The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Robot
The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Nyskapande och traditionellt – Nintendo är något stort på spåren i det första stora Switch-spelet. Här är våra första intryck.

#the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild, #the-legend-of-zelda


Medlem
The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Varför publicera en ofullständig recension?

Moderator | Testpilot
Skrivet av tjockisen:

Varför publicera en ofullständig recension?

Så folk kan läsa första intryck och sedan få hela texten samt betyget efter de testat spelet fullt ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra text! Ska bli kul att få testa det imorgon. Cheers!

Medlem
Skrivet av tjockisen:

Varför publicera en ofullständig recension?

När det gäller stora spel, med mycket innehåll känns det som ett bra koncept att de publicerar ett första intryck och sen slutför recensionen när de spelat klart. Många är intresserade av att köpa spelet på releasedagen så all input är värdefull.

Jag tycker FZ ska fortsätta göra så.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:
Skrivet av tjockisen:

Varför publicera en ofullständig recension?

När det gäller stora spel, med mycket innehåll känns det som ett bra koncept att de publicerar ett första intryck och sen slutför recensionen när de spelat klart. Många är intresserade av att köpa spelet på releasedagen så all input är värdefull.

Jag tycker FZ ska fortsätta göra så.

Kan inflika att det såklart är vår målsättning att publicera en recension med betyg då embargot löper ut men har vi inte tillräckligt med tid gör vi alltid så här.

Nintendo har varit väldigt sparsamma med att skicka ut såväl spel som konsoler inför lanseringen av Switch. Vissa utvalda medier har kunnat lira Zelda sedan förra veckan medan vi satte igång denna. Då genom att lyckas få tag på utrustning och spel från annat håll.


signatur
Medlem

Shit vilka höga betyg det verkar håva in. Kollade lite snabbt på metacritic och många av de stora sidorna verkar ju ge det full pot. Fett.

Medlem

Jag läste endast de två sista styckena, gör allt för att undvika någon form av spoiler just nu. Men det fanns inget jag inte redan visste där, ni formulerar det exakt såsom jag hade förväntat mig spelet skulle vara i princip.

Var redan säker på att Breath of the Wild skulle ta över tronen efter det att Nintendo visade release trailern. Blir jobbigt för Nintendo att matcha med nästa titel i serien.

Testpilot

98 på Metacritic nu. Lovande såklart.

Medlem

Trist med såna här"För att vara först"-recensioner utan slutbetyg. När hypen lagt sig så blir det 3/5-4/5.

Redaktör
Skrivet av Swedenrock:

Trist med såna här"För att vara först"-recensioner utan slutbetyg. När hypen lagt sig så blir det 3/5-4/5.

Det är en anpassning till vad många av våra läsare vill ha, och de vill ha snabba recensioner. Eller när det inte går, snabba första intryck.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Swedenrock:

Trist med såna här"För att vara först"-recensioner utan slutbetyg. När hypen lagt sig så blir det 3/5-4/5.

Det är en anpassning till vad många av våra läsare vill ha, och de vill ha snabba recensioner. Eller när det inte går, snabba första intryck.

Torment: Numenera är minst lika stort och långt

Redaktör
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Swedenrock:

Trist med såna här"För att vara först"-recensioner utan slutbetyg. När hypen lagt sig så blir det 3/5-4/5.

Det är en anpassning till vad många av våra läsare vill ha, och de vill ha snabba recensioner. Eller när det inte går, snabba första intryck.

Torment: Numenera är minst lika stort och långt

Som vi recenserade vid embargolyft eftersom vi fick spelet långt tidigare.


signatur
Medlem

Det mesta som ni beskriver är just saker som jag avskyr i spel. Vapen som slits ut och förstörs, alkemi och crafting är feautures som jag gärna är utan.

Medlem

Låter som ett kul spel, även om jag inte riktigt gillar hur spel hanterar föremåls-slitage normalt, och dessutom blir jag alltid rätt irriterad då man valt en viss realismaspekt men skiter i andra som ligger nära till hands när det gäller utrustning.

Men det skulle man säkert kunna leva med, det är bara någotsom jag personligen antingen ser en mer djupgående konsekvent design eller ingen sådan aspekt alls.

Medlem

Det är väl bara att läsa andra recensioner så länge. Ska bli kul att se vart FZ hamnar, men personligen gillade jag verkligen Game Spots videodiskussion där de pratade switch och Botw i en timme. Det som liksom slutligen sålde mig var att både de som pratade där hade kör horizon zero dawn och liksom kände att om de gjorde en lista över vad de gillar med de öppna världarna i båda spelen så skulle listan för Zelda bli dubbelt så lång.

Finns ju inga bromsar på det här hypetåget såklart, men visst blir man sugen efter följande slutsats från Game Spot innan de gav det 10/10:

Breath of the Wild is a defining moment for The Legend of Zelda series, and the most impressive game Nintendo has ever created.

Medlem
Skrivet av tjockisen:

Varför publicera en ofullständig recension?

Håller helt med, ogillar clickbaits.

Ambassadör
Xbox

Är det där screenshots från spelet?


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

Är det där screenshots från spelet?

Ja.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av muSPK:
Skrivet av tjockisen:

Varför publicera en ofullständig recension?

Håller helt med, ogillar clickbaits.

Förklara gärna hur detta är clickbait.


signatur
Medlem

"Det råder alltså en överraskande brist på tempel eller dungeons i Breath of the Wild. Istället finns som sagt ett antal minitempel, eller Shrines, utspridda över världskartan. Men inte heller dessa ger specialföremål av den typen Zelda-spelare i alla tider vant sig vid att hitta. Här finns ingen gripklo eller lykta eller magisk hammare eller järnstövlar att hitta."
Riktigt trist, var ju det som var den stora delen av Zelda. Tycker inte Zelda alls passar sig i stora öppna världar.
Inget blir som Link to the past igen :-/

Medlem

Wow. Mycket välskriven recension!
Det är sånna här artiklar och era streams (ex mass effect) som jag älskar på FZ!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sipmo:

Wow. Mycket välskriven recension!
Det är sånna här artiklar och era streams (ex mass effect) som jag älskar på FZ!


signatur
Medlem

Zelda spelen tillhör mina favoritspel. Ja, bortsett från Bortsett från Wind Waker som hade alldeles för mycket segling. Men Breath of the Wild vet jag inte ens om jag vill ha. De har lagt till massa saker jag inte gillar och tagit bort det jag gillade. Antagligen skaffar jag det i slutändan ändå. Bara för att det är ett Zelda spel.

Medlem

Jag tror anledningen till varför folk klagar på "click bait" "ofullständig recension" osv är för ni skrivit "Sveriges första recension" men att det i själva verket är ett första intryck. Vad jag vill minnas så brukar ni särskilja på vad som är ett intryck och en recension genom att uttryckligen skriva "första intryck" och "recension". Självklart kan jag ha fel.

Semantiken är viktig för vissa. Jag vet att jag själv klickade när jag såg "recension" för att se vad det blev för betyg. Jag blev inte besviken när jag läst klart, mycket välskrivet och insiktsfullt! Men ja, när det stod "recension" så drog min hjärna slutsatsen att det bör vara ett betyg fastklistrat på slutet med.

Med det sagt så är jag mer hypead än någonsin på att skaffa en Switch och jag ser fram emot slutrecensionen! Ha en fortsatt fantastisk tid med spelet!

Medlem

Tyvärr Gamereactor kom först..

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av muSPK:
Skrivet av tjockisen:

Varför publicera en ofullständig recension?

Håller helt med, ogillar clickbaits.

Förklara gärna hur detta är clickbait.

"läs den första svenska recensionen!"

Du kan aldrig tro vad som hände sen...

Redaktör
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av muSPK:
Skrivet av tjockisen:

Varför publicera en ofullständig recension?

Håller helt med, ogillar clickbaits.

Förklara gärna hur detta är clickbait.

"läs den första svenska recensionen!"

Du kan aldrig tro vad som hände sen...

Vi är först och ensamma i Sverige om att recensera ett spel väldigt många är intresserade av. Det lyfter man med stolthet fram, för vi har slitit jäkligt hårt för att ge er läsare det. Och jag kommer aldrig gå med på att det är nån sorts klickfiske.


signatur
Medlem

Dåligt att inget betyg gavs.. sista recensionen jag läser här.

Medlem
Skrivet av MilkBoy:

Tyvärr Gamereactor kom först..

Nope, översatt recension bara.


signatur

“All thinking people are atheists.”

12
Skriv svar