Så uppgraderar du från PS3- till PS4-spel

Robot
Så uppgraderar du från PS3- till PS4-spel
Medlem
Så uppgraderar du från PS3- till PS4-spel

Som att sälja ull till får.

Medlem
Medlem

Ptja efter att mitt PS3 dog (oduglig lödkvalitet?) i somras så kan jag inte påstå att jag haft jättelust att införskaffa ett nytt, med PS4 runt hörnet.. Då kan man ju bara hoppas på att majoriteten PS3-spel blir tillgängliga och att det inte bara blir en rabatt på 10-20%, då kan det ju nästan kvitta. Säkrast att hålla på skivorna ett tag till åtminstone.

ZF
Medlem
Citat:

Om du väljer att köpa ett fysiskt ex kommer du då istället få en rabattkod. Värt att notera här är att du kommer behöva stoppa in spelskivan i din splitternya Sony-konsol.

sen sätts lasern på högsta styrkan och löser in ditt gamla exemplar. bzzzzmmmm!

ZF
Medlem
Skrivet av Xstioph:

Ptja efter att mitt PS3 dog (oduglig lödkvalitet?)

snarare för bra, i kombination med för mycket värme i maskinen. se det som likheten med ett jordbävningssäkert hus, det som kan vingla mest överlever.

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Ptja efter att mitt PS3 dog (oduglig lödkvalitet?) i somras så kan jag inte påstå att jag haft jättelust att införskaffa ett nytt, med PS4 runt hörnet.. Då kan man ju bara hoppas på att majoriteten PS3-spel blir tillgängliga och att det inte bara blir en rabatt på 10-20%, då kan det ju nästan kvitta. Säkrast att hålla på skivorna ett tag till åtminstone.

Jag tror att det bara gäller spel som både släpps till 3:an och 4:an, inte gamla ps3-spel.

Medlem
Skrivet av rSon:

Jag tror att det bara gäller spel som både släpps till 3:an och 4:an, inte gamla ps3-spel.

Så lär det vara.
Inte en chans att dom gör en "ej bakåtkompatibel" maskin och tillåter att många ps3-spel går att spela på ps4. Men för mindre än halva priset av den nya maskinen så får man ju ett ps3 om det nu mot förmodan skulle vara något spel man inte kan klara sig utan.


signatur
Medlem

Men betyder det att alla ps3 spel går att spela på ps4?


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Men betyder det att alla ps3 spel går att spela på ps4?

Troligen inte

Medlem

Rabatterat pris? vad är det för skräp!

Borde vara som valve gjorde med Portal 2.

Köpte det till ps3 och fick PC-versionen på köpet.

1
Skriv svar