Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

@Zimpan: Möjligt att det är så, jag gjorde ett stranger-uppdrag senare i spelet som uppenbarligen var anpassad till ett annat kapitel, som jag upplevde det i alla fall, så vissa kanske har försvunnit. Så är det ju saker som vissa karaktärer bett Arthur om att hitta, det undrar jag om det går även senare i spelet.

Spoiler! DET ÄR VÄLDIGT MYCKET SPOILER!

Eftersom Arthur dör i kap6 och man börjar spela med John Martson i epilog1

Exempelvis hitta en bok Jack tappat bort i Blackwater

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Det kan väl inte bara vara jag som tycker att första personsläget har alldeles för liten FOV och för mycket motionblur? Man blir ju nästan illamående! Fast det kanske bara är vana PC-spelare som känner av det.

Enda gången jag faktiskt använder förstaperson nu är när man spelar poker, enklare att se sina egna kort.

Spel på konsol (30fps) brukar lägga in motion blur i 1:a-personsläget för att maskera ryckigheten man annars kan uppleva vid låg fps. I 3dje-person behöver man liksom inte snurra kameran lika mycket för att titta runt som 1:a-personsläget så då märks inte ryckighet lika mycket.
Fov:en vet jag inte..

Medlem
Skrivet av Zontos:

@Zimpan: Möjligt att det är så, jag gjorde ett stranger-uppdrag senare i spelet som uppenbarligen var anpassad till ett annat kapitel, som jag upplevde det i alla fall, så vissa kanske har försvunnit. Så är det ju saker som vissa karaktärer bett Arthur om att hitta, det undrar jag om det går även senare i spelet.

Spoiler

Eftersom Arthur dör i kap6 och man börjar spela med John Martson i epilog1

Exempelvis hitta en bok Jack tappat bort i Blackwater

Ha, vilken idiot man är som klickade på spoilern, kände för att gambla lite och så gick man på den sämsta nitlotten. 8års väntan och semester i vinter skulle bli premiärstarten. Jaja spelet blir ju inte sämre för det. Får skylla mig själv

Medlem
Skrivet av saigon:

Ha, vilken idiot man är som klickade på spoilern, kände för att gambla lite och så gick man på den sämsta nitlotten. 8års väntan och semester i vinter skulle bli premiärstarten. Jaja spelet blir ju inte sämre för det. Får skylla mig själv

Haha! Såkandetgå.. Men spelet är roligt ändå! Även om jag personligen inte var så förvånad så tänker jag inte säga mer än så.

Ambassadör
Xbox

Small game arrows gjorde ju kaninjägarlivet lite enklare...

Jag har verkligen gått ner mig i jaktträsket...måste ta tag i storyn lite snart. Jag sugs in i världen och timmarna flyger förbi.


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Känner igen det där, har många gånger sagt "Jag ska bara..." och det går ytterligare 3 timmar i vårt hem. "Jag ska bara döda en legendarisk bäver..." +2 timmar included.

Medlem

Hästnamnet "Royal Chaperone" gick inte igenom svordomsfiltret (i detta offline-singleplayerspel)

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Small game arrows gjorde ju kaninjägarlivet lite enklare...

Jag har verkligen gått ner mig i jaktträsket...måste ta tag i storyn lite snart. Jag sugs in i världen och timmarna flyger förbi.

Det jag är rädd för är att om man går för långt i storyn, så kommer det kännas som att världen brinner runt omkring en och man inte skulle ha nog med ro i kroppen för långa jaktexkursioner. Kanske inte heller kunna. Jag skrev det till en kompis som avancerat längre och han skrev: "Det är rätt kritiskt nu. Så gör så mycket jakt som möjligt" och lite senare "Oj oj oj, nu blev det grovt i storyn. Du kommer att hata det" Det är ju möjligt att det kommer lugna ner sig senare men är ändå rädd för att avancera. Jag ser mig själv som en heltidsjägare nu och inte en bandit. Så fort det blir nåt uppdrag så åker man automatiskt iväg och förargar folk så att det försvårar för jaktlivet på ett eller annat sätt. Men ack så måste man ju låsa upp vissa saker via storyn.

Ambassadör
Xbox

@Witchfinder: Haha, precis så.


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

@Mortaigne: Känner igen det där, har många gånger sagt "Jag ska bara..." och det går ytterligare 3 timmar i vårt hem. "Jag ska bara döda en legendarisk bäver..." +2 timmar included.


signatur
Tråddemonen
Testpilot
Medlem

@Witchfinder: Exakt så kände jag under det senare kapitlarna utan att spoila något, uppdrag som är dryga eller att man får en cliffhanger... nu har jag äntligen kommit fram till en del av spelet där jag kan utforska mer och jaga mer. Utan att känna att man vill vidare direkt i storyn liksom!

Medlem

@Zontos:
Samma här, jag brukar ta ett par huvud-uppdrag i stöten och sen tar jag det lugnt ett tag.
Har man tur hittar man nån kul sidequest när man är ute och utforskar dessutom. Gillar humorn i dom, ganska ofta väldigt knasiga scenarion hehe.

Skägg.
10 Chambers

Om man vill göra sin egen kommer en blank version.


signatur
Medlem

"Skulle bara säga goddag till dig, men tryckte fel och råkade skjuta lite"

Medlem

Det är nåt encounter i Saint Denis som jag misslyckats med alla tre gånger jag sett det. Ett rån, där nån hotar en man och en kvinna och skjuter kvinnan. Jag hinner aldrig fram, och får alltid dålig honor när hon hinner skjutas (har reloadat varje gång haha, klarar inte av att få dålig honor av nånting jag inte styr över själv). Såg ett annat rån där en gång men då var det en ensam man. Jag sprang och gjorde så rätt jag bara kunde, kastade mig över rånaren i en tackling och slog ett slag. Sen reste jag mig upp och var så upphetsad över att jag verkade ha gjort rätt att de gamla instinkterna gällande att springa med cirkelknappen kickade in. Så jag slog ner rånoffret också.

Avstängd
Skrivet av Witchfinder:

Det är nåt encounter i Saint Denis som jag misslyckats med alla tre gånger jag sett det. Ett rån, där nån hotar en man och en kvinna och skjuter kvinnan. Jag hinner aldrig fram, och får alltid dålig honor när hon hinner skjutas (har reloadat varje gång haha, klarar inte av att få dålig honor av nånting jag inte styr över själv). Såg ett annat rån där en gång men då var det en ensam man. Jag sprang och gjorde så rätt jag bara kunde, kastade mig över rånaren i en tackling och slog ett slag. Sen reste jag mig upp och var så upphetsad över att jag verkade ha gjort rätt att de gamla instinkterna gällande att springa med cirkelknappen kickade in. Så jag slog ner rånoffret också.

Jag har nyss nästan kommit till saint denis så tänker skynda långsamt med huvudquests och jaga och fiska lite mer nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Hur blir det när man är klar med main story, kan man fortsätta röja runt? Inte där än på ett tag dock, jäkla jourvecka.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av N_micke:

Hur blir det när man är klar med main story, kan man fortsätta röja runt? Inte där än på ett tag dock, jäkla jourvecka.

Ja.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

Red Dead Online kanske kommer ha

Medlem

Jag förstår inte riktigt hur man får det till att vara jobbigt att veva in fiskarna. Bara snurra högerspak när fisken inte kämpar. Vänsterspak kan med fördel röras upp och ned (alt höger/vänster precis som vanligt fiske) för att hjälpa till. En 8 Kilos fisk upplevde jag var i stort sett lika lätt att landa som en 0.5 kilos fisk tyvärr.

Det går att ha 3 hästar i följe med lasso vid jakt. Dock bör de två hästar som inte är ens huvudhäst och tillfälliga ha sadel så man kan knyta fast dem så de inte skenar. Dock är det mer bekymmer än det är värt känns det som då man blir rätt otymplig när man rider runt med lassoerad(?) häst samtidigt som man sitter på en skvättig häst.

Är endast ~30% in i storyn köpte spelet måndagen efter släppet och spelat i stort sett varje kväll... lär ta tid detta. Undviker till och med att rida till områden som inte låsts upp via storyuppdrag. Är fruktansvärt imponerad av spelet än så länge även om det finns saker man stör sig på ex. Det finns väldigt många prisjägare i områdena och ibland tycker jag de kommer lite för ofta och generellt är det för enkelt nu har jag endast 225$ bounty så kanske blir svårare vid högre.

Tråddemonen
Testpilot

Ska testa mitt nya internet så jag streamar lite RDR2 på youtube för tillfället.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Hästnamnet "Royal Chaperone" gick inte igenom svordomsfiltret (i detta offline-singleplayerspel)

Min pålle har hetat "Gadget Show" sedan dag ett. Det är underligt att den aldrig har dött, vilket Arthur/jag gjort massor med gånger när jag ridit. Jag har galloperat rakt in i träd, in i stora stenar, utför stup, skjuten ridandes, tagen av rovdjur och hästen stegrar och flyr. Jag konstaterar nog med detta att hästen är mycket intelligentare än jag är. 😁

Ambassadör
Xbox

Det är gött när det "lossnar" i jakten. Fick uppemot 15 perfect pelts/skins igår totalt. Börjar bli bra på att jaga... Är bättre jägare än outlaw vid det här laget, haha. Så kan det gå.


signatur

Jump in.

Medlem

@Över45: Ja, den verkar väldigt programmerad till att överleva. Två gånger har jag varit tvungen att använda horse reviver och det är då jag rasat ner för urhöga stup. Hästen verkar inte ta särskilt mycket stryk av kulregn.

En grej jag undrar över är om det är "meningen" att det ska bli skottlossning lika mycket som det blir. Det känns som att varenda situation man ger sig in i, där motparten inte är totalt välvilligt inställd, slutar med att han drar pistol. Man försöker börja prata, men det är som att ingen hyser respekt eller rädsla för en (förutom i huvuduppdragen då man ska hota nån tjänsteman). Minsta kontorsråtta börjar skjuta hejvilt. Det verkar liksom inte finnas nåt sätt att få en situation där man upprört någon, att inte sluta med en wanted-level för det självförsvar som naturligen följer.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

"Skulle bara säga goddag till dig, men tryckte fel och råkade skjuta lite"

Känner igen det där.

Jag var i Valentine och tänkte sälja jaktbyte till slaktaren, men när jag skulle säga hej så råkade jag istället skjuta honom i bröstet. Det hela eskalerade snabbt till rena rama inbördeskriget.

Det slutade med lockdown av hela stan och världens fetaste bounty på Arthur.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@monsterbenke: Det funkar nog bara om man har låg bounty, efter ett viss antal dollar bounty så skjuter de först och frågar sen. Brukar låta mig arresteras om jag råkar springa in i någon eller liknande.

jag hade 300 dollar bounty i alla "län" efter slarv i början, innan jag fattade att man aldrig får bli sedd av en lawman öht. med att ge upp måste man va kvick, sikta på dom och trycka surrender. annars klipper dom en ändå


signatur

//monster

Tråddemonen
Testpilot

@monsterbenke: Jaså? Det var som attans, brukar få käka bly när lagen inte håller med mig annars haha

Tråddemonen
Testpilot
EVENT! Jakten på hemligheter

ANNOUNCEMENT! Tänkte att vi ska göra något roligt här i tråden kommande dagarna fram till helgen, ett par gånger fram tills på söndag så tänkte jag posta ledtrådar till hemligheter inom RDR2 som är helt spoilerfria, så ska ni här på FZ få försöka klura ut dem och hitta hemligheterna på egen hand. Ni får gärna posta inlägg med text eller videos om ni klurar ut dem, men tänk gärna på att sätta spoilerfilter på innehållet! Första ledtråden postas imorgon!

För de som vill så kan jag köra en stream på söndag och visa hemligheterna ifall ni vill se men inte orkar klura ut dem. Happy hunting!

Medlem

Apropå challenges, är det någon som håller på med den här?...

Hitta alla dinosaurieben.

Går det att klura ut det hela på egen hand på något vettigt sätt? Den verkar vara rätt knepig för jag hittar inga som helst ledtrådar någonstans, förutom att använda Eagle Eye förstås men det hjälper bara om jag redan är hyfsat nära rätt ställe. Eller så har jag kanske bara missat något uppenbart...

Vill helst inte använda någon fuskguide på nätet.

Skriv svar