Jade Raymond vill att EA ska göra olika slags Star Wars-spel

Robot
Jade Raymond vill att EA ska göra olika slags Star Wars-spel

"Vi vill inte att alla våra titlar ska vara jedispel."

#electronic-arts, #jade-raymond, #project-ragtag, #star-wars


Medlem

"Än så länge verkar dock Star Wars bli kvar hos EA". Har EA mutat Disney? Fast, disney har väl redan så mycket pengar att de knappast går någon nöd på dom?

Jag skulle hellre se att licensen gick till något passionerat indieprojekt som inte behöver jobba under EA. Som jag sagt förut, ett nytt Dark forces med fokus på SP eller varför inte ett nytt jedi knight? Vi har inte haft något på länge nu. Det är dags.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Citat:

Interestingly enough, the number one motivator for either fans of playing Star Wars games or looking to participate in the Star Wars universe in any way is to become the number one fan. So, basically, to beat their friends at Star Wars trivia.

Jag antar att en fokusgrupp, inplockad från trottoaren utanför kontoret, berättade det för henne med hjälp av Ja/Nej-frågor.

Medlem
Skrivet av magma:

"Än så länge verkar dock Star Wars bli kvar hos EA". Har EA mutat Disney? Fast, disney har väl redan så mycket pengar att de knappast går någon nöd på dom?

Jag skulle hellre se att licensen gick till något passionerat indieprojekt som inte behöver jobba under EA. Som jag sagt förut, ett nytt Dark forces med fokus på SP eller varför inte ett nytt jedi knight? Vi har inte haft något på länge nu. Det är dags.

Antar att du inte gillar pengar lika mycket som Disney gör. EA har knappast mutat Disney då Disney är ägaren av licensen. Vilka andra utvecklare kan göra det EA gjort? EA har folk som har erfarenhet från flera olika stortitlar i olika genrer. Svårt att se någon indieutvecklare göra AAA-spelet som Disney vill ha för maximalt pengaflöde.

Medlem

Vad gräsligt om alla deras Star Wars projekt blir helt muliplayer inriktat. Gud så tråkigt och bortslarvande med licens. Fan att man ska bli upprörd var o varannan nyhet om EA.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

"We don’t want to have all our games be Jedi games. It would be good to have some that are focusing on different types of gameplay and different player fantasies"

Väldigt märkligt att de la ner Viscerals spel då för att sedan ändra på hela spelet, förmodligen mer Battlefront-hållet.

Medlem

license jobb är ett intresant jobb att göra.

Medlem

De kunde väl låta olika studios pitcha idéer och komma med demos sen om Disney tycker de är bra nog så får de använda varumärket? Känns dumt att låsa fast sig vid ett företag. Ge EA konkurrens om att producera Star Wars-spel så de får höja ribban lite.

Medlem

Tycker det låter bra! Jag skulle verkligen vilja ha ett lite mörkare, icke-Jedi spel i Star Wars universumet. Håller tummarna!

Medlem

Varför bara ge licensen till 1 företag? Det känns ju som att om man vill ha flera olika bra spel med olika tema så borde man ju kunna ge ut licensen till flera olika utvecklare beroende på vilken typ av spel man vill se.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är mycket snack och lite verkstad från EA när det kommer till Star Wars-licensen! Två spel på 4+ år är uruselt!

Medlem
Skrivet av conthox:

Varför bara ge licensen till 1 företag? Det känns ju som att om man vill ha flera olika bra spel med olika tema så borde man ju kunna ge ut licensen till flera olika utvecklare beroende på vilken typ av spel man vill se.

Om de ger exlusivitet till ett företag får de antagligen mycket mer pengar för licensen. Sen gör ju EA faktiskt spel av många olika typer.

Medlem
Skrivet av employed:

Antar att du inte gillar pengar lika mycket som Disney gör. EA har knappast mutat Disney då Disney är ägaren av licensen. Vilka andra utvecklare kan göra det EA gjort? EA har folk som har erfarenhet från flera olika stortitlar i olika genrer. Svårt att se någon indieutvecklare göra AAA-spelet som Disney vill ha för maximalt pengaflöde.

Du missförstod mig. Jag menar på att EA snarare behöver betala till Disney för att ens få behålla kvar licensen efter skandalen med battlefront.

Varför skulle inte ett indieprojekt kunna göra ett lika bra spel som ett AAA-företag, menar du?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Disney borde säga upp sitt samarbete med med EA och låta någon annan få utveckla Star Wars-spel. Det finns så många utvecklare där ute som skulle kunna ta vara på varumärket i stället för att dra det i leran som EA gör.

Medlem

Ge licens på en av världens kändaste berättelser till en studio som bryr sig noll om det och vill bara göra multiplayerspel för att tjäna pengar måste vara det dummaste någonsin

Medlem

@Bennii: väldigt märkligt påstående, jag vill bara njuta av ett bra spel med story i star wars-universumet. Mdn jag ser ut att behöva vänta länge på nytt Kotor eller dark forces liknande.

Medlem

@Karmak: Tycker EA och Disney passar bra ihop. Verkar som dom tävlar om att dra Star Wars universumet i leran. Har inte sett den nyaste filmen med Han Solo, men har hört att den är ok. Men dom 3 filmerna innan dess tycker jag borde raderas bort.

Medlem

@Ibenaben: Jag börjar känna mig ensam med att gilla Rogue One. Men annars, ja. VII och VIII är hemska, speciellt VIII.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Ge licens på en av världens kändaste berättelser till en studio som bryr sig noll om det och vill bara göra multiplayerspel för att tjäna pengar måste vara det dummaste någonsin

Kmart dom bryr sig,.. tror du verkligen en spelstudio är full av folk som inte är intresserade av att göra spel??
Det var det dummaste jag hört...

EA däremot är ingen spelstudio ,utan det är en spelutgivare i det här fallet

Medlem

@Mirage: Vi är två som gillar den. Personligen tycker jag att det är den bästa SW-filmen av alla, men där är jag nog rätt ensam


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Det enda jag bryr mig om är ett nytt kotor, av en studio som kan fixa det riktigt bra.

Medlem
Skrivet av roftg:

Kmart dom bryr sig,.. tror du verkligen en spelstudio är full av folk som inte är intresserade av att göra spel??
Det var det dummaste jag hört...

EA däremot är ingen spelstudio ,utan det är en spelutgivare i det här fallet

Det är EA som bestämmer vilka sorters spel de vill lägga pengar på

Medlem
Skrivet av magma:

Du missförstod mig. Jag menar på att EA snarare behöver betala till Disney för att ens få behålla kvar licensen efter skandalen med battlefront.

Jag förstår.

Skrivet av magma:

Varför skulle inte ett indieprojekt kunna göra ett lika bra spel som ett AAA-företag, menar du?

Jag säger inte att någon indiestudio kan göra ett bra starwarsspel. Jag säger att det är svårt att göra ett bra starwarsspel där man får maximalt kassaflöde vid inköp och med microtransaktioner. Visst finns det vissa indiestudios som är undantag inom MP men knappt inom SP. Det hade varit roligt at få se ett Star Wars SP likt TES eller Witcher-serien.

Medlem

Star Wars är riktigt cool värld - men jag personligen är uttråkad på just Jedi och Sith.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Make Star Wars 1313 Again!


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

@Priapsi: min absoluta favorit är Del III. Jag tror jag är ensammast om det


signatur

I drank what?

Ambassadör
Xbox

Ja de verkligen sprutar ur sig Star Wars spel i olika genrer... Två MP-spel med olika problem under de år de haft licensen? Mm, spännande.


signatur

Jump in.

Medlem

Vafan dom släpper väl knappt jedi spel till att börja med? Kanske bara jag som missat en jävla massa sen Force Unleashed 2 på något sätt.

Medlem
Skrivet av knerk:

Make Star Wars 1313 Again!

My mind you read, yes hmm...!


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Det är säkert extremt svårt att ta ut de kreativa svängarna när det handlar om ett ip som Star Wars. Jag hoppas på att man skippat allt vad skywalker heter, och gör ett spel, kanske ett rpg.

12
Skriv svar