Quake 2 på 21 minuter

Medlem
Quake 2 på 21 minuter

Jag snubblade över det här på youtube. Jag kommer ihåg när man själv körde det här spelet på mellanstadiet och spenderade typ 20+ timmar med det innan allt var avklarat.

Den här killen gör det på 21 minuter... Jag måste säga att jag satt som förstenad och bara gapade när jag kollade på det, helt jäkla sinnessjukt hur någon kan hitta minsta lilla genväg i detta spel. Han måste ha spelat igenom det säkert 100 ggr minst.

Filmerna är lite längre än 21 minuter tillsammans men jag antar att han har räknat bort laddningstiderna.

Se själva och bli lika paffa som jag.

Part One

Part Two

Part Three

Jag tycker att filmerna också visar ganska bra att spelen är bättre idag än vad de var då. Quake 2 fick faktiskt hela 96% i betyg av PC Gamer när det kom. I videon ser man hur spelet är ett enda långt springande, skjutande och tryckande på x antal knappar, och problemlösning som inte sträcker sig längre än "hitta blå nyckel för att öppna blå dörr". Det finns inte heller några skriptade sekvenser i spelet där man kan föra historien framåt, utan handlingen kan sammanfattas med ett ord: "Monsterslakt".

Kul att kolla på ändå, framförallt om man har spelat spelet själv.

#blogg


signatur

Throw the rules out the window, odds are you'll go that way too

1
Skriv svar