Ny indiedarling? Moonlighter ser fantastiskt mysigt ut
Varför är det så stort glapp mellan ögonen i många sådana här spel? Är det från Zelda?
Det är pixelgrafikens svar på gubbe som är 20 pixlar hög och sedd ifrån en isometriskt vy.
De kanske ses ifrån 75-80 graders lutning, vilket kan göra att representationen av gubbarna får dem att se bredare och kortare ut, än vad de egentligen är. Det finns helt enkelt inte mer plats åt att göra dem längre, men de kan dock vara fullbreda.
Karaktärerna har också ritats med en överdriven karaktäristik ifrån början.
@Jokkepalm: Det är ju ett val, tycker bara att det ofta ser ganska fult ut haha, det är ju en art style många väljer för att det är typ gulligt.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Orkade inte kolla särskillt långt men varför la trailern så mycket vikt på att det, ett 2dspel med rätt enkel grafik, ser likadant ut på alla platformar som om någon förväntat sig något annat?
Det är lite det som är grejen. Man skriver
Four platforms, one adventure! Because we love you all the same.
för att visa att man inte konstant behöver kriga om vilken platform som är ”bäst”
För övrigt: Gief gaim now plox
Realtids vattensimulationen är ju helt sjuk, blir ett köp bara för att få uppleva den
Japp, det är ju nästan så att man går för att stänga av kramen irl!