Rykten om nya PSP

Robot
zsm
Medlem
Rykten om nya PSP

Lite tröttsamt med rykten hela tiden.

Medlem
Citat:

När konsolen är "stängd" kan man fortfarande spela spel som bara styrs via axelknapparna,

Alltså speciella spel?

Medlem

Skjutbar skärm och axelknappsspel i all ära, men när tänker dem lägga till en andra styrspak? Det Sony borde fokusera på är PSP 2 istället för nyversioner på en konsol som redan både förlorat det kriget och sedan fått sparken från sitt gamla jobb!


signatur
Medlem

Med tanke på att Sony och Japan har ekonomi kris så är det osannolikt att dom skulle släppa någon ny version av PSP däremot om ca 2-3 år så har ekonomin återhämtat sig "förmodligen" och då är chansen större att deras PSP skulle säljas bättre än nu ..

Medlem

^- Handhelds är ju faktiskt det som säljer mest över hela världen, speciellt i Japan, så det vore väldigt dumt att sitta och trycka medans nya DSen vinner mark.

Medlem

PSP må sälja mindre än DS men det betyder ju inte att den inte säljer bra ändå?
Sen vet man ju inte vad dom planerar med denna nya modell. Finns det en anledning med skjutbar skärm? Kan det vara för att få plats med nåt mer på den?

Medlem

Den som lever får se, hoppas detta blir en hit iaf.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

jag är nöjd med min gamla än så länge funkar fan perfekt efter 3 år

Medlem

Är inget fel på min PSP-1000

Medlem

Vet inte om jag drömnt det, men har för mig att man läst på FZ eller nån annanstans att dom inte skulle göra nån mer psp.

Medlem

PSP är enligt mig det överlägset bästa handheld konsolen den slår DS lätt jag hade en DS innan och då man tröttnar på att spela med pekskärmen så är den tråkig.

I början så äger den men min PSP ägde då jag fick den och jag hittar fler och fler funktioner hela tiden som får mig att älska den mer! Att ladda hem DivX filmer och gör om dom till PSP format så man kan se på dom i sin PSP är inte dåligt. Speciellt om man har 8 gig minnes kort och varje film är ca 300 mb stor.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Hur skulle det fungera med äldre PSP-spel utan UMD, endast köpa spel över PSN?
Känns som väldigt lösa rykten, väntar på något officiellt från Sony.

Medlem
Skrivet av landy:

Med tanke på att Sony och Japan har ekonomi kris så är det osannolikt att dom skulle släppa någon ny version av PSP däremot om ca 2-3 år så har ekonomin återhämtat sig "förmodligen" och då är chansen större att deras PSP skulle säljas bättre än nu ..

Krisen ger all anledning att försöka få PR och göra egen reklam. En ny, lättuppdaterad produkt som kanske är billigare att tillverka är alltså inget dumt i en kris. Vad jag vet säljer PSP bättre än PS3 (och dessutom inte säljer på förlust), varför PSP är att satsa på.

Medlem

jag tror nog dom snackar om ett psp 2 och inte en ny version av den första med tanke på att den inte kommer ha någon umd

Medlem

PSP är en grym handheld konsol enda felet är att det kommer så lite spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Inte alls förvånad om det kommer en ny PSP, det bör även komma en tycker man.
Kan DS få nya, så kan PSP ^^


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Fan varför inte umd, jag gillar och köper filmer lite då och då till min psp, skit lämpligt att checka film på pspn på tåget eller nått, visst det funkar me portabel dvd spelare också, men jag orkar fan inte köpa sån när jag har min psp istället.

1
Skriv svar