Serienummer PS4 Pro

Medlem
Serienummer PS4 Pro

Jag vet inte om det bara är jag som är lite nojjig med brutna förpackningen men ska serienumret vara detsamma på själva konsolen (PS4 Pro) som den medföljande kontrollen och ytterförpackningen? Lång historia kort, Jag fick ett PS4 Pro av min far i julklapp köpt från ett svenskt företag med kontor i danmark vid namn Proshop och jag märkte rätt snabbt att ytterförpackningen var bruten och att serienumret på ytterförpackningen(omslaget) inte stämde överens med det som stod på själva lådan konsolen kom i. I lådan ingick även en snabbstartsguide med ett ett serienummer motsvarande det man brukar få med en vanlig standard PS4. Dom enda serienumren som matchade varandra var konsolen och lådan som konsolen kom i. Jag är väldigt anti fyndvaror och när jag kollade på kvittot så hade dom tagit fullt pris för konsolen. Kanske ska passa på att varna folk från Proshop samtidigt som jag går tillbaka till huvudfrågan. Är det olika serienummer på omslag, handkontroll och konsol?

Medlem

@Katten_Gustaf: Handkontroll och konsol är olika. En tanke kan vara att de importerat konsollen för att sedan bryta förpackningen och skicka med strömkabel som pssar.

Box kontra konsoll vågar jag inte svara på.

Medlem

Du har förmodligen rätt. Det är nog bara jag som nojjar. Ytterförpackningen var dock väldigt sönderriven som att nån har hetsat till att öppna lådan.

1
Skriv svar