Därför får nya Lara Croft Steam-DRM

Robot
Medlem
Därför får nya Lara Croft Steam-DRM

Fortfarande bättre med Steam än Ubisoft ditton


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

400 000 inom 48 timmar? Tror nog han överdriver lite. Inte ens bra spel blir så pass piratkopierade.

Tomb Raider was grymmt en gång i tiden men nu skulle jag inte ens orka spela det om jag fick det gratis ( Har faktist två olika moderna tomb raider som jag fått som jag inte ens orkat installera och testa)

Medlem

De får göra vad de vill. Är inte intresserad av detta spel i vilket fall.

Medlem

Klart bättre men så onödigt, det piratkopierars ändå. Så svårt för idioterna att förstå...Ta lite mindre betalt ist.

Medlem

Om han nu hänger på bit-torrentsidor, hur kan han då missat att även Steam-spel dyker upp där? :facepalm:


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Steam låter bra. Det är ju faktiskt ett DRM som folk oftast accepterar eller till och med vill ha.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Steam låter bra. Det är ju faktiskt ett DRM som folk oftast accepterar eller till och med vill ha.

Inte alla

Fattar inte varför de använder DRM överhuvudtaget. Jag har aldrig haft problem med sådant, men det hjälper ju definitivt inte mot piratkopiering.

Medlem

Kommer inte stoppa spelet från att bli piratkopierat, kanske tar några extra dagar men det är oundvikligt. Jag gillar serien, särskilt de senare spelen, men inte tillräckligt för att köpa det till fullpris.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Fattar inte varför de använder DRM överhuvudtaget. Jag har aldrig haft problem med sådant, men det hjälper ju definitivt inte mot piratkopiering.

Jodå, det hjälper visst det, det stoppar Kalle Boll nere på gatan att bara lägga upp innehållet någonstans och alla kan spela det, nu måste de som kan skapa en crack och folk måste ladda ner den cracken.

Det kommer dock inte stoppa piratkopiering hela vägen, men "casualkopiering" kommer man bort ifrån.

Medlem

yay steam! är det bra pris på det här spelet så kommer jag lätt att köpa , verkar kul! coop ftw

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Klart bättre men så onödigt, det piratkopierars ändå. Så svårt för idioterna att förstå...Ta lite mindre betalt ist.

Jo precis, man kunde ju önska att de sänkte priserna på spelen så man kunde köpa dem direkt istället för o vänta tills priserna har gått ner, eller köpa dem begagnade.

Så otroligt ovärt o köpa något spel till nypris... ifall man nu inte har så extremt dåligt tålamod förstås. ;P

Medlem

Ja, för det funkar ju....not.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Varför göra isometriskt spel av Lara, idiotiskt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Varför göra isometriskt spel av Lara, idiotiskt...

more like UNDERBART..

första spel med lara i som jag faktiskt kan tänka mig att införskaffa....

om nu steam vill släppa det i europa......


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Låter helt acceptabelt, ärligt talat. Fast man kan faktiskt piratkopera Steam-spel med ... Men jag vågar anta att det är mycket pillrigare att verkligen få bort Steam-delen i spelet då, för att inte riskera en bann på sitt account.

Jag kommer med största sannolikhet att köpa detta.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Pansarknekt

Har aldrig hört talas om någon som köpt ett spel för att det varit jobbigt att piratkopiera. Det är inte "rocket science" direkt. Däremot har jag hört talas om folk som kopierat ett spel och sedan köpt det för att det var skoj/dom ville åt onlinefunktionalitet.

För övrigt; kan dom göra nåt nytt av denna serien så kan det bli riktigt bra.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

sen när var steam-drm ett hinder för piratkopiering?

Inaktiv

Tycker Ubisoft borde förstå att folk inte köper deras spel pga kopierings skyddet.
Jag har personligen avstått från AC2 och de senaste settlers spelet pga de.

Medlem

Det är jävligt lustigt / sorgligt att inte en enda person säger "Jävla pirater som gör att företagen använder idiotiska DRM".

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Det är jävligt lustigt / sorgligt att inte en enda person säger "Jävla pirater som gör att företagen använder idiotiska DRM".

räcke med att du göra det. jag blir mer irriterad på företagen som aldrig lär sig att det inte spelar nån roll vad de lägger in för spärrar.

Medlem

Vore det inte bättre att sluta fokusera så mycket på de som inte betalar och istället lägga all energi på oss som gör det istället?

Citat:

Jag kollar på en del BitTorrent-sajter och inom de första 48 timmarna så är det typ fyra hundra tusen nedladdningar, det är galet.

Även om det skulle handla om så stora siffror så är det fortfarande bara antal nerladdningar av torrent-filen, inte spelet i sig, som visas.

Medlem

Bättre med steam än andra sketna drm-skydd. Steam har funkat bra för mig i ALLA lägen. Aldrig problem att ansluta eller något liknande. Inte som jag varit med om iaf.

Skrivet av Hannu87:

Klart bättre men så onödigt, det piratkopierars ändå. Så svårt för idioterna att förstå...Ta lite mindre betalt ist.

Hu ja för 5-600 slantar för ett spel som arbetats på i 2-3 år av 50 pers är ju för mycke i timpenning


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Steam, då blir det inget köp till PC.
Har intget emot Steam som DRM, förutom att alla spel du köper blir låsta till steam och ditt konto, även de du köper i butik. En ban/misslyckande från deras del och inga spel för dig, nej tack.
Håller mig till spel med bättre DRM

Medlem

Haha, tror dom verkligen att dom kan stoppa piratkopiering genom att ta det till Steam? Ibland tycker man att företag borde anställa lite "smartare" personer...


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem

Tycker idén med gratis dlc åt köpare med en "riktig" cd-key är en skitbra lösning.. Verkar funka för dom som faktiskt gör bra dlc tillägg iallafall!

Inaktiv

Precis som med alla kopieringsskydd, räcker det med att ett är knäckt sen appliceras den fixen på resterande i samma familj.

Steam = Fixat
Ubisoft = Fixat

Loose/loose situation, hehe.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Hannu87:

Klart bättre men så onödigt, det piratkopierars ändå. Så svårt för idioterna att förstå...Ta lite mindre betalt ist.

Hu ja för 5-600 slantar för ett spel som arbetats på i 2-3 år av 50 pers är ju för mycke i timpenning

Ifall de skulle sälja spelen till ett lägre pris borde fler köpa spelen, och då skulle intäkterna ändå vara de samma... antagligen högre.

För man är ju verkligen inte speciellt sugen att betala så pass mycket som spelen kostar idag... iallafall inte "releasepriserna".

Om tillräckligt mycket folk kunde sluta vara så förbannat otåliga o istället vänta lite så de sänker priserna vore det ju fantastiskt. Även de som har så gott om pengar borde ju tycka det vore bra. Men det lär ju aldrig hända. :\

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ifall de skulle sälja spelen till ett lägre pris borde fler köpa spelen, och då skulle intäkterna ändå vara de samma... antagligen högre.

För man är ju verkligen inte speciellt sugen att betala så pass mycket som spelen kostar idag... iallafall inte "releasepriserna".

Om tillräckligt mycket folk kunde sluta vara så förbannat otåliga o istället vänta lite så de sänker priserna vore det ju fantastiskt. Även de som har så gott om pengar borde ju tycka det vore bra. Men det lär ju aldrig hända. :\

Tyvärr är inte världen så ärlig. Det har ju visats gång på gång att folk piratar spel även när de kostar 20 kr (eller t.o.m. "pay what you want").
Klart jag också hade önskat att spel var billigare, men tyvärr är det ju bara att leva med prissättningen eller vänta tills det blir billigare.

1
Skriv svar