Netflix Witcher-serie har rollbesatt Ciri och Yennefer

Robot
Netflix Witcher-serie har rollbesatt Ciri och Yennefer

Freya Allan och Anya Chalotra kliver in i Witcher-världen.

#netflix, #the-witcher


Medlem

Freya Allankan nog utseendemässigt funka som Ciri men Anya Chalotra ser ju ut som ett barn på den bilden, och är inte särskilt lik Yennefer alls... :/


signatur

I drank what?

Frilansare

Kul med för mig okända skådisar. Yen ser lite för barnslig ut just här, men det går ju såklart inte att döma från en portfoliobild. Ciri ser awesome ut.

Frilansare
Skrivet av Mirage:

Freya Allankan nog utseendemässigt funka som Ciri men Anya Chalotra ser ju ut som ett barn på den bilden, och är inte särskilt lik Yennefer alls... :/

"Lik" Yennefer är iofs svårt att uttala sig om. Serien baseras på böckerna, inte spelen. Men ja, dåligt val bild för att förmedla hur jävla hård och kall hon är.

Bättre kanske:

Kul med Jodhi May som drottning Calanthe också! Jag trodde hon var typ 13 fortfarande, som när jag såg henne som dottern som hoppar utför stupet i underbara Last of the Mohicans.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

"Lik" Yennefer är iofs svårt att uttala sig om. Serien baseras på böckerna, inte spelen. Men ja, dåligt val bild för att förmedla hur jävla hård och kall hon är.

Bättre kanske:
//cdn.fz.se/artikel/fil/1409683?key=3b7283c209e19e567d05292c8...

Kul med Jodhi May som drottning Calanthe också! Jag trodde hon var typ 13 fortfarande, som när jag såg henne som dottern som hoppar utför stupet i underbara Last of the Mohicans.

Nu är det ju så att Yennefer är en mycket bra häxa och mycket gammal. Så det gör väl att hon kan se hur gammal ut som hon vill. Men jag håller med om att för att verka lite mer mäktig kanske hon inte ska se ut som en liten flicka.

Medlem

Blir nog rätt bra ändå, men avvaktar med domen tills man sett dem i action!

Lite roligt att Anna Henriettas (Blood and Wine) röstskådespelare spelar "Tissaia de vries".

Frilansare
Skrivet av Över45:

Nu är det ju så att Yennefer är en mycket bra häxa och mycket gammal. Så det gör väl att hon kan se hur gammal ut som hon vill. Men jag håller med om att för att verka lite mer mäktig kanske hon inte ska se ut som en liten flicka.

Har för mig att hon beskrivs se ut som i "20-årsåldern" i någon av böckerna, efter alla magiska ingrepp. Men ja, gammal i sinne och själ.

Medlem

Jag har väldigt svårt för att en skådespelare skall försöka spela en spelkaraktärer. Har svårt att se/höra någon annan än från själva spelet.

Frilansare
Skrivet av B-itta:

Jag har väldigt svårt för att en skådespelare skall försöka spela en spelkaraktärer. Har svårt att se/höra någon annan än från själva spelet.

Serien baseras på böckerna, inte spelen, men klart att det är svårt att hålla isär. Speciellt då spelen haft ett så mycket större kulturellt genomslag världen över.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Serien baseras på böckerna, inte spelen, men klart att det är svårt att hålla isär. Speciellt då spelen haft ett så mycket större kulturellt genomslag världen över.

Var inte böckerna rätt sopiga också?

Frilansare
Skrivet av m_g_karlsson:

Var inte böckerna rätt sopiga också?

Oh no, you didn't!

Medlem

Skall Susanne Barr spela en av the Crones / Ladies of the forest?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Alltså, kan man bortse från den totala avsaknaden av budget och att den är lite cheesy så är ju faktiskt den polska miniserie helt okej i väntan på Netflix-produktionen.

Michal Zebrowski tycker jag dessutom påminner mycket om hur Geralt ser ut i spelen

https://www.imdb.com/title/tt1070742/

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Oh no, you didn't!

Vad är det för fel på dessa personer som inte har läst böckerna. Det gör ju att man uppskattar CD-projekts tolkning nästan mer. Gillar man inte fantasy kan man väl inte spela de flesta RPG. Diablo, WOW mfl.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av m_g_karlsson:

Var inte böckerna rätt sopiga också?

Smaksak. Själv så tyckte jag nog att jo, den första "boken" (novellsamling) var helt klart "sopig". Nästan David Eddings-nivå. Okej, inte riktigt, men dålig i alla fall. Inte haft något intresse av att läsa fler av Sapkowskis verk efter det.

Medlem

Hade inte Netflix bestämt sig för att ge rollen som Ciri till en icke vit skådespelerska? Missförstå mig inte nu, försöker inte dra igång tjaffs i tråden, utan är nyfiken på ifall någon hört ifall Netflix gått ut med varför dom ändrade sig efter dom verkade vara så bestämda.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Smaksak. Själv så tyckte jag nog att jo, den första "boken" (novellsamling) var helt klart "sopig". Nästan David Eddings-nivå. Okej, inte riktigt, men dålig i alla fall. Inte haft något intresse av att läsa fler av Sapkowskis verk efter det.

Det är lite ledsamt för Sapkowski är ojämn. Dock är jakten efter Siri de bättre längre historierna mer läsvärda. Litet avslöjande - det är en annan jakt efter Siri i böckerna än vad CD Projekt red beskriver i spelen. De lyckas faktiskt bygga en fortsättning på det som avslutats i böckerna. Så en slags förlängning sker automatiskt. Boktipset - Nick Perumov om Nekromantikern, riktig mörk och rent jävliga historier. När det är som jobbigast i andra böcker tycker man det är klent efter att ha läst Perumov. David Eddings har jag alltid ansett skriva böcker mer för yngre.

Releasehästryttare

Frågan är hur de skall hantera sexscenerna om dessa två är minderåriga? (Hittar ingen info om hur gamla de är på internet.)

Medlem

2020?? Hittade den på Netflix redan och då står det 2019!!
Skickade foto till FZ för några dagar sen ang det. Står till och med kort om handlingen.

Medlem
Skrivet av Devan:

Frågan är hur de skall hantera sexscenerna om dessa två är minderåriga? (Hittar ingen info om hur gamla de är på internet.)

Har för mig att dom är över 20
Men ändå...dom ser riktigt unga ut så det blir troligen inget sånt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Var inte böckerna rätt sopiga också?

Med andra ord har du inte läst dem..? Böckerna är bra. Iallafall de fyra jag har läst.

Skrivet av Devan:

Frågan är hur de skall hantera sexscenerna om dessa två är minderåriga? (Hittar ingen info om hur gamla de är på internet.)

Fraya Allan (Ciri) är 17 år medan Anya Chalotra (Yennefer) är 22 år gammal.

KoP
Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Skall Susanne Barr spela en av the Crones / Ladies of the forest?

Roseanne Barr?

Medlem
Skrivet av Javas:

Hade inte Netflix bestämt sig för att ge rollen som Ciri till en icke vit skådespelerska? Missförstå mig inte nu, försöker inte dra igång tjaffs i tråden, utan är nyfiken på ifall någon hört ifall Netflix gått ut med varför dom ändrade sig efter dom verkade vara så bestämda.

Det var en obekräftad läcka som sa det ja, men detta plus vad regissören sagt tidigare pekar snarare mot att den var falsk. Ser bra ut till ytan, men får vänta tills man ser dem "in action" innan jag kan säga hur väl de passar karaktärerna.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Det var en obekräftad läcka som sa det ja, men detta plus vad regissören sagt tidigare pekar snarare mot att den var falsk. Ser bra ut till ytan, men får vänta tills man ser dem "in action" innan jag kan säga hur väl de passar karaktärerna.

Den var troligen äkta
Efter all backlash hon fick så är jag inte förvånad att dom ändrade det ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Böcker? Vilka böcker? 😉 Det är väl max 0,1% som läst böckerna om man jämför med de som spelat spelen. Det hade varit bättre att bara basera det på spelen, om inte annat för att reta upp Sapkowski.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av joonsson:

Det var en obekräftad läcka som sa det ja, men detta plus vad regissören sagt tidigare pekar snarare mot att den var falsk. Ser bra ut till ytan, men får vänta tills man ser dem "in action" innan jag kan säga hur väl de passar karaktärerna.

Det "casting call" som läcktes känns äkta med tanke på att man hade alla möjligheter att dementera infon om den var falsk men valde att inte göra det.

Däremot fick det ju helt orimliga proportioner i social media. Men det är vi väl vana vid - att twitterfolk börjar grina och gör en höna av en fjäder i tid och otid.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Med andra ord har du inte läst dem..? Böckerna är bra. Iallafall de fyra jag har läst.

Fraya Allan (Ciri) är 17 år medan Anya Chalotra (Yennefer) är 22 år gammal.

Och följer de böckerna så är Ciri mellan 13-16år gammal så åldersmässigt så passa hon. Yennefer är vad jag vet närmare 100år gammal men håller sig ung med sin magi.

Medlem
Skrivet av KoP:

Roseanne Barr?

Haha, ja självklart har du rätt. Tack för rättelsen!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Esri:

Och följer de böckerna så är Ciri mellan 13-16år gammal så åldersmässigt så passa hon. Yennefer är vad jag vet närmare 100år gammal men håller sig ung med sin magi.

Ja spelen utspelar sig ju flera år efter den sista boken, vilket är den simpla anledningen till att Ciri är vuxen i spelen.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Var inte böckerna rätt sopiga också?

12
Skriv svar