Spana in gameplay från Chaosbane, en Diablo-klon i Warhammer-världen

Robot
Spana in gameplay från Chaosbane, en Diablo-klon i Warhammer-världen

Lokal co-op, välkänd lore och massa, massa klickande.

#coop, #warhammer-chaosbane


Medlem

Ser intressant ut. Är dock lite skeptiskt till magery gameplayen.

Medlem

MER WARHAMMER FANTASY TILL FOLKET!

Medlem

Ser bra ut, blir nog ett köp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ser riktigt mysigt ut. Vet man något om release?

Medlem

Nice!
Var sugen på Warhammer 40K-diablo klonen (Martyr) men det fick så dålig kritik så jag avstod.
Jag hoppas det här blir en bättre succe

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stripe:

Ser riktigt mysigt ut. Vet man något om release?

2019!


signatur
Medlem

Hade hellre sett ett Warhammer Online 2...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

MEG
Medlem

Håller med, ser intressant ut.
Så många actionrpg och så lite tid


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ser grymt intressant ut, skall bara spela klart Grim Dawn först... när nu det blir.

Skrivet av Dunder:

Hade hellre sett ett Warhammer Online 2...

Hade hellre sett ett Warhammer 40k: Online.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ser schysst ut, kan nog bli ett köp.

Medlem

Jag vill spela detta

Medlem

Detta ser bra ut och spslets grafik passar mycket bättre till Warhammer än Diablo3!

Gen
Medlem

Ja tack! Speciellt när det hade local co-op. Blir perfekt att lira med en polare och lite bira.

Medlem

Detta ser ju riktigt bra ut! Själv föredrar jag 40k och önskar Inquisitor va lika bra

Medlem
Skrivet av Bahoven:

MER WARHAMMER FANTASY TILL FOLKET!

Words of wisdom! (Hade gärna sett ett ordentligt rollspel med)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kan alla spel sluta med siffror som poppar upp hela tiden. Förstör ju inlevelsen totalt.

Medlem

Alltså ,Games Workshop (dom som öigger bakom figurspelen som allt geundar sig på)... Jag umdrar hur de tänker.

För er som inte har koll så är den gamla Warhammer Fantasy världen sprängd i bitar. Jag har inte läst ally,men skurkarna vinner, så nu finns det en ny Warhammer Fantasy värld ,som inte är baserad på Tyskt 1600tal utan nå eget koncept (Warhammer Age of Sigmar).

Tydligen säljer deras plastsoldater bättee men.. Grejen är den att ALLA krontprodukter är ju i den Gamla!

Brädspel ,kortspel, datorspel och rollspel. Allt är i gamla! Är det så klokt ? Var är prylarna till nya världen ?

MEG
Medlem

Nu är jag inte så kunnig. men mitt intryck är att allt är så nattsvart i Warhammer.
Isf kan det bli lite tjatigt...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Var är mina skaven?!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Var är mina skaven?!

Precis, man borde kunna spela de goda Skaven som slaktar onda Empire fiender. Mer pest åt folket!

Medlem
Skrivet av MEG:

Nu är jag inte så kunnig. men mitt intryck är att allt är så nattsvart i Warhammer.
Isf kan det bli lite tjatigt...

Grimdark brukar man lite ironiskt kalla det i Warhammer. Det är lite grejen med Warhammer så det är svårt att inte ha det så.

Medlem

Varför envisas vissa spel, oftast Blizzards, att ha så onnödigt höga siffror på skadan man gör?...

Medlem

Hellre detta än Torchlight III!

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Varför envisas vissa spel, oftast Blizzards, att ha så onnödigt höga siffror på skadan man gör?...

Heh. Kom att tänka på NileCity och Sudden: "Dom här killarna går ut till 100 %, sedan ökar dom." Men jag håller med, det är lite löjligt när allt startar på flera tusen och efter ett par levels så handlar det om miljoner. Det spelar ju ingen roll för mig som spelare om jag gör 1 i skada på en mob med 10 HP eller om det är 1000 i skada på 10 000 HP. Kanske låter coolare då eller ngt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av qayotee:

Kan alla spel sluta med siffror som poppar upp hela tiden. Förstör ju inlevelsen totalt.

Kan man inte ta bort det i dom flesta actio-rpgn?

Medlem
Skrivet av MEG:

Nu är jag inte så kunnig. men mitt intryck är att allt är så nattsvart i Warhammer.
Isf kan det bli lite tjatigt...

Så är det i Warhammer-världen... Allt är kolsvart och blir bara mörkare. Alla är antingen korrumperade svin eller kompletta idioter, eller båda...

Avstängd
Skrivet av qayotee:

Kan alla spel sluta med siffror som poppar upp hela tiden. Förstör ju inlevelsen totalt.

Nej, jag tycker tvärtom, eftersom du inte personligen svingar vapnet så förmedlar sifforna väldigt viktig feedback för hur mycket skada / kraft du tillfogar. Det ger faktiskt bättre känsla. Kul när man gör en crit te.x. Men ofta kan man ju stänga av detta.

Tröttnade lite på dessa spel pg.a att det jävla klickande, blev att man blev en del av världen utan bara ett objekt man klickade runt som gjorde mina befallningar. Men efter att jag började använda gamepad (som ju numera är standard även för många PC spel) så blir gameplayen mycket mer engagerande och man slipper höra sitt eviga klickande som bara går en på nerverna.

Medlem
1
Skriv svar