Bungie låser delar av Destiny-innehållet med expansionen Curse of the Osiris

Robot
Bungie låser delar av Destiny-innehållet med expansionen Curse of the Osiris

För att köra de allra svåraste endgame-utmaningarna får du helt enkelt betala.

#bungie, #curse-of-osiris, #destiny-2, #dlc


Medlem

Så man kan spela Curse of Osiris utan att köpa det? Fast om man vill lira de högre versionerna av diverse game modes så behöver man betala för Curse of Osiris?

Medlem

Curse kostar bengar + att några bitar i spelet är låst till det.

Relik 📜
Skrivet av ClockWise:

Så man kan spela Curse of Osiris utan att köpa det? Fast om man vill lira de högre versionerna av diverse game modes så behöver man betala för Curse of Osiris?

Nej, du behöver köpa det. Däremot blir vissa delar av originalspelet (Prestige-varianterna av Nightfall samt raiden) de facto låsta av expansionen tack vare höjda nivåkrav, samt att några tillägg - Heroic Strikes framför allt - helt ärligt är mer S02-patch än DLC-innehåll. Att låsa det bakom CoO är trist, blir praktiskt som att Bungie stoppar tillbaka grejer från D1 i D2 fast bakom betalvägg.

Med det sagt introducerar expansionen annat nytt också, fler vapen och shaders till exempel. Men, mycket av det intressanta känns som sagt mera S02-patch än nytt material. Typ 3/5 som sagt, kommer nog inte sälja in Destiny 2 till de som redan innan tvekar. Utökar dock endgame en smula för redan frälsta, men även där känns Masterworks med random roll som den "stora" nyheten tycker jag.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Är inte detta väldigt fel-vinklat? Som i princip alla andra MMOs så måste man betala för den nya expansionen om man vill ta del utav denns innehåll. Samt såvida inte jag missade något så de dom höjde powerlevel på som högst var Leviathan raiden som gick från 270 till 300 i powerlevel, vilket du kan/kunde få i grundspelet.

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Är inte detta väldigt fel-vinklat? Som i princip alla andra MMOs så måste man betala för den nya expansionen om man vill ta del utav denns innehåll. Samt såvida inte jag missade något så de dom höjde powerlevel på som högst var Leviathan raiden som gick från 270 till 300 i powerlevel, vilket du kan/kunde få i grundspelet.

De har låst saker i samband med expansionen som var öppna innan. Med andra ord för de som köpt originalspelet blir nu av med delar som de kunde köra innan.
Tänk dig att du sitter på donken och käkar en big mac & co med dipsås som ingick till dina pommes. Din polare kommer och slår sig ner och denne har köpt till plusmenyn. Han snor då din halvätna dipsås framför näsan på dig "denna ingår numera i plusmenyn och inte i standard... sorry".

Medlem

Bungie, alltså...

De har alltså också blivit ett skräpföretag nu. Tråkigt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Dom sålde sig till Activision så det var bara en tidsfråga^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Riktigt illa, inte haft att spela så mycket och nu kan jag inte spela allt jag betalt för? Väldigt motiverande.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Nej, du behöver köpa det. Däremot blir vissa delar av originalspelet (Prestige-varianterna av Nightfall samt raiden) de facto låsta av expansionen tack vare höjda nivåkrav, samt att några tillägg - Heroic Strikes framför allt - helt ärligt är mer S02-patch än DLC-innehåll. Att låsa det bakom CoO är trist, blir praktiskt som att Bungie stoppar tillbaka grejer från D1 i D2 fast bakom betalvägg.

Med det sagt introducerar expansionen annat nytt också, fler vapen och shaders till exempel. Men, mycket av det intressanta känns som sagt mera S02-patch än nytt material. Typ 3/5 som sagt, kommer nog inte sälja in Destiny 2 till de som redan innan tvekar. Utökar dock endgame en smula för redan frälsta, men även där känns Masterworks med random roll som den "stora" nyheten tycker jag.

Jaha okej, tack för förklaringen. Detta var ju minst sagt galet...vi har alltså utvecklat spelbranschen till att inte bara ta bort content från originalspel och lägga i DLCs utan att ta bort släppt content och släppa i DLCs för pengar. Känns som om detta kommer explodera i ansiktet på Activision vilken sekund som helst. Internet är på häxjakt på alla håll och branscher, nu är inte läge att tvinga spelare betala två gånger för samma content.

phi
Medlem

Bra. Nu slipper jag definitivt fundera på att köpa Destiny 2 framöver.

Medlem

Alltså spelet har följt samma modell i över 3 år. Hur kan ni vara så förvånade/griniga?

Medlem

Jag begärde refund för pcversionen pga av detta. får se hur det går! verkar funka för alla konsolspelare iaf.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Alltså spelet har följt samma modell i över 3 år. Hur kan ni vara så förvånade/griniga?

Har aldrig spelat Destiny fören jag köpte 2:an. Tog de bort content i tidigare spel också? Hade jag vetat det hade jag aldrig köpt Destiny 2 från första början.

Releasehästryttare

Jim sterling summerar upp detta debakel

Medlem

Jag spelar rätt mycket Destiny och tycker CoO är ren skit mot vad du får betala.
Kommer givetvis fortsätta lira och köpa resten av expansionerna med "glädje"tårar i ögonen 😂

Medlem

Detvar ju exakt samma 1’an


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Alltså spelet har följt samma modell i över 3 år. Hur kan ni vara så förvånade/griniga?

"Andra spel i serien har haft mikrotransaktioner och P2W också.. Varför är folk så griniga.."

Kanske för att folk dels. förväntat sig att Bungie ska ha lärt sig men framförallt är lika kritiska nu som då?

1
Skriv svar