Riktig spelglädje, hur beskrivs det?

Inaktiv
Riktig spelglädje, hur beskrivs det?

Laddade ner demot idag av Bayonetta på PSN och av vad jag har känt så flödade en hel del glädje igenom min gamerhjärna. Det var länge sedan för mig då jag lirat ett riktigt äventyrs-spel som liknar Jak and Daxter eller något till PS2 i huvudtaget då Bayonetta fick mig att blicka tillbaka en kort stund på de underbara minnen man hade.

Men tyvärr så är det nästan endast nya FPS-spel som kommer. FPS är skit kul, men inte tillräckligt varierande helt enkelt, för kort och dåliga fiender.
Men det ända spelet i år som har lyckats få fram den känslan är dock KZ2. resten av spelen har på något fått mig att bli uttråkad och viljan att sluta spela.

Jag vill inte bli äldre helt enkelt. Jag vill verkligen inte.
Jag har märkt hur allt blir bara tråkigare hela tiden, och det är verkligen...ja... tråkigt.

Jag menar, mitt favorit spel är The Legend of Zelda: Ocarina of Time och sedan kommer Killzone 2 och The Elder Scrolls IV: Oblivion som delad andra plats, för jag njuter verkligen när jag spelar spelen, och det är så det ska vara.

Men sen jag köpte Borderlands, som var knäckt (...) så började jag få tillbaka den härliga känslan av ett äventyr igen. Sjukligt härligt måste jag säga, men vem blir mest knäckt när man inser att ett spel man länge längtat efter är själv knäckt?
Det blir att lämna in spelet, de sa att jag skulle få ett kvitto skickat till e-mailen som vi beställde med. Så jag antar att den kommer till mammas mail.

Jag saknar förr just nu. Det var lugnt och det fanns inte mycket att oroa sig över. Om jag hade kunnat dra tillbaka tiden så har mitt liv verkligen inte sett ut såhär som det gör nu. Jag hade fortfarande varit en nörd, men jag hade ändå haft en annan personlighet skulle jag tro.

Äsch, nu börjar jag babla en massa här.
Det jag vill komma fram till är att: Många spel idag ger inte lika mycket spelglädje som förr i tiden, allt var kul då och kändes nytt. Nu är allt precis samma sak, känns det som.

Bayonetta var kul, undra hur stort det blev. Om man lirat Devil May Cry-spelen så kanske man känner en gnutta DMC i det hela. Jag själv kan säga att det kan bli rätt bra!

_Heyno

#blogg


signatur

When It's Game Over. It Is.

Inaktiv
Riktig spelglädje, hur beskrivs det?

En vis man/kvinna sa en gång: "Nostalgi var bättre förr". Tänk på det.

1
Skriv svar