(Re-)Shellshock!

Medlem
(Re-)Shellshock!

Efter många om och men så drog jag den symboliska näven i bordet förut och köpte mig ett exemplar av remaken av Turtles in Time till PS3 som nyligen släpptes fritt till den amerikanska affären. Jag var som sagt lite skeptisk till ett inköp, mest p.g.a. vad jag hört från Player One Podcast-casten, som säger att visst vill man köpa det av nostalgiska skäl men när man väl sitter där med dosan i näven så är det inte mycket mer än slå, slå, hoppa-karatekicka, slå.

Så det gjorde mig lite fundersam, är det värt 80 spänn att inse detta? Ja, ja det är det tänkte jag, för nu finns det online-coop att leka med, det ger lite extra. Nåväl, jag har inte testat online än men det tog ca 50 minuter att slå sig igenom fotsoldater, Pizza-Aliens, diverse bossar och till sist storskurken själv; Shredder. Sen var det slut. 80 spänn = 50 minuters speltid? Nej, så kan jag inte tänka, Turtles är skapt för att uppskattas i grupp eller hur? Hade jag kul de 50 minuterna då?

Jepp, det hade jag! Visst, konceptet är lika gammalt som jag är men det håller i sig förvånansvärt bra ändå, visst, vissa saker stör jag mig på nu som jag störde mig på när jag lira det för 10 år sedan på SNES och arkadmaskin (spela jag på bägge eller bara en av dom?), t.ex. att bli nedslagen och sen påpucklad gång på gång av diverse element. Tänk minorna på den värdelösa tredje banan. Att det sedan i denna versionen fattas lite saker, som Rat King-bossen i slutet på föregående nämnda bana, eller att Technodromen inte finns med (den minns jag dock inte, kommer bara ihåg att den var med i tvåan) från SNES-utgåvan.

Meh, spelar det någon större roll att det portade Arkad-versionen? Nej, inte egentligen, med online-stöd och självfallet även ett lokalt läge så håller sig Sköldpaddorna flytande lite till, jag ser hellre att utvecklare går den här vägen än att de kör in i väggen som de gjorde med 3D-liren som kom för några år sedan.

Synd bara på Rocksteady & Bebop, länge sen man såg av dem...

Det är såhär snubbarna i Army of Two ser ut utan masker!

#blogg


signatur
1
Skriv svar