Vampyr har fått ett nytt släppdatum

Robot
Vampyr har fått ett nytt släppdatum

Den 5 juni är det dags att suga blod.

#Dontnod, #nyhetstips, #vampyr


Medlem

Med tanke på hur atmosfärisk och karaktärsdriven deras tidigare "Life is Strange" var, så har jag lagom höga förväntningar

Medlem

Håller tummarna föratt det här spelet kommer bli riktigt atmosfäriskt och få välgjord lore så man kan använda det som nikotinplåster medan Paradox arbetar på sina World of Darkness spel


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har också high hopes för detta spel, men ju mer jag tittar på trailern desto stelare känns det. Det känns lite som en förlegad motion capture, som om spelet är från 2014 men med bättre texturer. Kan inte riktigt sätta fingret på det, men det ser lite gammalt ut på något sätt.

Som tur är gillar jag story telling mest av allt i spel. Har inte spelat Life is Strange, men har hört alla lovord och om det är samma folk som gör detta så blir det nog riktigt bra.

Tråddemonen
Testpilot

Det lär bli en förbokning. Gillar verkligen allt som har visats hittills!

Medlem

Ser fram emot Vampyr.

Ser ännu mer fram emot nästa vampire the masquerade av paradox.

Samt focus interactives Werewolf the apocalypse.

Its a world of darkness..


signatur

Ordo Ab Chao

Tråddemonen
Testpilot

@Jaxalot: Vampire Masquerade bloodlines har jag goda minnen utav då jag var yngre. Spelade igenom ett par gånger då alla olika raser utav vampyrer var kul att testa på!

Medlem

@Zimpan: samma här!

VTMB är en mycket kär favorit. Den bästa setting i en mörk RPG, en av dem åtminstone enligt mig.


signatur

Ordo Ab Chao

Tråddemonen
Testpilot

@Jaxalot: Håller tummarna på att nya Vampyr blir bättre! Då har vi en till favorit i dark setting stuk.

Medlem

@Zimpan: Klaner, inte raser. Jag blir ledsen
Vampire: The Masquerade är så satans bra, Bloodlines var riktigt kul när det begav sig. Hoppas Paradox väcker varumärkena till liv ordentligt! De har ju ett Werewolf spel på g!
WoD ftw!

Tråddemonen
Testpilot

@Makkapakka: Jaha var det klaner. Antog att Nosferatu var en ras hahaha Ja absolut gillar alltid en bra stämning i spel

Medlem

Finns 13(?) klassiska vampyrklaner som evolverade ifrån en handfull av olika styrkor och svagheter. Svagheter som kom ifrån the father of vampires, Caine. Men även styrkor som de fick ifrån andra generationen.

Caine är den första generationen av vampyrer. I modern tid tekniskt sätt en Gud.

Andra generationen blev slaktade utav tredje generationen vampyrer pga girighet och makt men även hat och förtvivlan.

Caine straffar den tredje generationen varav Absimiliard blir straffad att se hideous and abominable ut pga Absimiliards narcissism.

Baba yaga som är häxa som härstammar ifrån rysk folklore, är i själva verket en 7000 år gammal vampyr som liknar en mycket hemsk häxa. Hon är även en childe utav Absimiliard.

World of darkness lore är bäst haha.


signatur

Ordo Ab Chao

Tråddemonen
Testpilot

@Jaxalot: Är lite nyfiken på vad spanska sjukan kommer att ha för koppling i spelet Vampyr.

Medlem

@Zimpan: Det finns så ofanligt mycket lore i WoD. Läs här tex

Tråddemonen
Testpilot

@Makkapakka: Oooh! Ska spara den så jag har något att läsa på jobbet imorrn!

Medlem

@Zimpan: Jag har för mig det har något med att spanska sjukan och en viss vampyr klan/ras/sort. De som bor under London iallafall.

Spanska sjukan verkar mutera dessa vampyrer eller något.

Ska bli intressant iallafall haha!


signatur

Ordo Ab Chao

Tråddemonen
Testpilot

@Jaxalot: Jo har också för mig något sånt under en gameplay. De sa att huvudkaraktären ska utreda kopplingen mellan sjukdomen och vampyrer.

Medlem

@Zimpan: precis!

De 4 episoder har jag för mig.

Hoppades på tidigare släpp men blir nog kingdom come tills vidare.


signatur

Ordo Ab Chao

Tråddemonen
Testpilot

@Jaxalot: Samma här! Är ledig på Tisdag så ska sitta uppe större delen av natten och lira!

Medlem

@Zimpan: Fan vad härligt!

Tittade precis på 1h gameplay via ESO på youtube. Han släppte videon den 9e ifall du kanske missat.

Jag blev iallafall helt såld. Ska göra en lönnmördarbonde som springer med dolk och förför mäktiga herrars ensamma kvinnor lol.


signatur

Ordo Ab Chao

Tråddemonen
Testpilot

@Jaxalot: Hahaha! Ska nog göra en kriminell smooth talker och manipulera min väg fram med rikedomar!

1
Skriv svar