Jade Raymond vill att EA ska göra olika slags Star Wars-spel
"Vi vill inte att alla våra titlar ska vara jedispel."
#electronic-arts, #jade-raymond, #project-ragtag, #star-wars
"Än så länge verkar dock Star Wars bli kvar hos EA". Har EA mutat Disney? Fast, disney har väl redan så mycket pengar att de knappast går någon nöd på dom?
Jag skulle hellre se att licensen gick till något passionerat indieprojekt som inte behöver jobba under EA. Som jag sagt förut, ett nytt Dark forces med fokus på SP eller varför inte ett nytt jedi knight? Vi har inte haft något på länge nu. Det är dags.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Interestingly enough, the number one motivator for either fans of playing Star Wars games or looking to participate in the Star Wars universe in any way is to become the number one fan. So, basically, to beat their friends at Star Wars trivia.
Jag antar att en fokusgrupp, inplockad från trottoaren utanför kontoret, berättade det för henne med hjälp av Ja/Nej-frågor.
"Än så länge verkar dock Star Wars bli kvar hos EA". Har EA mutat Disney? Fast, disney har väl redan så mycket pengar att de knappast går någon nöd på dom?
Jag skulle hellre se att licensen gick till något passionerat indieprojekt som inte behöver jobba under EA. Som jag sagt förut, ett nytt Dark forces med fokus på SP eller varför inte ett nytt jedi knight? Vi har inte haft något på länge nu. Det är dags.
Antar att du inte gillar pengar lika mycket som Disney gör. EA har knappast mutat Disney då Disney är ägaren av licensen. Vilka andra utvecklare kan göra det EA gjort? EA har folk som har erfarenhet från flera olika stortitlar i olika genrer. Svårt att se någon indieutvecklare göra AAA-spelet som Disney vill ha för maximalt pengaflöde.
Vad gräsligt om alla deras Star Wars projekt blir helt muliplayer inriktat. Gud så tråkigt och bortslarvande med licens. Fan att man ska bli upprörd var o varannan nyhet om EA.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
"We don’t want to have all our games be Jedi games. It would be good to have some that are focusing on different types of gameplay and different player fantasies"
Väldigt märkligt att de la ner Viscerals spel då för att sedan ändra på hela spelet, förmodligen mer Battlefront-hållet.
Varför bara ge licensen till 1 företag? Det känns ju som att om man vill ha flera olika bra spel med olika tema så borde man ju kunna ge ut licensen till flera olika utvecklare beroende på vilken typ av spel man vill se.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Varför bara ge licensen till 1 företag? Det känns ju som att om man vill ha flera olika bra spel med olika tema så borde man ju kunna ge ut licensen till flera olika utvecklare beroende på vilken typ av spel man vill se.
Om de ger exlusivitet till ett företag får de antagligen mycket mer pengar för licensen. Sen gör ju EA faktiskt spel av många olika typer.
Antar att du inte gillar pengar lika mycket som Disney gör. EA har knappast mutat Disney då Disney är ägaren av licensen. Vilka andra utvecklare kan göra det EA gjort? EA har folk som har erfarenhet från flera olika stortitlar i olika genrer. Svårt att se någon indieutvecklare göra AAA-spelet som Disney vill ha för maximalt pengaflöde.
Du missförstod mig. Jag menar på att EA snarare behöver betala till Disney för att ens få behålla kvar licensen efter skandalen med battlefront.
Varför skulle inte ett indieprojekt kunna göra ett lika bra spel som ett AAA-företag, menar du?
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Ge licens på en av världens kändaste berättelser till en studio som bryr sig noll om det och vill bara göra multiplayerspel för att tjäna pengar måste vara det dummaste någonsin
Kmart dom bryr sig,.. tror du verkligen en spelstudio är full av folk som inte är intresserade av att göra spel??
Det var det dummaste jag hört...
EA däremot är ingen spelstudio ,utan det är en spelutgivare i det här fallet
Kmart dom bryr sig,.. tror du verkligen en spelstudio är full av folk som inte är intresserade av att göra spel??
Det var det dummaste jag hört...
EA däremot är ingen spelstudio ,utan det är en spelutgivare i det här fallet
Det är EA som bestämmer vilka sorters spel de vill lägga pengar på
Du missförstod mig. Jag menar på att EA snarare behöver betala till Disney för att ens få behålla kvar licensen efter skandalen med battlefront.
Jag förstår.
Varför skulle inte ett indieprojekt kunna göra ett lika bra spel som ett AAA-företag, menar du?
Jag säger inte att någon indiestudio kan göra ett bra starwarsspel. Jag säger att det är svårt att göra ett bra starwarsspel där man får maximalt kassaflöde vid inköp och med microtransaktioner. Visst finns det vissa indiestudios som är undantag inom MP men knappt inom SP. Det hade varit roligt at få se ett Star Wars SP likt TES eller Witcher-serien.
Make Star Wars 1313 Again!
My mind you read, yes hmm...!
1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb