Grin AB går i konkurs

Medlem
Grin AB går i konkurs

Jag kan inte påstå att jag är förvånad.

Tråkigt, men nödvändigt.

Medlem

så länge det inte är dice så gör det inget för mig

Medlem


signatur

Meep!

MFC
Medlem

RIP


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Fan vad trist!

GRAW och GRAW2 var underbara, speciellt ettan!

Medlem

BB Grin ;_;
Får hoppas DICE blir kvar. Vi vill ju inte förlora fler svenska spelutvecklare. (Det finns väl knappt någon chans att DICE försvinner? )


signatur

Rawr

Medlem

Sveriges Radio is the shit;)


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Tragiskt, men knappast oväntat.

Medlem

inget att grina över

Medlem

Tråkigt :/ Har själv inte testat några av deras senaste spel. Men det såg verkligen bra ut iaf. Tillräckligt bra för att kunna ha en framtid.

Graw spelen var riktigt roliga faktist. Hade ju hoppas på fler sånna.

Medlem


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Synd ,GRAW 1 och 2 var bra spel,vet nog inga andra spelutvecklare som har hjälpt spelare så mycket med tips i forum vid moddning tex.
Gillade att de trotsade UBISOFT när de fick munkavel inför GRAW 2.
Hoppas de kommer tillbaka med fler bra spel.

Medlem

Tråkigt.. :/

Medlem
Medlem
Skrivet av =NFT=Avalanche:

Fan vad trist!

GRAW och GRAW2 var underbara, speciellt ettan!

Håller med.

Tycker Grin var bra på att utveckla spel. De var riktigt duktiga på den tekniska biten men kanske inte alltid fattade så bra beslut om själva speldesignen. Tycker också de borde satsat på egna spel istället för att välja massa kassa licenser som Terminator och Wanted.

Jag gillade verkligen GRAW-serien på PC i alla fall.

Medlem

RIP Hoppas crashen inte blev allt för dålig...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Så går det när man inte levererar bra spel utan bara en massa jävla filmlicens spel som blir ren dynga!

Man lär sig av sina misstag, i vilket detta fall var ett stort misstag dom sent lär glömma!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

R.I.P. Grin, ni föll framför era egna fötter tyvärr... GRAW var väldigt bra...

Medlem

jup där kom det.. byebye.

Medlem

Trist, får önska de anställda lycka till och hoppas att en ny studio reser sig ur ruinerna.

Och som sagt, GRAW var väldigt bra. Skulle gärna se fler spel i den stilen.

Medlem
Skrivet av Remus:

Så går det när man inte levererar bra spel utan bara en massa jävla filmlicens spel som blir ren dynga!

Man lär sig av sina misstag, i vilket detta fall var ett stort misstag dom sent lär glömma!

Deras licensspel sålde bättre än deras andra, så det kan vi inte skylla på.

Medlem

Visst är det synd att förlora ännu en studio. Men tyvärr var ju deras senaste spel väldigt dåliga.
Särskilt Terminator som knappt var spelbart. Att det sålde bra är något otänkbart. Visst namnet var ju stort precis innan biosläppet av filmen.
Bara att åka med på den vågen.

Se det från den ljusa sidan, andra företag får ju nu kunna räkna in den goda kompetensen ifrån medarbetarna som får sluta till sig själva.

Medlem
Skrivet av Aiek:

så länge det inte är dice så gör det inget för mig

Word.

Medlem

Trist... =/


signatur
Medlem

Ingen förlust för min del, jag har nog inte spelat nått av deras spel.

Inaktiv

Fyfan vad tråkigt. Jag har alltid gillat GRIN, väldigt tråkigt.

Medlem

Verkade vara duktiga designers men, inget spel som de gjort har fått mig att tänka "oj, det verkar kul/häftigt".

Medlem

trist. trist som fan

antar att det inte blir något GRAW3/GR4 separat utvecklat till PC. blir nog en konsolport, eller inget alls. såvida inte UBI hittar en annan passande utvecklare, men det är tveksamt i denna ekonomi

Medlem

Nej vad tråkigt. Vill ha mer Bionic Commando.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skriv svar