Hur fan tänker dom #7? - Resident Evil 5

Inaktiv
Hur fan tänker dom #7? - Resident Evil 5

Resident Evil 5 är ett väldigt bra spel och framförallt är det ett väldigt bra co-op spel som man bäst avnjuter i sällskap med en god vän. Så varför lägger man in moment som sabbar upplevelsen av att det faktiskt är två fysiska, jämlika personer som spelar med idiotbeslut i stil med uppgraderingssystemet?

Självklart är det väl bra att man får uppgradera även Shevas vapen ifall man spelar ensam, så att inte AI-Sheva gör något idiotiskt för dina surt förvärvade korvören, men spelar man två människor med varandra så är spelare två, vi kan kalla henne Ada totalt underordnad spelare ett, som vi kallar Kålle.

Ada måste ta och byta vapen med Kålle så att Kålle sen kan uppgradera hennes vapen åt henne, ungefär som om Ada var totalt oförmögen att fatta egna beslut, trots att hon förmodligen är lika smart som Kålle som sitter jämte henne i soffan.
Detta gör att hela processen tar dubbelt så lång tid samtidigt som Kålle, om han är av riktigt sadistisk natur som ju de flesta Götebo...eh, spelare är, kan behålla alla pengar för sig själv och bara uppgradera sin egen skit och lämna stackars Ada med skitvapen. Hur svårt hade det liksom varit att fixa så att Kålle och Ada kunde fått leka på lika villkor?

Hur fan tänkte dom?

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Hur fan tänker dom #7? - Resident Evil 5

Nej, man behöver väl inte byta vapen för att kunna uppgradera. Du menar att det inte går att uppgradera om vapnet inte ligger i spelare 1 inventory? Det gör det ju. Jag måste inte byta för att uppgradera något. Jag kan uppgradera till höger och vänster utan några byten. Eller hur menar du?

Inaktiv
Skrivet av Soltorkad3:

Du menar att det inte går att uppgradera om vapnet inte ligger i spelare 1 inventory?

Precis, så uppplys mig gärna. Både jag och min bror blev helt galna på det här puckade systemet och vi prövade allt utan att lyckas.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Systemet är bra! Mannen måste sätta gränser!

Ne, jag håller faktiskt med, och jag tycker att systemet är skitbökigt. Man missar ju tjusningen när man måste tävla mot sin kompis för att bli den snabbaste uppgraderaren också. Co-op: Double Dragon-style!

Medlem

Jag har inte stött på det problemet ni har. När jag spelade för första gången, så spelade jag med min kompis. Han signade in på sin profil och var spelare 1/Chris och jag signade in på min profil och var spelare 2/Sheva. Efter det spelade vi bara på och jag behövde inte skicka över några vapen till honom. Går det ens? För mig är alternativet "GIVE" grått när det gäller vapen om jag inte kör Single Player. Så jag uppgraderade mina vapen hur jag ville och behövde som sagt inte byta något. Och då var jag spelare 2. Jag kan spela in och visa.

Är det samma för dig om du kör online också?

Inaktiv

Har inte testat att spela online så det kan jag inte svara på. Men jag märker att du kört det till 360 och själv har jag PS3, det kanske är däri problemet ligger?


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Ingen aning. Kan vara att vi körde på separata profiler. Gör man det på PS3? Eller kan man köra på samma profil? Om det hade varit så, så hade jag kanske också upplevt problemet. Men det går som sagt inte att köra på samma profil på 360, utan man måste ha varsin och då behandlas man som två olika, har separata pengar osv. Ungefär som att köra online.

1
Skriv svar