Ubisoft tjänar mer på extramaterial än försäljning av digitala spel

Medlem

People are sheep.

Medlem

Folk röstar med plånboken och de röstar tydligen FÖR skiten. Svårt att tro när man läser vissa forum.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Christoffer B:

Vem vare som köpte!?

Haha den gjorde min kväll. Ska börja knacka dörr i kvarteret.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Folk röstar med plånboken och de röstar tydligen FÖR skiten. Svårt att tro när man läser vissa forum.

Dom är smygköpare. Sitter här och bröstar sig, men sen så veknar dem när man kan få en ny sabel i AC: Black flag "Skyldig".

Avstängd
Skrivet av Ravenknight:

Folk röstar med plånboken och de röstar tydligen FÖR skiten. Svårt att tro när man läser vissa forum.

Det är klart det verkar så när de som gnäller på forum är de köpsvaga som inte köper nåt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Manslut:

Det är klart det verkar så när de som gnäller på forum är de köpsvaga som inte köper nåt.

Eller så spelar det ingen roll hur mycket eller lite pengar man har för huruvida man är ett får eller inte? Haha stenkoll! Bäää

Tänk på alla stollar som snor mammas kreditkort eller sms-lånar till skit tex. Spelberoende (som lootboxes utnyttjar) är ju ett problem för många, med eller utan stor kassa.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Missvisande rubrik, ber om ursäkt. Fixat nu.

Kanske bara jag?
Visst blev rubriken mer rätt men innehållet är lika förvirrande då mikrotransaktioner inte utgör någon delmängd av de redovisade siffrorna?
För inte kategoriseras ett seasonpass, dlc, expansioner som mikrotransaktioner?

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Redaktör

@cb99: inte bara du. Gick för fort vid skrivandet pga en mycket att göra-dag. Justerat, igen. Tack för feedback.


signatur
Medlem

"Många gör uppenbarligen de där mikrotransaktionerna ingen säger sig vilja ha."

Min slutsats blir snarare att många fortfarande köper spel i butik, annars skulle försäljningen av digitala spel ge mer pengar än den från digital försäljning av extragrejer.

Sen får man väl skilja på välgjorda uppdrag till AC eller Watch Dogs och krims krams. Alla "mikrotransaktioner" eller digitala köp av extramaterial är inte så hemska. Det beror på vad man får.

Medlem

Jag har gjort mig skyldig till att jag köpt bollar i pokemon go 2ggr och dlc till Zelda det är allt.

Avstängd

@Mortaigne: Nu handlar det ju inte bara om lootboxes, utan om mikrotransaktioner i allmänhet. Ser jag till min egen umgängeskrets är det då vi som har det bäst ställt som köper mest skit i spel. De övriga är avsevärt mer restriktiva.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

För att det blir skittråkigt då Har inte haft nåt behov av att köpa lootlådor i något UBI spel hittils. Eller Shadow of War för den delen.

Jo... Problemet är inte att det finns "lootlådor" utan snarare att spelets valutor och grind kommer att tweakas så långt det går för att vi ska känna behovet av att köpa dessa lådor. Och som det ser ut just nu, kommer denna trenden fortsätta, gränserna kommer att testas till folk sätter ner foten och slutar köpa skiten (dvs aldrig.)

Medlem
Skrivet av ebackman2:

Jo... Problemet är inte att det finns "lootlådor" utan snarare att spelets valutor och grind kommer att tweakas så långt det går för att vi ska känna behovet av att köpa dessa lådor. Och som det ser ut just nu, kommer denna trenden fortsätta, gränserna kommer att testas till folk sätter ner foten och slutar köpa skiten (dvs aldrig.)

Ungefär som en seg kola som man aldrig kan svälja?=)

Medlem
Skrivet av gusgun577:

VEM KÖPTE???!!? *pekar runt med fingret*

Nej men seriöst, hur fan kan man lägga pengar på sånt skit? :/

Vad ska jag annars lägga pengarna på då?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@chrille_1994: tur att vi alla är olika

Medlem
Skrivet av Christoffer B:

Vem vare som köpte!?

mammas död!


signatur

//monster

Medlem

Har aldrig gjort men förstår dem som gör det i diverse f2p spel så som LoL för att stödja utvecklarna.

12
Skriv svar