Spelutvecklare visar ofärdiga banor från Uncharted, Wolfenstein och Team Fortress
#Blocktober-taggen visar unika bilder från kända banors första stapplande steg.
#spelutveckling, #team-fortress-2, #uncharted, #wolfenstein, #blocktober-taggen, #blocktober, #gamedev, #gamedesign, #leveldesign, #titanfall
Skulle vilja se Half-Life 3.

Sånt här kittlar mitt intresse. Om fler utvecklare vore villiga att släppa tidiga vyer ur utvecklingen av spelen. Alltid intressant att se hur många olika varianter och revisioner de går igenom innan de nöjer sig.
En av de små detaljerna jag fastnat för i utvecklingen är hur många gånger just HUD'en ändras genom versionerna. Såna här artiklar kan jag inte få nog av!
Finns en hel del bra Youtube kanaler för intresserade, Ahoy, Game Makers Toolkit ( Mark Brown ) bland annat!
Nämen!
För ett par dagar sedan försökte jag köpa Wolf på Steam eller gog... det gick inte. För att Wolf 2009 är inget dom vill veta av tydligen.
Men det är som att säga att iD ville ha min bana i QL, men ångrade sig och släppte QC...
edit: jason jobbar på sbz sedan flera år, om ni ber snällt kanske ni kan intervjua honom.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Sånt här kittlar mitt intresse. Om fler utvecklare vore villiga att släppa tidiga vyer ur utvecklingen av spelen. Alltid intressant att se hur många olika varianter och revisioner de går igenom innan de nöjer sig.
En av de små detaljerna jag fastnat för i utvecklingen är hur många gånger just HUD'en ändras genom versionerna. Såna här artiklar kan jag inte få nog av!
Finns en hel del bra Youtube kanaler för intresserade, Ahoy, Game Makers Toolkit ( Mark Brown ) bland annat!
https://forums.tigsource.com/index.php?board=27.0
Enjoy!