Tim Willits bekräftar klassiskt läge till Quake Champions

Robot
Tim Willits bekräftar klassiskt läge till Quake Champions
Medlem
Tim Willits bekräftar klassiskt läge till Quake Champions

Det borde vara tvärtom. Ranking = Den gamla skolan.
Sen kan man köra med fläshiga skills och annat skit i nån casual matcher.

Medlem

Förstår inte varför folk vill ha detta. Ska dom bara vara som förut kan man ju strunta i att göra ett nytt spel och spela dom ist?

Vill man ha samma gamla fast med modern grafik bara så finns det Unreal Tournament till senaste Unreal Engine.

Slutdiskutért!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Spelade ni inte in samtalet? Hade varit roligt å lyssna på.

Medlem

De måste ju tjäna pengar på något. Kanske ett classic mode som användare måste köpa för en engångssumma hade varit något?

Är det någon som minns varför q4 floppade egentligen. Jag minns knappt det spelet.

Medlem
Skrivet av Preed:

Förstår inte varför folk vill ha detta. Ska dom bara vara som förut kan man ju strunta i att göra ett nytt spel och spela dom ist?

Vill man ha samma gamla fast med modern grafik bara så finns det Unreal Tournament till senaste Unreal Engine.

Slutdiskutért!

Så Nintendo borde vart klara efter SNES eller? Finns rätt många uppföljare som är bra trots de ärver mkt från originalet.

Medlem

Trevligt, dock förstår jag inte varför de inte kan ha ranking utan detta skit också.

Medlem
Skrivet av Preed:

Förstår inte varför folk vill ha detta. Ska dom bara vara som förut kan man ju strunta i att göra ett nytt spel och spela dom ist?

Vill man ha samma gamla fast med modern grafik bara så finns det Unreal Tournament till senaste Unreal Engine.

Slutdiskutért!

If its not broken, dont fix it. Sen, måste alla spel förr eller senare evolvera, men man behöver inte ta bort det som gjorde spelet så pass bra från början.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

Spelade ni inte in samtalet? Hade varit roligt å lyssna på.

Haha, jorå, men kommer plocka ut det intressanta.


signatur
phi
Medlem

Ser inget problem med att det inte finns ranking i det klassiska läget. Så länge det klassiska läget är det som kommer att spelas i turneringar osv så är det helt okej att det finns ett rankat "casual-läge" med abilities och annat svammel som noobsen kan lalla runt i.

Medlem
Skrivet av Preed:

Förstår inte varför folk vill ha detta. Ska dom bara vara som förut kan man ju strunta i att göra ett nytt spel och spela dom ist?

Vill man ha samma gamla fast med modern grafik bara så finns det Unreal Tournament till senaste Unreal Engine.

Slutdiskutért!

Varför skulle ett nytt Unreal mätta en Quakespelares hunger?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Preed:

Förstår inte varför folk vill ha detta. Ska dom bara vara som förut kan man ju strunta i att göra ett nytt spel och spela dom ist?

Vill man ha samma gamla fast med modern grafik bara så finns det Unreal Tournament till senaste Unreal Engine.

Slutdiskutért!

Det är klart spelet måste uppdateras. Quake 3 har hållit väldigt länge men spelarbasen försvinner mer och mer och en uppdatering behövs om det ska leva vidare.

Jag tror det som gör att det drar extra i magen på alla Quake-fans med heroes är ju för att det rör om i själv grundprincipen för Quake. Det handlade alltid om samma förutsättningar mellan alla spelare. Heroes kommer föra bort den där balansen alla (vad jag tror) Quake-spelare utgått ifrån ska existera.

Bara det här att en hero har som ability att få ett wallhack som ability låter ju på pappret heeeeeeeelt galet. Det är som att kristendomen helt plötsligt skulle moderniseras och man kom fram till att Jesus var ond och djävulen är det nya man ska dyrka. Quake som esport handlar ju om att behöva strategiskt förstå banorna, rörelser osv. för att veta vad motståndaren är. Ett wallhack tar bort hela momentet och verkligen dummar ner det djup som finns där.

Quake ska för mig vara som schack. Men jaja, det blir nog bra men lite orolig blir man allt

Gnällkuk

Får hoppas att de tänker om lite tills lanseringen och om man nu ska ha ranking, att det inte enbart blir med hjältarna utan att det även finns ranked mode för "classic quake".

Innebär "senare i veckan" lördag då eller? Annars är det ju fredag imorgon liksom


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Yay!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Härligt...!

Nu väntar man tålmodigt på svaret på andra frågetecken!

Skrivet av tricky:

Får hoppas att de tänker om lite tills lanseringen och om man nu ska ha ranking, att det inte enbart blir med hjältarna utan att det även finns ranked mode för "classic quake".

Innebär "senare i veckan" lördag då eller? Annars är det ju fredag imorgon liksom

Fast enas alla och vägrar spela i "hjälte-mode", och endast spelar klassiskt, så tvingas ju ID-software att införa rankning för klassiskt Quake i slutändan


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Man måste ändå beundra deras inställning att inte göra deras core-spelare nöjda allt för att föra genren framåt, bra eller dåligt? Vi får se. Misslyckades med doom multiplayer och chansen att ta över overwatch tron känns sådär. Tror de lägger in ett comp gammalt quake innan full release.

Medlem

Visste vi inte det sen tidigare att man kunde köra classic?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Borde väl kunna ha två olika system för ranking ungefär som deras polare i HS har med Wild och Standard.

Medlem

Grymt! Vi ses i Classic! Hoppas mina Q2 skills sitter kvar. Då kommer ni inte få många frags

Medlem

Innan det klassiska läget blir mer spelat än grundläget.


signatur

Nämen!

Geeks Gaming
Skrivet av Seraium:

Visste vi inte det sen tidigare att man kunde köra classic?

Nope. Va bara sagt de andra med inbyggt wallhack och God mode

Man vet att det är Quake...

När en kille glider runt med rocketlauncher på en hoverboard ^^

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Preed:

Förstår inte varför folk vill ha detta. Ska dom bara vara som förut kan man ju strunta i att göra ett nytt spel och spela dom ist?

Vill man ha samma gamla fast med modern grafik bara så finns det Unreal Tournament till senaste Unreal Engine.

Slutdiskutért!

Varför skulle ett nytt Unreal mätta en Quakespelares hunger?

"Förstår inte varför de gjorde Breath of the Wild, Call of Duty finns ju redan", typ.

Medlem
Skrivet av daver:

"Förstår inte varför de gjorde Breath of the Wild, Call of Duty finns ju redan", typ.

Haha nähädu nu får du en time out!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Stephanie of Astora:

Man vet att det är Quake...

När en kille glider runt med rocketlauncher på en hoverboard ^^

Man vet att Anarki gör intryck när dagens kids glider runt på hoverboards, själv hata jag honom när man lira SP på Nightmare på hans jävla bana.

Medlem

Tycker vi bestämmer att Preed bara skämtade och anser det slutdisktërt!
On topic:
Trevlig nyhet kanske viker de sig om ranking.. men lika ointressant som digitala hattar för mig.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ranger ser utvecklingstörd ut

Medlem
Skrivet av sebrock:

Ranger ser utvecklingstörd ut

Jo allt lite Jaws(bond)-känsla på nya ranger.
Utrymme för modd där.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Har spelat alla Quake som kommit ut hittils. Även fast spelen varit totalt olika i multiplayer fattar jag varför ID vill göra något nytt med detta Quake. Man måste locka både nya spelare och få tillbaka f.d. Quakers.

Ranking kan ju vara intressant för klassiska spelläget också, så varför inte sätta en separat ranking där, men ändå fokusera på det normala läget för turneringar, ligor och liknande?

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Preed:

Förstår inte varför folk vill ha detta. Ska dom bara vara som förut kan man ju strunta i att göra ett nytt spel och spela dom ist?

Vill man ha samma gamla fast med modern grafik bara så finns det Unreal Tournament till senaste Unreal Engine.

Slutdiskutért!

Det är klart spelet måste uppdateras. Quake 3 har hållit väldigt länge men spelarbasen försvinner mer och mer och en uppdatering behövs om det ska leva vidare.

Jag tror det som gör att det drar extra i magen på alla Quake-fans med heroes är ju för att det rör om i själv grundprincipen för Quake. Det handlade alltid om samma förutsättningar mellan alla spelare. Heroes kommer föra bort den där balansen alla (vad jag tror) Quake-spelare utgått ifrån ska existera.

Bara det här att en hero har som ability att få ett wallhack som ability låter ju på pappret heeeeeeeelt galet. Det är som att kristendomen helt plötsligt skulle moderniseras och man kom fram till att Jesus var ond och djävulen är det nya man ska dyrka. Quake som esport handlar ju om att behöva strategiskt förstå banorna, rörelser osv. för att veta vad motståndaren är. Ett wallhack tar bort hela momentet och verkligen dummar ner det djup som finns där.

Quake ska för mig vara som schack. Men jaja, det blir nog bra men lite orolig blir man allt

Har bara observerat och hittat en lustig liten sak här,majoriteten av folk som gnäller om champions och abilities har ett par saker gemensamt...

De antingen inte spelat på flera år och/eller är rentav sämst på spelet. Tyvärr är det lite så att de vill behålla nån form av "identitet" så de kan skryta om att dom är "oldschool". Detta är samma folk som vägrar spela OW, och i många fall har aldrig ens testat ow för att det ÄR ow.

Medan majoriteten av alla "pro"-nivå spelare jag snackat med är positivt inställda till QC, vissa är skeptiska men hoppas på att det funkar och dömmer inte av spelet innan dom ens testat det.

Vad jag fösöker komma till är detta: Av nån anledning så är dåliga spelare de mest högljydda otoleranta wannabe "hardcores". Så mycket som 10 personer gnäller i ql communitiet skulle man tro det handlar om hundratals.

12
Skriv svar