Ny spelform till Bad Company 2

Robot
Ny spelform till Bad Company 2

Onslaught ger konsolfolket co-op, oklart med pris och eventuell pc-version.

#battlefield-bad-company-2, #ea, #dice


Medlem
Ny spelform till Bad Company 2

He killed most of his victims by smashing their skulls with a hammer

Medlem

eller så fixar man dedikerade Onslaught servrar så är det löst

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Medlem

Vilken BS förklaring. Jävla PC hatare.

Medlem

Jag förstår inte problemet för PC-versionen riktigt. Det finns väl redan spelformen Squad Rush som är 4 spelare per lag. Varför skulle det då inte gå att ha Onslaught?

Medlem
Skrivet av Gardis:

Jag förstår inte problemet för PC-versionen riktigt. Det finns väl redan spelformen Squad Rush som är 4 spelare per lag. Varför skulle det då inte gå att ha Onslaught?

Squad Rush och Squad Death Match är 16 spelare totalt på servern. I Onslaught är det 4 på en server endast. Dock ser jag inte problemet med en orankad dedikerad server för Onslaught... Rankad vet jag inte, har inte koll på deras villkor.

Medlem

Snabba ryck minsann FZ, jag skickade nyhetstips om detta samtidigt som jag skapade Denna Forumtråden


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Gardis:

Jag förstår inte problemet för PC-versionen riktigt. Det finns väl redan spelformen Squad Rush som är 4 spelare per lag. Varför skulle det då inte gå att ha Onslaught?

Squad Rush och Squad Death Match är 16 spelare totalt på servern. I Onslaught är det 4 på en server endast. Dock ser jag inte problemet med en orankad dedikerad server för Onslaught... Rankad vet jag inte, har inte koll på deras villkor.

Squad rush är väll ändå bara 8 totalt?

Medlem

ja vafan, spelet är väl ändå mest populärt till pc ändå?

Medlem

Men för helvete!! Fixa det jävla sugiga gameplayet som finns till PC'n innan ni lägger ner tid/pengar på nya spelformer!
Jäkla tattare till att styra företaget.. *muttrar*

Medlem

Co-op är alltid välkommet, men blir priset för högt då jävlar...

Inaktiv
Medlem

DiCE gör bra produkter men de anstränger sig inte nog på visa områden och ger usla bortförklaringar. Som detta.

Älskar när spelföretag ska förklara varför de blivit konsolifierade. Värsta var väll när jag läste om Alan Wake där de ville få det att framstå som att de gjorde oss pc-spelare en tjänst att inte släppa spelet för det är ju bara SÅÅÅÅ mycket bättre och avnjuta det i en soffa.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Peer-to-peer????

Medlem

Det var för övrigt den mest intet sägande trailern jag någonsin sett, den kunde ju varit tagen ur vilken vanlig match som helst.

Och att inte släppa till PC... vad sjutton....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

*ler* så glad att jag inte köpte detta heller


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja vafan, spelet är väl ändå mest populärt till pc ändå?

Tydligen inte.
http://www.vgchartz.com/games/index.php?name=Bad+Company+2

Inte ofta man ser PC spelen sälja bättre än motsvarigheten till tex xbox/ps3

Xbox 360: 2.03m
PS3: 1.37m
PC: 0.31m

Är inte säker på att dessa siffror stämmer till 100% men jag kan tänka mig att fördelningen av de sålda kopiorna är den samma. Xbox/ps3 / pc i den ordningen.

Medlem

Dice har väl gått vilse ändå ???
Om man inte tvingade in folk i dedicerade servrar utan hade bevarat den fria internet känslan att alla kan sätta upp sin egen server om de vill så hade det ju inte varit nåt problem, vill folk spela co-op så skulle det finnas servrar för det.
körde själv en server när jag spelade aktivt eftersom jag ville ha en bra server som var modererad och fri muppar som sabbade spelet.
Men uppföljarna till BF tappade känslan så det blir nog ingen inköp av BF bad company även om det tekniskt verkar rätt kul med förstörbara miljöer osv.

Medlem

Erm, vad är problemet egentligen?
Söker man i browsern finns det typ 9500 servrar varje gång man refreshar och knappt 10% är det väl ens folk i? Det där är en riktigt dålig "förklaring" tycker jag. De verkar ha dålig koll på antalet servrar och antalet spelare.

Medlem
Skrivet av Turtle_droid:
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Gardis:

Jag förstår inte problemet för PC-versionen riktigt. Det finns väl redan spelformen Squad Rush som är 4 spelare per lag. Varför skulle det då inte gå att ha Onslaught?

Squad Rush och Squad Death Match är 16 spelare totalt på servern. I Onslaught är det 4 på en server endast. Dock ser jag inte problemet med en orankad dedikerad server för Onslaught... Rankad vet jag inte, har inte koll på deras villkor.

Squad rush är väll ändå bara 8 totalt?

Kan mycket väl vara sant. Jag har inte spelat dessa så ofta (kanske en gång vardera). Rush-mode är min grej

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Men för helvete!! Fixa det jävla sugiga gameplayet som finns till PC'n innan ni lägger ner tid/pengar på nya spelformer!
Jäkla tattare till att styra företaget.. *muttrar*

Spelet är fantastiskt, du är helt enkel för dålig.

Oh well, känns inte som om man missar något. Att möta AI är inte superkul direkt.

Medlem

Den största nackdelen är väl lagget i spelet (som de förhoppningsvis fixar nu med nya patchen???).
Annars behöver jag en dos av BC2 varje dag. Älskar det, även om det inte är lika fulländat som BF2 är.

I början var det hur frustrerande som helst dock. Dog hela tiden och det tog ett tag innan man väl fick grepp om spelet. Jag låg under 1,0 i kd-ratio ganska lång tid innan det började gå uppåt.

Inaktiv

Co-Op, horde Mode är välkommet i BC2!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv
Medlem

Som vanligt får vi PC spelare skit! Men DICE fixa för fan alla buggar!

Medlem

Global PC Statistics

Players at bfbcs:
1 304 136
Players online:
35 149
Servers:
16 510

Global XBOX360 Statistics

Players at bfbcs:
1 186 896
Players online:
?
Servers:
?

Global PS3 Statistics

Players at bfbcs:
1 068 159
Players online:
13 812
Servers:
5 16

Bullettime mod?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade de kört dedikerade servers till PC hade de inte fått problemet med att deras server hos leverantör inte fungerar att ändra på.
Väntar på att den här DRM och Onlinebubblan spricker, för en vacker dag kommer de måla in sig väl långt in i hörnet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

12
Skriv svar