Äntligen! Här är 48 minuter gameplay från Witcher-gängets senaste gamechanger: Cyberpunk 2077!
Tung musik i första actionscenen!
Haha, trauma team är awesome! Kär i det gänget.
Tyckte musiken genom hela visningen var grym och passade stämningen i scenerna! Det verkar som de förhoppningsvis kan leverera samma typ av vikt musiken hade för Witcher 3 i Cyberpunk, det bådar gott!
Nämen!
Det känns trots allt inte ”open world” av detta att döma.
Mer, ”follow the next objective”-deus ex 2018. (I en ”öppen” värld)
Inget fel med det, men om det ska nå hela vägen hem måste det åtminstånde nå morrowind/blade runner vad gäller options/feeling.
Positivt skeptisk.
Det jag undrar mest över dock är varför jag missat nyheten på fz att immersion-spelet nr 1 med den nya motorn på plats släpps på xbox game preview redan på onsdag (!!) ?
De sa dock att man kan utforska staden som man vill. Ett uppdrag i många fall är ju oftast att man ska "follow the next objective".
Nope 1080p.
Samma som Xbox och PS4 "4K" alltså.
Verkar som många är besvikna eller förväntade sig mer. Jag är helt mållös från videon. Såg ut som allt jag hade hoppats och mer. Vet inte om jag kommer klara av att vänta så länge som det verkar kunna ta.
Hade det varit vilket spel som helst hade jag nog tyckte om det mer, men efter ha spelat Witcher 3 så levde det inte upp till mina förväntningar. Designen och så är riktigt nice men förväntade mig lite mer djup i karaktärer och dialog, känns lite B på den fronten.
Hade det varit vilket spel som helst hade jag nog tyckte om det mer, men efter ha spelat Witcher 3 så levde det inte upp till mina förväntningar. Designen och så är riktigt nice men förväntade mig lite mer djup i karaktärer och dialog, känns lite B på den fronten.
Mmm, tycker nog att dialogvalen är minst lika bra som i Witcher3, och när det gäller karaktären så verkar cyberpunk gå allin på customisation. Du bygger ju din karaktär helt i CP, till skillnad från Witcher där du spelar Geralt. Här väljer du kön, namn, utseende och din bakgrund (i flera steg) som kan/kommer påverka situationer under spelets gång.
Dessutom en hel uppsjö attribut att definiera och utveckla. Och cybernetik på det
När det gäller detta tycker jag CP verkar springa ifrån TW3 med hästlängder! Det TW3 lyckades så fantastiskt med var att dialoger och scener/mellansekvenser kändes så naturliga (oavsett val) att det hela bara flöt ihop till en sammanhängande och trovärdig historia! Jag tycker det som visades i CP uppfyller detta minst lika bra men då spelet kommer bli större, och mer varierat, så återstår att se om de kan hålla alla "quests" etc lika involverande som de i TW3 var.
I slutändan lär de flesta dialoger leda till samma resultat oavsett vilka val du gör under dem, det är resan som förändras
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Gillar att CD Projekt vågar gå FPS vägen! Inte för att de är något nytt men för att de är något nytt för dem. Gillar deras integritet att de gör det som känns rätt för projektet. Det skapar en större skillnad mellan Witcher och deras nya franchise vilket kanske i längden kan bjuda på fler överraskningar.
Ser annars sjukt bra ut tycker jag, speciellt av det som ser ut att bli en sjukt levande och trovärdig värld!
Mmm, tycker nog att dialogvalen är minst lika bra som i Witcher3, och när det gäller karaktären så verkar cyberpunk gå allin på customisation. Du bygger ju din karaktär helt i CP, till skillnad från Witcher där du spelar Geralt. Här väljer du kön, namn, utseende och din bakgrund (i flera steg) som kan/kommer påverka situationer under spelets gång.
Dessutom en hel uppsjö attribut att definiera och utveckla. Och cybernetik på det
När det gäller detta tycker jag CP verkar springa ifrån TW3 med hästlängder! Det TW3 lyckades så fantastiskt med var att dialoger och scener/mellansekvenser kändes så naturliga (oavsett val) att det hela bara flöt ihop till en sammanhängande och trovärdig historia! Jag tycker det som visades i CP uppfyller detta minst lika bra men då spelet kommer bli större, och mer varierat, så återstår att se om de kan hålla alla "quests" etc lika involverande som de i TW3 var.
I slutändan lär de flesta dialoger leda till samma resultat oavsett vilka val du gör under dem, det är resan som förändras
Hmm menade inte själva valen på dialog men karaktärerna, kändes lite tomma och generiska men samtidigt är det nog jag som inte är speciellt van vid cyberpunk. Kanske passar in i genren? Men ja blir nog lite bortskämd efter ha spelat Witcher! Hoppas att det inte är för mycket shoot em up quests, gillade alltid all lore i W3!
Hade det varit vilket spel som helst hade jag nog tyckte om det mer, men efter ha spelat Witcher 3 så levde det inte upp till mina förväntningar. Designen och så är riktigt nice men förväntade mig lite mer djup i karaktärer och dialog, känns lite B på den fronten.
Tror problemet är att du jämför hela Witcher 3 med en demotrailer för Cyberpunk 2077. Tittar man på gamla Witcher 3 trailers hinner de inte med så mycket djup i dem heller. Sen har förstås Witcher 3 underbara karaktärer när man lärt känna dem efter flera quests. Det kanske blir lite samma här när man gjort ett par uppdrag för fixern t.ex. Sen visas bara Jackie som partner men det ska finnas fler. Han verkar inriktade på en sak; strid. I Witcher 3 var man ensam för det mesta, här har man ofta en partner med sig verkar det som.
Fan vad dum i huvudet man är som kolla på videon. För nu blir ju väntan ännu enklare... suck...
Satan så mäktigt det ser ut. Säger bara Night City. Mmmmmm så smaskigt.
Var det GameReactor som sa under E3 att skjutandet kändes som en blandning mellan FallOut 4 och DOOM...?
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Meh
Ser lovande ut, får se sen när man får händerna på det
denna spelstudio borde lära sig lite av Ubisoft.
wut?
Det gömda meddelandet i slutet: (hittat bland kommentarerna på youtube)
Sorry to have kept you waiting for this for so long!
Did you like what you saw? Because for us, the fact that we're finally showing you Cyberpunk 2077 is HUGE. Please go to our forums, twitter, facebook, discord, and do tell what you think. Is the game world how you imagined? Do you see what we meant by "immersion" when we talked about CP2077 being an FPP RPG? How does our vision of "cyberpunk by day" make you feel? We really want to know.
Aside from that, we think we owe you a few words of explanation on why we're showing you this gameplay now, some time after industry professionals and media saw it at E3 and gamescom.
Each time we discussed the idea of showing the game to you (and we discussed this idea a lot), we were ending up in this "we're not 100% sure" limbo. Why? Because (for most people), when a game dev shows gameplay footage from their game, it means that this is how the game is going to look or play like. It's not the case here. Cyberpunk 2077 is deep in development. We have a lot of design ideas, a lot of mechanics being playtested, but we don't know what we'll end up with at launch. This makes publishing videos like what you just saw risky --we don't want gamers saying 'but in that previous video that gun was shooting differently', or 'why did you change the interface?'. Change is inherent to game development and there's a ton of things being modified each day. Our fear was (and kind of still is) that you'll think what you just saw is how Cyberpunk 2077 will look like 1:1.
What gave us that extra confidence to show you a work in progress game? Good initial feedback from people who are accustomed to see games at various stages of development. What they told us (and they told us they really liked what they saw) gave us the boost we needed to show the current version of Cyberpunk 2077 to the most passionate and insightful audience --you.
So... here's what Cyberpunk 2077 looks like today (or rather looked like when we recorded the video).
We sincerely hope you liked it. Again, thank you for your patience and all the thoughts you shared with us.
Yours,
CD PROJEKT RED
Det gömda meddelandet i slutet: (hittat bland kommentarerna på youtube)
Försöker hitta var i videon det dök upp. Anyone?
Försöker hitta var i videon det dök upp. Anyone?
Försökte hitta det också. Ingen aning var eller hur. Men meddelandet verkar genuint. :/