Nope! Nintendo tänker inte sänka priset på succékonsolen Switch

Robot
Nope! Nintendo tänker inte sänka priset på succékonsolen Switch

Fokus ligger istället på att möta efterfrågan inför julen.

#nintendo, #switch


Medlem

väntar mest på bundle med lite rabatt på ett spel eller extra kontroller

Medlem

totalt vansinne, Till switchen har det väl inte släppts mer än typ 4 spel varav alla är mer eller mindre barnspel som inte kräver mkt av spelaren men sänka priset på en redan överprisad konsoll? nää...... stackars barn som köpe detta.

Medlem

Köpt så jag är redo för Xenoblade 2 som släpps 1 dec.

Medlem

Min vote: Nej, den är för dyr (i Sverige) för vad den är och har i spelportfölj.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Den har inte några exklusiva spel jag är intresserad av, Zelda spelet har jag till WiiU.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

totalt vansinne, Till switchen har det väl inte släppts mer än typ 4 spel varav alla är mer eller mindre barnspel som inte kräver mkt av spelaren men sänka priset på en redan överprisad konsoll? nää...... stackars barn som köpe detta.

Nintendo Switch passerade 200 släppta spel för några veckor sedan.. Det är nästan ett spel om dagen sedan konsolen släpptes.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

På tok för dyr plattform i nuläget med tanke på hur lite man får för pengarna, så det får gott vänta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Instämmer med flera av ovanstående. Med tanke på vad man får för pengarna (främst spelutbud) så blir det inte ett köp, om det blir av någonsin, förrän priset gått ned.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Haha. Gillar ändå att majoriteten har eller kommer köpa en enligt omröstningen. Men att läsa kommentarerna säger något helt annat.
Den nöjda och tysta majoriteten har sagt sitt.

Medlem

Kommer köpa Switch den dagen den kostar runt 1000kr. Ett spel är inte värt 3500kr.

Medlem

@SWEBarb: barnen hälsar att de är sjukt nöjda.

Medlem

Jag är mer sugen på ett nintendo 3DS, finns ju hur mycket spel som helst till den.

Medlem

I vanliga fall skulle vi kanske klaga på giriga Nintendo nu, men just nu räcker det med att inte implementera loot boxes i sina spel för att undgå snålis-titeln.

Nintendo tar dock väldigt duktigt betalt för allt från Switch till Nintendo 3DS XL, Amiibo-figurer, merchandise, specialversioner av spel (Metroid: Samus Returns för 995 kr eller nåt!) och även spelen själva.

De sänker inte priserna på sina spel lika snabbt som andra, och att de tar 400 kr för sina 3DS-spel trots att de är så enkla som de är tekniskt sett (med Playstation 2-texturer och simpla polygonmodeller och flimmer) är också rätt sniket. Även Wii U-spelen och Switch-spelen är ju rätt enkla tekniskt och grafiskt sett jämfört med de värsta AAA-spelen till andra konsoler. Men man betalar för design och innehåll.

Inaktiv

Tycker konsolen är väl dyr. Tyvärr är även spelen väldigt dyra. Men är likväl sugen. Får se om jag kör loss på en bundle eller inte.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

totalt vansinne, Till switchen har det väl inte släppts mer än typ 4 spel varav alla är mer eller mindre barnspel som inte kräver mkt av spelaren men sänka priset på en redan överprisad konsoll? nää...... stackars barn som köpe detta.

Njaa... sju spel, typ. Om vi räknar de exklusiva, och alltså räknar bort Zelda, Pokken och Mario Kart 8 (de finns till Wii U).

Super Mario Odyssey
Mario vs Rabbids
Snipperclips
Fire Emblem Warriors
Arms
Splatoon 2
1-2-Switch!

Fire Emblem Warriors kan i och för sig kanske också räknas bort, för det finns väl även till 3DS. Dock rätt stor skillnad på grafisk kvalitet.

Och Splatoon 2 är mer som ett Splatoon 1,5 har jag hört.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Nintendo Switch passerade 200 släppta spel för några veckor sedan.. Det är nästan ett spel om dagen sedan konsolen släpptes.

Räknar man multiformatspel och spel som släpps digitalt blir siffran förstås mycket högre!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

totalt vansinne, Till switchen har det väl inte släppts mer än typ 4 spel varav alla är mer eller mindre barnspel som inte kräver mkt av spelaren men sänka priset på en redan överprisad konsoll? nää...... stackars barn som köpe detta.

Härligt det är med s.k. "vuxna" som ska klaga på något de kallar för "barnspel" som varken kan stava, använda stor bokstav eller interpunktion på korrekt sätt. Ledsamt att spel som fokuserar på spelglädje, intelligens och kreativitet ses som lägre stående än spel där man "går framåt och skjuter fienden med den knappen".

Medlem
Skrivet av didde:

Haha. Gillar ändå att majoriteten har eller kommer köpa en enligt omröstningen. Men att läsa kommentarerna säger något helt annat.
Den nöjda och tysta majoriteten har sagt sitt.

Brukar oftas vara dom missnöjda man hörs högst tyvärr :/


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Avstängd
Skrivet av Fr0gg0.:

Kommer köpa Switch den dagen den kostar runt 1000kr. Ett spel är inte värt 3500kr.

Haha, mycket nöje då med konsolen medan alla andra spelar på nästa generations konsol från Nintendo då!

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Nintendo Switch passerade 200 släppta spel för några veckor sedan.. Det är nästan ett spel om dagen sedan konsolen släpptes.

Det inkluderar remakes som Super Mario kart 8 deluxe edition, Skyrim och Minecraft samt halvkassa spel som Arms. Det finns knappt någon ny AAA titel till spelet förutom Zelda och Mario. Faktum är att över 90% av de spelar som släppts är indiespel.

Skrivet av didde:

Haha. Gillar ändå att majoriteten har eller kommer köpa en enligt omröstningen. Men att läsa kommentarerna säger något helt annat.
Den nöjda och tysta majoriteten har sagt sitt.

Den tysta majoriteten? Kanske är så att de som skriver inte röstat?

Medlem
Skrivet av didde:

Haha. Gillar ändå att majoriteten har eller kommer köpa en enligt omröstningen. Men att läsa kommentarerna säger något helt annat.
Den nöjda och tysta majoriteten har sagt sitt.

Vet inte vilka kommentarer du läst, men kommentarerna här reflekterar omröstningens resultat förvånansvärt bra.

Jag planerar att köpa en Switch, men inte för det hutlösa pris den har idag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag kommer motvilligt köpa en Switch, men den är på tok för dyr! Den borde inte kosta mer än ca 2500. Finns bara ett intressant spel i nuläget Mario Odyssey.

Har redan en Wii U så jag behöver inget MK8 igen, finns i nuläget fortfarande fler roliga spel till Wii U än Switch.

Funderar bara på vad man ska göra med Switchen efter Mario Odyssey? Mario + Rabbids kanske blir ett köp. Känns lite surt att punga ut med närmare 4000 för ett spel. Kanske blir framtida legospelen förstås.

En annan fundering är om man ska vänta med Switch och hoppas på att de släpper en uppdaterad version med mer minne och förbättingar, tex bättre dockningsstation, längre batteritid samt förbättrade joy-cons

Gen
Medlem

Håller med alla ovanstående, dyr som faen för det lilla man får - klen men portabel hårdvara och ett litet antal exklusiva spel. Jag låtsas inte om alla indiespel som funnits ute till PC och andra konsoler i månader/år.

Medlem

@didde: Två av de bästa spelen genom tiderna, plus lite goa indie-pärlor. Räcker för mig än så länge. *myser tillvara till mitt nintendohål igen*

Medlem

Så länge höll det, black friday-prissänkt redan innan black friday börjat....

http://www.icahemma.se/konsol--joycon-redblue-nintendo-switch...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

totalt vansinne, Till switchen har det väl inte släppts mer än typ 4 spel varav alla är mer eller mindre barnspel som inte kräver mkt av spelaren men sänka priset på en redan överprisad konsoll? nää...... stackars barn som köpe detta.

Då kan man tycka att alla konsoler som släpps är överprisad, då det inte finns nämnvärt många intressanta titlar det första året.

Antar att du gillar bara att gnälla för att det är Nintendo.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Banjo:

I vanliga fall skulle vi kanske klaga på giriga Nintendo nu, men just nu räcker det med att inte implementera loot boxes i sina spel för att undgå snålis-titeln.

Nintendo tar dock väldigt duktigt betalt för allt från Switch till Nintendo 3DS XL, Amiibo-figurer, merchandise, specialversioner av spel (Metroid: Samus Returns för 995 kr eller nåt!) och även spelen själva.

De sänker inte priserna på sina spel lika snabbt som andra, och att de tar 400 kr för sina 3DS-spel trots att de är så enkla som de är tekniskt sett (med Playstation 2-texturer och simpla polygonmodeller och flimmer) är också rätt sniket. Även Wii U-spelen och Switch-spelen är ju rätt enkla tekniskt och grafiskt sett jämfört med de värsta AAA-spelen till andra konsoler. Men man betalar för design och innehåll.

Det grafiska är inte det som bestämmer ett pris på ett spel. Man kan göra ett skitsnyggt spel på väldigt kort tid, antalet polygoner och texturupplösningar behöver inte innebära extremt mycket arbete... Finns så mycket mer än det som krävs när man skapar ett spel. Sen förövrigt så är jag ganska säker på att det är mycket färre som jobbar på det grafiska än vad det finns programmerare med mera i de allra flesta team.

Medlem

Jag var så sjukt nära att köpa en Switch i samband med Super Mario Odyssey men när jag såg att man bara fick spelet digitalt och ej fysiskt i Mario Odyssey bundeln rann bägaren över. Kommer antagligen bita mig i läppen fram till det kommer en ny Switch variant med mer internminne och bättre digitalt ekosystem med en förbättrad variation av Virtual Console och förhoppningsvis skönare Joy-Cons.
Nintendo är i en klass för sig när det kommer till kreativa och underhållande spel men med hårdvara och mycket runt omkring är det allt för ofta stolpe ut...
Har hopp med tanke på att de släppt fram mer unga talanger inom företaget och att deras classic konsoler har enormt mycket bättre emulation av spelen än deras värdelösa emulering av många spel till deras gamla Virtual Console.

Spännande att se hur de tar Metroid Prime serien framåt och det blir intressant att se vad Retro har jobbat med under de senaste åren.
Alltid roligt att läsa kommentarer där folk seriöst argumenterar att Nintendo spel bara är för barn och undrar varför folk är så hypade inför Nintendo spel då dom bara är enkla barn spel. Mycket utav deras spelfilosofi går ut på att det ska vara enkelt att lära sig med relativt få actionknappar men svårt att bemästra med djup spelmekanik och avancerade rörelsemönster. Det är därför många Nintendospel är väldigt populära inom speedrunning.

Medlem

Köpte min för att spela Mario, No More Heroes 3 och Project Octopath Traveler. Nöjd med Mario hittills i alla fall. Jag har inte jätte mycket tid att lägga på spel längre så konsolen jag köper behöver inte 13531531513 stycken spel för att vara intressant.

Köpte min på "rea" på CDON om jag minns rätt, för typ 2700.

12
Skriv svar