Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

The Old Republic och jakten på den vita kristallen

Robot
The Old Republic och jakten på den vita kristallen

En vild jakt bröt ut i Star Wars: The Old Republic efter att en spelare trätt fram med en vit ljussabel.

#star-wars-the-old-republic, #bioware


Inaktiv
The Old Republic och jakten på den vita kristallen

Så, verkar som mmo-världen återigen drabbas av exploits. Varken första eller sista gången, detta beteende kommer aldrig att ta slut om ni frågar mig.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Äsch, tycker att han skulle få behålla den vita kristallen, fast enbart han. Stäng av det för resten, då han var först så förtjänar han den. Känns fel att ta den ifrån honom nu.

Medlem

"Den vilda jakten på stenen" - Star Wars-style


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Nu fick vissa spelare iaf något att göra i SWTOR, förutom att grinda pvp bags om och om och om och om och om och om igen.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Äsch, tycker att han skulle få behålla den vita kristallen, fast enbart han. Stäng av det för resten, då han var först så förtjänar han den. Känns fel att ta den ifrån honom nu.

Varför ska han få behålla den om han "Slutligen satte Bioware ner foten och förkunnade att kristallen hade fåtts genom en ”komplicerad exploatering” och än så länge inte är en officiell del av spelet." ??

Tvärtom.. han borde va den som aldrig någonsin kan få tillgång till det vapnet imo.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Tatooine.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Korkat av utvecklarna att ha sådant lagrat i spelkoden. Om man inte vill att spelare får tag i sådant får man antingen se till att det man lagrar i nuvarande kod inte kan nås av spelarna, eller så sparar man det i separata dokument (troligtvis C#-script) tills det kan användas i en kommande patch eller dlc.

Medlem

Sååå, vad hände med spelaren? Fick han behålla kontot? Brukar väl inte vara brukligt när det gäller exploits i MMO:er?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Äsch, tycker att han skulle få behålla den vita kristallen, fast enbart han. Stäng av det för resten, då han var först så förtjänar han den. Känns fel att ta den ifrån honom nu.

Så du menar att Bioware ska uppmuntra folk att använda exploits?

Medlem

stackars Catchdeathwalker han fick vara coolast i klassen bara några dagar? ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Medlem

Så jävla uselt att Bioware snor spelarnas items. OM Bioware fuckar upp och tillåter en exploit då är det deras fel och inte spelarnas.

Medlem

Nä, för om man läser EULA eller vad den heter så står det (i alla fall högst troligt att det står) att du inte får använda exploits som kan uppkomma som inte är "intended" och att det ger bioware rätten att korrigera exploiten utefter vad som bedöms som rimliga åtgärder.


signatur

"I did put the fires out" - "You made them worse!" - "Worse?!.. Or better?"

Redaktör
Ponny
Skrivet av Boomer:

Tatooine.

Det är fixat!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av rysssen:

Så jävla uselt att Bioware snor spelarnas items. OM Bioware fuckar upp och tillåter en exploit då är det deras fel och inte spelarnas.

Så du menar att bara för att man kan så ska man? Så om jag snor din cykel medan du tex. står och pissar så är det ditt fel om jag snor den?

Medlem

Kan alla snorungar sluta tro att det är ok med exploits! Man blir galen av att läsa deras inlägg,
"Buhu, Bioware tar spelares saker" Även om någon inte "exploita" med flit så klart som fan de tar tillbaks det som hittades/droppade, varför detta gnäll?

Och var är det för video snubben som hitta vita kristallen gjort? Är han lack för han fick en dropp som inte skulle droppas och de tog tillbaks den?

OM jag skulle "råka" på en exploit och fick något ballt som jag var tvungen att lämna ifrån mig för att det ansågs som exploit skulle jag nog blivit glad att de bara tod tillbaks saken o inte banna mig.

Medlem

Kan också tillägga att personen i fråga mycket väl visste att det var en exploit men kunde inte heller låta bli att störa sig över vad han funnit. När folk frågade så var han fåordig och gjorde sig sedan till AFK men spenderade en hel _dag_ på att stå inne på Empire Fleet bara för att visa upp sin exploit.

Jag tycker BioWare gjorde helt rätt. Om inte annat så tycker jag t.o.m han borde ha blivit varnad/alt bannad för sitt agerande eftersom det precis som nämnt ovanför, står tydligt i EULA.


signatur

"Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power."

Medlem

är det inte sånt här som är lite kul? en helt spontan jakt efter ett lite mytiskt föremål utan att utvecklarna ens har kontroll. Tycker det är ganska charmigt men Bioware själva verkar främst se till att de själva har full kontroll över utvecklingen.

Medlem
Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Luciphear:

Äsch, tycker att han skulle få behålla den vita kristallen, fast enbart han. Stäng av det för resten, då han var först så förtjänar han den. Känns fel att ta den ifrån honom nu.

Så du menar att Bioware ska uppmuntra folk att använda exploits?

Nej, det menar jag inte fast förstår att det blir väl så det kommer tas. Menade mer på att jag anser det vara delvis Biowares eget fel att det gick att göra. Jag tog det som att det inte var någon värre stor exploit, men ett litet snedsteg av Bioware helt enkelt. Är vapnet och kristallen olika saker förresten?

Menade ifall det inte var något större så tycker jag han hade fått behålla det som 'den första ägaren' av en vit kristall. Fast efter ha läst lite på forumen och vad som sagts tycks det vara mer än något "litet" exploit han använt sig utav, så jag tar tillbaka min kommentar.

Medlem

självklart ska den tas bort från personen - så det var rätt.
Men för helvete bioware - vad gör ni med eran utvecklings tid igentligen... ingen QC alls.

Spelet varade en månad för mig. tog mig till 50, raida + Hm instanser - bara buggar och gameplay missar. Ett jävla warhammer i nytt skin.

Cansel - ner i skräp kontainern

Medlem
Skrivet av Nightportier:

Så, verkar som mmo-världen återigen drabbas av exploits. Varken första eller sista gången, detta beteende kommer aldrig att ta slut om ni frågar mig.

"Återigen"? 7 av 8 exploits jag rapporterade i beta finns fortfarande kvar. Det var inga allvarliga exploateringar, men man undrar ju hur många av de riktigt grova som finns kvar.
BW kan inte direkt påstås ta väl hand om sitt spel. De patchar det aldrig och försvunna mods till items återges inte trotts att det är servern som tappat bort dem.

Medlem

Btw, detta påminner mig om Make Love, not Warcraft-avsnittet av South Park xD

Medlem

Jag trodde på denna underliga händelse; eller rättare sagt VILLE tro... för är planenligt och inget får ske utanför ramarna... ALLA skall följa strömmen och det finns bara ETT sätt att nå dit, det är detta som gör alla dessa spel så linjära och förutsägbara.... suck, hade velat ha ett annorlunda mål, ett udda tillfälle och en slump inbakad i spelen...
inte nu när allt är planerat in i minsta detalj, som man i sin tur skall få genom forum eller beta testare som i sin tur letts dit av "DEV people" ingen slump här inte, ingen tur eller uppfinningsrikedom... sooo Boring...

Medlem

Snälla FZ, sluta översätt officiella uttalanden till svenska.

Medlem
Skrivet av Nightportier:

Så, verkar som mmo-världen återigen drabbas av exploits. Varken första eller sista gången, detta beteende kommer aldrig att ta slut om ni frågar mig.

Detta är ju inte direkt någon nyhet, och kommer alltid finnas i mmos det är faktiskt bra att någon hittar dem så dem blir fixade, är ju inte spelarnas fel att diverse exploits eller buggar finns kvar i spelen efter betan.

Gick även att få den där kristallen i betan, om dem inte fixat det sen dess då det upenbarligen inte är menat att någon ska ha den ännu så är det bara slött/dåligt av Bioware. :oo

Medlem

Varför inte ha som i GuildWars där man kan blanda egna färger till rustningarna. Samma koncept för färgkristallerna i swtor hade vart riktigt intressant


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Varför inte ha som i GuildWars där man kan blanda egna färger till rustningarna. Samma koncept för färgkristallerna i swtor hade vart riktigt intressant

Här handlar det nog inte om att de tycker färgen vit är fruktansvärt snygg på ett ljussvärd, de vill bara äga ett föremål som få eller ingen annan har ännu, för att kunna stila lite...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Det är riktigt synd att det är så svårt för devs att lägga till sådant här utan att det data-mineas för de större mmo:s som har mycket bevakning; det skulle ju vara hur kul som helst om det fanns massvis med hemlisar att hitta överallt i världen - sådant som inte ger någon oerhörd fördel utan kosmetiska ändringar eller dylikt.

Nästan synd att det var ett exploit för de som spelar TOR - det lätsom en kul jakt

12
Skriv svar