Mr Perswall here we come

Medlem
Mr Perswall here we come

Häromdagen fick jag min första förfrågan på bröllopsfotografering inför 2012. Jag var tyvärr tvungen att tacka nej då den hamnade på ett dumt datum. Men vad som är än roligare är att jag dagen efter får ett långt mail från ett företag som heter Mr Perswall (Personal Wall).
De är belägna i Borås men jobbar nationellt med att sälja olika typer av specialtapeter. De var just nu inne i en fas där de knyter nya kontakter inför en ny kollektion av tapeter som ska heta ART.
Den utvecklingsansvariga hade sett några bilder av mig på nätet och tyckte de såg intressanta ut. Processen gick till så att jag skulle skicka in några bilder för provtryck, för att se om de passar det stora format som tapeter har. Skulle det funka rent tekniskt och mina bilder går vidare genom ytterligare en sållning så köper alltså företaget rättigheten för just den bilden, att använda som tapet. Jag får använda och sälja bilden i andra sammanhang. Det är ett ganska lyxigt erbjudande och innebär att jag kan fortsätta sälja bilderna på t ex iStockphoto.

Jag sprang hem efter jobbet och plockade ihop vad jag tyckte var starka kandidater för att kunna bli en fondvägg eller liknande. 31st bilder blev det totalt och nu får vi se om några håller måttet. De hör av sig om det blir något gissar jag, och jag har ingen aning om hur lång tid denna process med provtryck och sållning tar. De hade en hel vägg med intressanta fotografier sa hon, så konkurrensen är nog stenhård.

Det är ju sjukt kul att bara bli tillfrågad och tanken på att någon/ra av mina bilder skulle kunna bli tapet för folk där ute i landet är ju svindlande! WEHOOO

Att bröllopsförfrågningarna har börjat komma redan känns också jättebra. Det innebär att jag är förstavalet för många där ute och att de vill vara säkra på att vara först i kön. Tyvärr då fick jag börja året med att tacka nej, men vem tusan gifter sig på midsommardagen? Ingen jäkel är väl hemma då?? Inte jag i alla fall

Allt gott och trevlig helg på er där ute!

[http://www.mrperswall.se]

#blogg

Medlem
Mr Perswall here we come

Lycka till!

Medlem

Tack så mycket! Jag håller tummarna. Vet inte alls hur lång tid det tar innan eventuellt beslut kommer bara... nervöst!

1
Skriv svar