Formatera om datorn - allas favoritsysselsättning

Vila i frid
Formatera om datorn - allas favoritsysselsättning

Ugh, vet inte hur många gånger jag har behövt formatera och ominstallera operativsystemet på datorn (formatera om - helt enkelt), men det är lätt en sisådär 10-20 gånger mer än vad jag egentligen skulle ha behövt. Jag köpte tidigare en WD Raptor och var då tvungen att ominstallera windows och allt sånt. Kul var det inte. En sak efter en annan pajade efter en stunds arbetande. Först så förlorade jag alla USB-portar helt plötsligt - ominstallerade så fungerade det, men då slutade något annat att funka som det skulle, drivrutinerna till ljukortet gick ej att installera.<br>

<br>
Efter mycket om och men så har jag äntligen en korrekt ominstallation då allt funkar. Än så länge? Vi får se när nästa grej bara lägger av och inte går att fixa på något annat sätt.
Som tur var har jag en hel del extra utrymme i form av hårddiskar så allt får plats.

Värst är dock när man glömmer att spara något, som t.ex. sparfilerna till vissa spel. Har förlorat mycket sådant under årens gång.

Jag önskar hylla alla förlorade spelkaraktärer som gått och försvunnit i sina beståndsdelar av en ovaksam formatering.

#blogg


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

1
Skriv svar