Sveriges bästa spelutvecklare
Jag måste, i onykterhetsdimman efter en trevlig finalmiddag för Swedish Game Awards, ha beklagat mig över stress inför gänget bakom #Harvest, #Oxeye Game Studio.
Harvest - en annorlunda typ av strategispel
Så kom förra veckan, i sken av allt mitt stressande runt i ring, ett mail.
"Om du kommer ihåg, så tyckte du att Harvest va för stressigt för dig, men, icke längre! Vi har nämligen gjort en Special-Severinson-Harvest Version bara för dig!"
I min speciella rockstjärne-version av Harvest styr jag threat level med + och -. Nu kan till och med jag spela, vilket jag förstås inte kunde sluta göra i lördags. Har du inte prövat Harvest än, gör det. Jag hade dessutom förmånen att få se ett uppfräschat gränssnitt och nya modeller för bland annat energipylons.
Tack, killar!
Tack själv! Vi hade så grymt skoj hela SGA-dagen
Nu skriver vi om spelet från scratch för att få det ordentligt polerat och glänsande. Menyer, save/load, olika planeter, prioriteringslistor för försvartornen etc, men utan att förstöra själva känslan i spelet... Gör om, gör rätt!
Hatten av, ett riktigt trevligt spel!
Khaile2: Kanske det perfekta tillfället att starta en blogg och berätta hur det är att skapa ett spel från scratch?
Khaile2: Kanske det perfekta tillfället att starta en blogg och berätta hur det är att skapa ett spel från scratch?
Your wish is my command!
http://www.fz.se/bloggar/oxeye/
Nämen jag har tänkt börja blogga, jag har bara inte kommit till skott. Vill egentligen skriva en på vår egen hemsida, men det är skönt att kunna skriva på svenska för en svensk publik också
Håller också med, Harvest är underbart! Drar kanske lite mycket kraft i de högre levlarna
Om ni lyckas komma över level 200 så kan ni få testa ert savestate på en nyare version av spelet. Vi har gjort en hel del optimeringar... Maila mig (kolla profilen för adress)!