Nintendo: Har dina Joycons kass anslutning? Gör så här

Robot
Nintendo: Har dina Joycons kass anslutning? Gör så här

Glöm tanken att ställa Nintendo Switch bredvid ett akvarium.


Medlem
Nintendo: Har dina Joycons kass anslutning? Gör så här

Inte haft minsta problem än så länge..

Medlem

Joycon+joycon+switch=hl3 confirmed!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Inga problem med joy-cons för mig.

Medlem

Låter som det kan finnas hårdvaruproblem, har allt som står där att man inte ska göra min Switch står bakom tv'n, har wifi router och annat bara några tiotal cm, samt massa andra enheter som har bt aktivt o.s.v.

Sitter på 3 meters avstånd och joy-con's funkar utan problem...

Medlem

Min vänstra joy-con tappar kontakten hela tiden.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Joycon+joycon+switch=hl3 confirmed!

Men ge dig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk

Så... äger du möbler eller annan elektronisk utrustning så blir det problem? Joycon verkar vara en grym teknisk pryl. Stark jobbat, Nintendo.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Finns en anledning att de här hade sin storhetstid på 80- och 90-talet...

kör med pro controller så inga problems här

Medlem

Tack, ska prova flytta Switchen. Hade den innan i mitt akvarium, men ska prova i micron istället.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Ellakk:

Joycon+joycon+switch=hl3 confirmed!

Men ge dig.

Tänkte säga samma sak. Skrattar du fortfarande åt Arrow to the knee med?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Ellakk:

Joycon+joycon+switch=hl3 confirmed!

Men ge dig.

Tänkte säga samma sak. Skrattar du fortfarande åt Arrow to the knee med?

Jag gjorde det, men så en dag fick jag en pil i knäet.

Medlem

Upplever inga som helst problem. Sitter 3.5m från konsolen, och kan även använda Joycon-kontrollerna bakom ryggen på detta avstånd.

Medlem

4 joy cons, inga problem alls konsolen har stått i en låda i tv-bänken. Men har inte vandrat mer än kanske 3 meter från konsolen när vi kört Runway

Medlem

Jag har det. Extremt trist. Kan nästan bara köra bärbart.

Medlem

"Nära ormbon"

Läste: Nära sambon haha


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Kanske är knäpp eller något, men vad har akvariet med saken att göra? Stör pumpen eller, det är väl knappast någon som har ett akvarium mellan sig själv och tvn - det verkar ju lite koko bara det...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ambassadör
Xbox

Nu förstår jag varför man ska spela på det där hustaket!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kanske är knäpp eller något, men vad har akvariet med saken att göra? Stör pumpen eller, det är väl knappast någon som har ett akvarium mellan sig själv och tvn - det verkar ju lite koko bara det...

Det är vattnet i akvariet som kan störa.

Medlem

De kör på 2,4Ghz-frekvensen alltså ganska lätt att störa med andra radiosändare(smartphone:ens wifi i din ficka) då det är den vanligaste frekvensen. Så att ställa om hemnätverk till 5Ghz-nätet gör säkert en del för signalkvalitén.

Medlem

Jag köper inte deras påhitt om interference. Om det vore så, varför tappar bara den vänstra joy-conen kontakten då?
Innan man kan komma undan med såna lösningar ska BÄGGE joy-consen vara drabbade.

I call bull!

Bara för Nintendo att fixa felet och byta ut joy-cons om inget annat funkar. Finns faktiskt inga ursäkter för att släppa igenom sånt här hela vägen ut till kund. Pinsamt.
Punkt slut.

Medlem
Skrivet av Emppill:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Ellakk:

Joycon+joycon+switch=hl3 confirmed!

Men ge dig.

Tänkte säga samma sak. Skrattar du fortfarande åt Arrow to the knee med?

Jag gjorde det, men så en dag fick jag en pil i knäet.

Jag fick tre......half life 3 confirmed!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Samma problem som PS4ans dualshock har. Finns det för mycket Bluetooth i rummet så kan det bli störningar. CODs LAN turneringar som nu sponsras av Playstation har väldiga problem med detta. Och de verkar inte kunna släppa firmware som gör att man kan köra med sladd utan Bluetooth.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Samma problem som PS4ans dualshock har. Finns det för mycket Bluetooth i rummet så kan det bli störningar. CODs LAN turneringar som nu sponsras av Playstation har väldiga problem med detta. Och de verkar inte kunna släppa firmware som gör att man kan köra med sladd utan Bluetooth.

Sen releasen av PS4 pro är det stöd för att köra med kabel för mindre input lag.

Medlem

Vet inte om det sagts: Stäng av bluetooth på mobiler m.m. i närheten

Medlem
Skrivet av sletenfejs:
Skrivet av LARRYLUKE:

Samma problem som PS4ans dualshock har. Finns det för mycket Bluetooth i rummet så kan det bli störningar. CODs LAN turneringar som nu sponsras av Playstation har väldiga problem med detta. Och de verkar inte kunna släppa firmware som gör att man kan köra med sladd utan Bluetooth.

Sen releasen av PS4 pro är det stöd för att köra med kabel för mindre input lag.

Det är väl den nya kontrollen som har stöd för det om jag inte minns fel.

Medlem
Skrivet av drdolk:

Vet inte om det sagts: Stäng av bluetooth på mobiler m.m. i närheten

Det är år 2017. Att man ens skall behöva stänga av BT på mobiler å annat för att kunna använda en handkontroll är inget annat än totalt fail. Att Nintendo dessutom pratar om att en app till telefonen skall sköta vissa av sakerna, gör ju bara att allt blir än mer pinsamt.

Att man skall behöva sätta sig närmare konsolen är totalt fail. Har hört rapporter om att folk sitter inom 3-4m och det strular.

Nintendo blundar bara för problemet genom att komma med urkassa "lösningar". Ladda batteriet... jo tjena, det hjälper säkert när man antingen lägger handen över kontrollen eller håller kontrollen bakom ryggen och den börjar tappa input.

Att en sådan här miss ens har kunnat slinka förbi är ofattbart för mig.

Hade stora förväntningar på Switchen men med galet överprisade tillbehör, galet liten mängd internminne vilket gör att man mer eller mindre måste köpa ett minneskort om man köper mycket spel digitalt. Lägger man ihop allt det plus priset på konsolen så blir Switch en jävligt dyr historia.

Och nu när man hör problemen med kontrollerna så är jag väldigt glad att jag inte köpte en. Hoppas dock Nintendo tar detta på allvar och löser det på ett eller annat sätt, istället för att säga åt folk som redan sitter nära konsolen att sätta sig ännu närmare.

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av drdolk:

Vet inte om det sagts: Stäng av bluetooth på mobiler m.m. i närheten

Det är år 2017. Att man ens skall behöva stänga av BT på mobiler å annat för att kunna använda en handkontroll är inget annat än totalt fail. Att Nintendo dessutom pratar om att en app till telefonen skall sköta vissa av sakerna, gör ju bara att allt blir än mer pinsamt.

Att man skall behöva sätta sig närmare konsolen är totalt fail. Har hört rapporter om att folk sitter inom 3-4m och det strular.

Nintendo blundar bara för problemet genom att komma med urkassa "lösningar". Ladda batteriet... jo tjena, det hjälper säkert när man antingen lägger handen över kontrollen eller håller kontrollen bakom ryggen och den börjar tappa input.

Att en sådan här miss ens har kunnat slinka förbi är ofattbart för mig.

Hade stora förväntningar på Switchen men med galet överprisade tillbehör, galet liten mängd internminne vilket gör att man mer eller mindre måste köpa ett minneskort om man köper mycket spel digitalt. Lägger man ihop allt det plus priset på konsolen så blir Switch en jävligt dyr historia.

Och nu när man hör problemen med kontrollerna så är jag väldigt glad att jag inte köpte en. Hoppas dock Nintendo tar detta på allvar och löser det på ett eller annat sätt, istället för att säga åt folk som redan sitter nära konsolen att sätta sig ännu närmare.

Jo men alltså... Om de hade löst det skulle det vara med en högre uteffekt på bluetooth modulen. Det skulle sedan leda till mer problem som sämre batteritid, och möjligtvis störa ditt trådlösa nätverk eller andra produkter som går över 2.4Ghz bandet. Visst kan man göra kontrollerna större för att få plats med ett större batteri, men till följd att hela konsolen blivit större och ni hade klagat på det också. "Det är 2017! De borde gjort konsolen mindre!"
Om du själv skulle sett hur det ser ut på 2.4Ghz bandet skulle du inte bli förvånad över att det blir problem, framförallt när man har i förhållande en väldigt liten sändare.
Varför det är generellt den vänstra som strular härleder jag till att den troligtvis ligger närmare andra saker som telefon, wifi etc. i frekvens. För båda är med största sannolikhet lite förskjutna från varandra, men de kan tyvärr inte veta vad man mer har i sitt hem som går på 2.4Ghz bandet.

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av drdolk:

Vet inte om det sagts: Stäng av bluetooth på mobiler m.m. i närheten

Det är år 2017. Att man ens skall behöva stänga av BT på mobiler å annat för att kunna använda en handkontroll är inget annat än totalt fail. Att Nintendo dessutom pratar om att en app till telefonen skall sköta vissa av sakerna, gör ju bara att allt blir än mer pinsamt.

Att man skall behöva sätta sig närmare konsolen är totalt fail. Har hört rapporter om att folk sitter inom 3-4m och det strular.

Nintendo blundar bara för problemet genom att komma med urkassa "lösningar". Ladda batteriet... jo tjena, det hjälper säkert när man antingen lägger handen över kontrollen eller håller kontrollen bakom ryggen och den börjar tappa input.

Att en sådan här miss ens har kunnat slinka förbi är ofattbart för mig.

Hade stora förväntningar på Switchen men med galet överprisade tillbehör, galet liten mängd internminne vilket gör att man mer eller mindre måste köpa ett minneskort om man köper mycket spel digitalt. Lägger man ihop allt det plus priset på konsolen så blir Switch en jävligt dyr historia.

Och nu när man hör problemen med kontrollerna så är jag väldigt glad att jag inte köpte en. Hoppas dock Nintendo tar detta på allvar och löser det på ett eller annat sätt, istället för att säga åt folk som redan sitter nära konsolen att sätta sig ännu närmare.

Dåligt kan tyckas men BT är radio och har en viss maxeffekt styrd av lag som inte får överstigas. Har ingen Nintendo switch men har erfarenhet av annan BT och ANT+ utrustning.

12
Skriv svar