The Culling släpps tidigare än väntat – mörda varandra i paradiset redan nu!

Robot
The Culling släpps tidigare än väntat – mörda varandra i paradiset redan nu!
Medlem
The Culling släpps tidigare än väntat – mörda varandra i paradiset redan nu!

Smart att undvika att släppa spelet samma dag som the division, även om det bara är early access.

Påminner lite om Far Cry.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Bara US servrar än så länge.

Medlem

Någon som testat? Vilken ping får ni mot servrarna?

Medlem

Verkar riktigt skoj, och inte så farligt pris heller. Blir nog ett köp framöver.

Skribent

Jag är sugen, men samtidigt väldigt lättkränkt när det kommer till dålig ping. Avvaktar ett tag till..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

zsc
Medlem
Skrivet av Turbodog:

Bara US servrar än så länge.

Konstigt då jag hade runt 40 i ping när jag spelade igår ikväll.
Det strulade dock lite och servrarna var offline emellanåt. Antar att de va fulla helt enkelt.

Medlem
Skrivet av zsc:
Skrivet av Turbodog:

Bara US servrar än så länge.

Konstigt då jag hade runt 40 i ping när jag spelade igår ikväll.
Det strulade dock lite och servrarna var offline emellanåt. Antar att de va fulla helt enkelt.

Har läst på forum att det i ditt fall då var troligtvis 140 i ping. Första siffran visas inte tydligen pga en enkel bugg.

Men kändes det bra annars?
Servrarna ligger inte så bra till geografiskt för oss. Västra USA.

zsc
Medlem

Hmm, låter skumt. Jag tyckte ju inte det kändes som jag hade så hög ping. Jag hade iaf inga större problem med att träffa med varken pilbåge eller skjutvapen.

Det största problemet hade jag med fps limiten men det löste jag med lite .ini tweakande. Ska testa och lira lite snart igen.

Medlem

Ser riktigt dåligt ut.

zsc
Medlem

Ok. Har precis testat att köra en match online och sen testade jag en match mot bottar lokalt. Och det va rätt stor skillnad. Jag trodde bara fightandet var lite "sluggish" med flit men de va visst lagg ändå. Men som gameplayet är så känns det inte som nån jättestor nackdel med hög ping. Iaf inte för mig.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Ser riktigt dåligt ut.

Håller med.
Tror nog hz1z är bättre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag har både H1Z1 och The Culling och måste säga att The Culling är mycket skönare då man kan crafta och tävla mot de som väljer att leta färdiga vapen istället. I H1Z1 så kan du springa och leta en M4A4 och döda alla på hela kartan utan problem från ett långt avstånd, det kan du inte i The Culling.

Pistoler och Gevär som du kan få i The Culling kommer bara med ett fåtal kulor och för att fylla på dessa så måste du vara rik. Du kan inte leka rambo med ett automatgevär i The Culling, det kan du i H1Z1 där du har oändligt med kulor.

Skribent
Skrivet av Jeehao:

Jag har både H1Z1 och The Culling och måste säga att The Culling är mycket skönare då man kan crafta och tävla mot de som väljer att leta färdiga vapen istället. I H1Z1 så kan du springa och leta en M4A4 och döda alla på hela kartan utan problem från ett långt avstånd, det kan du inte i The Culling.

Pistoler och Gevär som du kan få i The Culling kommer bara med ett fåtal kulor och för att fylla på dessa så måste du vara rik. Du kan inte leka rambo med ett automatgevär i The Culling, det kan du i H1Z1 där du har oändligt med kulor.

Intressant! Gah, får kanske bli ett köp till nästa helg!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av zsc:

Ok. Har precis testat att köra en match online och sen testade jag en match mot bottar lokalt. Och det va rätt stor skillnad. Jag trodde bara fightandet var lite "sluggish" med flit men de va visst lagg ändå. Men som gameplayet är så känns det inte som nån jättestor nackdel med hög ping. Iaf inte för mig.

Man blir sugen på testa.
Går det köra privata servrar med bara polare?

Medlem
zsc
Medlem
Skrivet av Prixm:

Vet någon hur pingen ser ut? 200+?

Ifall det nu stämmer så har jag 140ms till servrarna. Visar 40ms i spelet men antar att ettan fallit bort av nån anledning. Fullt spelbart imo i vilket fall.

Medlem

Köpte detta eftersom jag diggar konceptet och att priset är överkomligt (dryga hundringen). Måste säga att jag har mycket roligare med spelet än vad jag trodde att jag skulle ha.

Man får dock ha i åtanke att det är EA och långt ifrån färdigt. Men men kul tidsfördriv

Medlem

Köpte det också och har lirat några rundor nu. Tycker det känns betydligt mer stabilt och seriöst än de flesta spelen jag har sett/provat i early access. Det är fullt funktionellt med ett ganska stort urval av vapen, perks och klädesplagg. Det finns även en fin tutorial och stöd för att träna mot bottar. Dessutom har det flutit på bra både vad gäller fps och ping (står också 30-40 ping men kanske inte är riktigt återspelar sanningen enligt vad som sades ovan).

Kul spel att röja ett par rundor i. Oväntat bra faktiskt. (ffa för early access!)

1
Skriv svar