Recension – God of War
Kratos byter grekisk tragedi mot nordiskt vemod. Resultatet? Inget annat än gudomligt.
#god-of-war, #playstation-4, #ps4, #santa-monica-studio, #sony
@SoL: Jag vet! Jag trodde att det skulle bli riktigt bra, men så här bra...? Jösses.
Det är ju typ tre gånger så stort som vanliga God of War och nope det är inte open world, men har några områden som är öppnare än andra och många linjära platser fyllda med hemligheter. Det är betydligt öppnare än andra God of Wars.
En Bamseponny av folket
Härligt att läsa. Must buy!
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Funny ... Kommer i håg när Gow3 släppes och ALLA sa att det va så grymt att alla måste spela det, hatade puzzlen i det spelet så innerligt och va inte direkt imponerad av resten av spelet heller så tack men nej, detta spelet lär knappast vara bättre.
Uppenbarligen inte ett spel för dig. Tur det finns massa andra bra spel där ute som förhoppningsvis är mer i din smak!
Funny ... Kommer i håg när Gow3 släppes och ALLA sa att det va så grymt att alla måste spela det, hatade puzzlen i det spelet så innerligt och va inte direkt imponerad av resten av spelet heller så tack men nej, detta spelet lär knappast vara bättre.
hur fan vet du det utan att ha spelat haha, sicket fuckat inlägg
K-kommer det t-till P... Pc?
Svar nej, exklusivt till PS4.
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Man är glad över att vara playstation ägare vid sådana här tillfällen.
Sony börjar sannerligen få till en smärre guldlineup av exklusiva titlar nu till sin ps4.
Vilket är mycket bra och smart drag.
Den 20e är det jag som kommer sitta bänkad framför tv'n den saken är säker
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Äntligen ett spel värt fullpris!

Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Min magkänsla var korrekt med andra ord när jag gissade på vad det skulle få för betyg Har varit taggad på det här spelet sedan första videon dök upp där Kratos lärde Atreus att jaga. Jag gillade inte de tidigare spelen över huvud taget då karaktären verkade vara så tråkig, men här har de uppenbarligen fått till ett riktigt, riktigt bra spel.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge
Skulle vara kul att spela, tragiskt nog kommer jag nog aldrig få göra det när spelutvecklare fortfarande år 2018 tycker det är logiskt med konsolexklusivitet.
Har i det här fallet mer att göra med att Sony äger studion som utvecklar spelet, och därmed även IP'n
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge
Det börjar närma sig att man köper en PS4 enbart för detta spelet. Gjorde ju samma sak med PS3an för just God of War. Så är väl inte så märkligt detta!
Men när det kommer till just PS4. Är det en värd investering att köra på PS4 Pro över vanliga PS4? Är det en skillnad som "betalar" sig i prestanda?
Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!
Jag ville verkligen gilla GoW 1-3 men lyckades vemodigt ta mig igenom dom första när det begav sig, trean kände jag inget driv för alls, fanns inget som lockade mer än okej hack and slash. Kommer jag känna mig extra besviken på detta om jag spelar nu när hypen höjts? Eller är det tillräckligt bra karaktärer och samspel att jag kan drivas med ändå?