Koffeinabstinens

Skägg.
10 Chambers
Koffeinabstinens

[fright][ia=110 teh sweet poison][/fright]Tänk Trainspotting, se Ewan svettas i sängen och hallicunera om krypande bäbisar. Nästan så dåligt har jag mått i veckan. I tisdags försökte köra cold turkey på kaffedrickandet efter att ha gått ett par dagar med en sur, sugande känsla i magen. På eftermiddagen kunde jag knappt fokusera blicken på grund av huvudvärken. Det fortsatte på onsdagen och jag drack en Coca Cola bara för att stilla det värsta suget på koffein. Det hjälpte inte. Igår kändes det som jag smittats av en rejäl influensa, jag satt fullt påklädd med ett täcke över huvudet och försökte arbeta. Då bryggde jag en kopp java och efter en halvtimme mådde jag som en prins.

Det är ganska läskigt hur beroende jag har blivit av den svarta drycken. Mitt mål är att sluta slentrianhäva flera koppar om dagen utan bara dricka när jag verkligen är sugen. Jag vill kunna gå en dag utan koffein utan att få känslan av ett hårt åtdraget skärp i pannan.

#blogg


signatur
Medlem
Antikvitet

Drick té i stället säger jag. Mycket nyttigare.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Huj. Bra påminnelse för mig varför jag varken dricker kaffe eller té. :]


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Sluta inte med kaffet. Kaffe är underbart.


signatur

Bengebolle

Medlem

Har druckit ett par koppar om dan i tre månader nu, och igår bestämde jag mig för att prova att gå några dagar utan. Inne på dag tre utan några större konsekvenser; känns bara att det skulle vara jäkligt gott med en kopp -- men det gör det väl alltid ändå?


signatur

Aj, dina ögon!

1
Skriv svar