Nya era samma kombattanter

Flakmonkey
Nya era samma kombattanter

Ny fotbollssäsong innebär självklart fotbollskvällar med goda vänner, men med det kommer något annat som är riktigt trevligt nämligen TV-spelande med goda vänner. Lagom till att de stora fotbollsligorna sätter igång kommer ju både ett nytt hockeyspel och ett nytt fotbollsspel och de måste ju avnjutas i TV-soffan med kompisar som man kan smäda. Ikväll var det Tobbe och David som tittade förbi för att se Holland mot Sverige i EM-kvalet och även om det troligen kommer sluta illa där (det står 2-0 i detta nu) så kommer vi i varje fall att ha haft roligt med #NHL 11. Eller ja, jag och David kommer ju ha haft roligt iaf. Tobbe kommer nog vara mest bitter efter tre raka förluster varav en i sudden och en med 0-7... Men men, han kommer säkert igen, är ju en envis norrlänning ^^

[ia=22602; large]

Vad gäller spelet i sig så kan jag efter ett antal matcher säga att EA Sports har gjort det som jag förväntade mig att de skulle göra - och det är i det här fallet någonting positivt. De har tagit #NHL 10 och putsat lite här och filat lite där utan att ändra för mycket på ett fantastiskt bra recept. Vissa förändringar tar ju ett tag att vänja sig vid, passningarna är väl det mest uppenbara, men nu när det sitter så är det bättre på alla sätt och vis. Fast jag fattar fortfarande inte hur jag lirar "som vanligt" tillsammans med tre vänner online mot tre andra. Har fått igång där man har en spelare vardera hela tiden, men vill ju kunna köra på som vanligt och byta spelare fritt...

Gat däm... 4-0 till Holland nu, kanske läge att lägga ner för idag ^^

#blogg

1
Skriv svar