Mina nördfingrar är ett minne blott

Flakmonkey
Mina nördfingrar är ett minne blott

Mina nördfingrar är förstörda och det är all renoverings fel. En gång var de så lena och fina men nu har det härdats av snickrande, sågande, släpande, bärande och allt anat som hör renovering till så att de blivit torra, hårda och på sina håll såriga. Får inte glömma spacklandet heller, detta förjävliga spacklande som jag skulle ge ett kungadöme för att slippa. Om jag nu hade något förstås.

Nej nu överdriver jag förstås för så hemskt är det inte. Men faktum är att det r en stor skillnad mot tidigare och även om det i vissa lägen är bra med mjuka och lena nördhände så är det rätt praktiskt när de är lite härdade också. Betydligt lättare för att bära saker nu eftersom jag inte behöver gnälla över att fingrarna gör ont för att nämna ett exempel. Fast det är nog ändå läge att skaffa sig någon vettig handkräm för det ser ju inte så snyggt ut när huden är lika torr som Sahara. Något som kan tipsa om någon?

För övrigt så är recensionen av #Twisted Metal skriven och ska nu bara korras innan den kan publiceras. Inte helt nöjd med den, men förhopningsvis ska den iaf duga. Träningen gick bra idag också. Börjar ta sig med vikterna och framförallt aå känner jag att jag kan ta ut mig ordentligt nu när jag tränar styrka på gymet. Kan ta ut det där sista på ett helt annat sätt än förut då jag la av lite tidigt. Så det är ju kul.... Men men nog om ingenting för den här gången. Dags att lira lite Wordfeud!

#blogg

Medlem
Mina nördfingrar är ett minne blott

Det är egentligen suveränt att kombinera ett stillasittande jobb och en stillasittande hobby med litet gediget renoverande. Speciellt när du dessutom kommer få uppskatta resultatet sen (om jag inte minns fel med sommarstugan där).

Jag blir för övrigt alltid torr om händerna på vintern numera. Speciellt när det är minusgrader och man slarvar med att ta på sig handskar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Jonis:
Jepp, samma här. Mina händer ser helt förstörda ut under vintern om jag inte använder handskar. Och Simon inte behöver du väl tips på hudkräm? Det är väl bara att gå och köpa den med snyggaste förpackningen och vara nöjd, works for me

Medlem

Du kan gotta dig i detta istället!

Medlem

Beejac, TACK! Hade missat denna Sjukt taggad, lyssnar på andra boken (andra säsongen) på ljudbok nu, bästa boken jag "läst" på länge ;D Samt bästa serien på ett bra tag också

För att bidra lite till hudkrämsdiskutionen får ja väl slänga in att jag fortfarande är så ung och fräsch så jag kan gå utan handskar *stolt*, kommer väl med åren

Flakmonkey

Game of thrones alltså... Vet inte om jag vill se ett avsnitt i veckan.eller vänta så att man kan se alla i ett marathon ^^

Och snyggaste förpackningen... Ytan är viktig när det gäller hudkrämer alltså?

1
Skriv svar