betyder något för oss. Sedan finns det en sida av spektrat som är mindre tilltalande i fackens historia men det får väl andra ranta om isf.

EDIT: tycker dock inte ens att staten ska RÖRA SAAB.. än mindre ta över det för att avveckla.. nåja.. min rant

Det är inte så mycket kvar av facket i LO utan det har mer och mer blivit en "Elit organisation" som inte bryr sig så mycket om sina arbetare som tidigare. Dock bryr dom sig när det gäller kollektivavtal (se Salladsbaren) eller om ett företag ska läggas ner.

MFC
Medlem
Skrivet av rednalexia:

Det är inte så mycket kvar av facket i LO utan det har mer och mer blivit en "Elit organisation" som inte bryr sig så mycket om sina arbetare som tidigare. Dock bryr dom sig när det gäller kollektivavtal (se Salladsbaren) eller om ett företag ska läggas ner.

Skilj på LO och enskilda fackförbund och fackombud. För övrigt så är LO i behov av att reformeras.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av Nestor:
Skrivet av 7an:

USA don't got any fockin talent!

300+ Nobelpristagare does not agree.

Många av deras nobelpristagare är egentligen födda i något annat land. Problemet är att väldigt mycket av världens forsknings pengar finns i USA där forskningen äger rum.

Citat:
Skrivet av 7an:

xbox 360 har bytts ut mot PS3a, Apple mac datorn åkte ut, in kom en pc med delar från hela världen.

PS3an har en processor som togs fram av Sony och IBM(Amerikanskt)
Grafikenheten är av amerikanskt ursprung (nVidia).

Men visst. Fortsätt bojkotta du.
Din insats gör garanterat en märkbar skillnad:up:

[/quote]IBM är ett multinationellt företag och har kontor i flera världsdelar och tillverkningen sker med störta sannolikhet i Asien det samma för NVidia

Men ja det är svårt, för att inte säga omöjligt att bojkotta USA idag. För några år sen hade jag samma idé men sen kom jag fram till den bistra sanningen

Problemet med nestor (fz karaktären) är att han tror sig ha rätt hela tiden eftersom få vågar(och orkar) säga emot. Han kör med en så kallad förlöjnings taktik för att vinna argumentationen. Men lägg då märke till att jag vid flera tillfällen(minst två gånger innan) faktiskt besegrat honom fair and square.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Nu ska det tydligen finnas en ny deadline på 2-4 veckor att lämna in anbud på saab.
GM vill ha i häraden 450 miljoner dollar eller 3.2 miljarder SEK för saab

http://www.dn.se/ekonomi/gm-har-inte-andrat-standpunkt-1.1025...

Såatteh.
Fram med slantarna och saken är biff.
Det får mig att fundera på om tidigare anbud har varit rena skambud från opportunistiska köpare som tänkt sig att tjacka saab för en struntsumma.

Isåfall kan jag mycket väl förstå GMs agerande.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av 7an:

USA don't got any fockin talent!

300+ Nobelpristagare does not agree.

Många av deras nobelpristagare är egentligen födda i något annat land. Problemet är att väldigt mycket av världens forsknings pengar finns i USA där forskningen äger rum.

Och om man amerikanskt (ni förstår vad jag menar, geografibesserwissar) medborgarskap är man en amerikan.

Din poäng är?

Edit ;
Varför är det ett "problem" att USA lägger mest pengar på forskning?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Gullefjun:

Att se facket, med sina maffiametoder, helt maktlösa inför GM, har stort underhållningsvärde. Förutom att SAAB tillverkar produkter som ingen köper, bär facket med dess krav och metoder direkt en del av ansvaret för varför folk tvingas bli arbetslösa.
I ett land där Lasse som hoppade av högstadiet och nu jobbar på bandet ska tjäna lika mycket som akademiskt utbildad personal på utvecklingsavdelningen och dessutom ha flerprocenting löneökning varje år, krävs det inga raketforskare för att se hur det blir svårt att bedriva lönsam verksamhet.
Jantelagen kommer bli Sveriges undergång.

Sluta nu med "maffiametoder".. utan facket skulle vi ha samma lönevillkor som på 1900-talets början. De där "flerprocentiga" löneökningarna äts upp av stigande priser och jämfört med chefernas bonusar är det en piss i havet.

Se på det så här.. hur man än vänder och vrir på det, så är arslet bak. Antingen drar de undan mattan för saab och folk blir arbetslösa, mår dåligt osv och en viss procent kommer aldrig kunna arbeta igen. Eller så hade staten tatt över företaget och gjort en gradvis avveckling och samtidigt utbildat eller fasat över folk till andra jobb. I slutändan får staten betala i vilket fall som helst..

Maffiametoder är precis vad det handlar om. Så länge facket utnyttjar metoder typ Wild n fresh, Göteborg 2006, där företagare tvingas kuva sig under fackets våldsamma påtryckningar, till och med när den egna personalen inte vill ha med dem och göra. Så länge medlemar av facket tvingas till att stödja det socialdemokratiska arbetarpartiet ekonomiskt och politiskt, bara genom sitt medlemsskap, ja då är metoderna onekligen att likna vid någon sliskig gangsterfilm.

Facket har spelat en oerhört viktig roll historiskt, och fortsätter att fylla vissa roller i dagens moderna samhälle. Men de LO-anslutna fackorganisationerna är idag inget annat än en socialdemokratiska föreningar i utklädnad, som inte gör annat än att hämma Sveriges utveckling inom allt ifrån ekonomi till produktutveckling. Det är ett faktum att Sverige tappar arbetstillfällen och utvecklingsmöjligheter på grund utav att kollektivavtal är något av en helig graal. Ingen får tjäna mer än någon annan, och akademiskt utbildad personal får absolut inte premieras mer än dem som arbetar på golvet. Samtidigt sitter det toppstyrda LO i sin borg på Norra bantorget i huvudstaden för att då och då vräka ur sig något uttalande i dagspressen som saknar verklighetsförankring.
Facket har tyvärr sedan länge slutat att fylla den roll man en gång hedersvärt fyllde.


signatur
MFC
Medlem
Skrivet av Nestor:

Nu ska det tydligen finnas en ny deadline på 2-4 veckor att lämna in anbud på saab.
GM vill ha i häraden 450 miljoner dollar eller 3.2 miljarder SEK för saab

http://www.dn.se/ekonomi/gm-har-inte-andrat-standpunkt-1.1025...

Såatteh.
Fram med slantarna och saken är biff.
Det får mig att fundera på om tidigare anbud har varit rena skambud från opportunistiska köpare som tänkt sig att tjacka saab för en struntsumma.

Isåfall kan jag mycket väl förstå GMs agerande.

Jag tror inte pengarna är problemet. Problemet är villkoren för övertagande. Alla på SAAB hyllar Spyker (okej, inte alla) men troligen har Spyker nog ett och annat villkor för övertagande som GM inte gillar.

Jag förbehåller mig rätten att ha fel men Spykers intentioner är allt annat än att bevara nuvarande produktion och produktionskapacitet. De sa på nyheterna i morse att de kommer NYANSTÄLLA när de tagit över SAAB. De enda som jag kan tänka mig som nyanställs är revisorer rådgivare för att överse avvecklingen produktionen så Spyker kan göra sina egna SAAB-rattmuffar.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Gullefjun:

Att se facket, med sina maffiametoder, helt maktlösa inför GM, har stort underhållningsvärde. Förutom att SAAB tillverkar produkter som ingen köper, bär facket med dess krav och metoder direkt en del av ansvaret för varför folk tvingas bli arbetslösa.
I ett land där Lasse som hoppade av högstadiet och nu jobbar på bandet ska tjäna lika mycket som akademiskt utbildad personal på utvecklingsavdelningen och dessutom ha flerprocenting löneökning varje år, krävs det inga raketforskare för att se hur det blir svårt att bedriva lönsam verksamhet.
Jantelagen kommer bli Sveriges undergång.

Sluta nu med "maffiametoder".. utan facket skulle vi ha samma lönevillkor som på 1900-talets början. De där "flerprocentiga" löneökningarna äts upp av stigande priser och jämfört med chefernas bonusar är det en piss i havet.

Se på det så här.. hur man än vänder och vrir på det, så är arslet bak. Antingen drar de undan mattan för saab och folk blir arbetslösa, mår dåligt osv och en viss procent kommer aldrig kunna arbeta igen. Eller så hade staten tatt över företaget och gjort en gradvis avveckling och samtidigt utbildat eller fasat över folk till andra jobb. I slutändan får staten betala i vilket fall som helst..

Maffiametoder är precis vad det handlar om. Så länge facket utnyttjar metoder typ Wild n fresh, Göteborg 2006, där företagare tvingas kuva sig under fackets våldsamma påtryckningar, till och med när den egna personalen inte vill ha med dem och göra. Så länge medlemar av facket tvingas till att stödja det socialdemokratiska arbetarpartiet ekonomiskt och politiskt, bara genom sitt medlemsskap, ja då är metoderna onekligen att likna vid någon sliskig gangsterfilm.

Facket har spelat en oerhört viktig roll historiskt, och fortsätter att fylla vissa roller i dagens moderna samhälle. Men de LO-anslutna fackorganisationerna är idag inget annat än en socialdemokratiska föreningar i utklädnad, som inte gör annat än att hämma Sveriges utveckling inom allt ifrån ekonomi till produktutveckling. Det är ett faktum att Sverige tappar arbetstillfällen och utvecklingsmöjligheter på grund utav att kollektivavtal är något av en helig graal. Ingen får tjäna mer än någon annan, och akademiskt utbildad personal får absolut inte premieras mer än dem som arbetar på golvet. Samtidigt sitter det toppstyrda LO i sin borg på Norra bantorget i huvudstaden för att då och då vräka ur sig något uttalande i dagspressen som saknar verklighetsförankring.
Facket har tyvärr sedan länge slutat att fylla den roll man en gång hedersvärt fyllde.

Dur har helt rätt Gullefjun! Precis som du skriver har LO fyllt en viktig roll historiskt men nu gör det inget annat än hämmar Sveriges tillväxt.

Medlem

Jag undrar hur mycket GM räknar med att få ut i kalla stålar på att lägga ner SAAB.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av 7an:

USA don't got any fockin talent!

300+ Nobelpristagare does not agree.

Skrivet av 7an:

xbox 360 har bytts ut mot PS3a, Apple mac datorn åkte ut, in kom en pc med delar från hela världen.

PS3an har en processor som togs fram av Sony och IBM(Amerikanskt)
Grafikenheten är av amerikanskt ursprung (nVidia).

Men visst. Fortsätt bojkotta du.
Din insats gör garanterat en märkbar skillnad:up:

dock tillverkas de antagligen inte i usa utan i något billigare land. Vilket egentligen är usas största problem, de har för lite export.
Jag föreslår istället att vi köper mer amerikanskt för att de inte ska gå under.


signatur

thank you, come again

Medlem

Pengarna går ju fortfarande till USA, även om tillverkningen sker någon annanstans, så en bojkott slår ändå inte mot USA vilket var poängen.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Pengarna går ju fortfarande till USA, även om tillverkningen sker någon annanstans, så en bojkott slår ändå inte mot USA vilket var poängen.

ja men lite av pengarna går till något annat land vilket jag inte tycker om, det var min poäng


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

ja men lite av pengarna går till något annat land vilket jag inte tycker om, det var min poäng

Inlägget var mer riktat allmänt mot diskussionen om bojkott än mot någon specifik person, men jag var nog lite otydlig.

MFC
Medlem

Att bojkotta USA är enkelt. Sluta köpa läsk (läs: från de företag som tillverkar åt Coca Cola). Sluta köpa prylar gjorda i Kina då Kina faktiskt köper USAs statspapper. Börja köpa guld och silver för då underminerar du värdet av dollarn.

Givetsvis är EN människas beslut och aktioner tämligen harmlösa men det räcker ju för att påverka om än i mikroskopisk skala.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det är bra mycket mer än så du får sluta med om du ska bojkotta USA - glöm inte företag som samarbetar med företag i USA etc. Det är ingen liten operation man ger sig in på.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Jo men... då var inte småbilar så populärt som det är nu.

Det skulle SAAB ha tänkt på innan isåfall, företag som inte lyckas gå plus på 20 år kan inte leva vidare.
Att fortsätta ge konstgjord andning fördröjer bara det oundvikliga.

Om jag säger såhär :

Hade du behållt en anställd som inte kan sitt jobb och förstör ditt företag?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem
Skrivet av båtsman:

Det är bra mycket mer än så du får sluta med om du ska bojkotta USA - glöm inte företag som samarbetar med företag i USA etc. Det är ingen liten operation man ger sig in på.

Man ska ta det som svider mest...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skriv svar