Kärvt hos Starbreeze när Overkill's The Walking Dead underpresterar

Medlem

Har följt spelet lite till och från, men varit lite på min vakt. Var på väg att köpa det när det släpptes, men väntade och såg de dåliga betygen och recensionerna så avstod till slut.
Jag hoppas de kan patcha och finslipa spelet så det vänder (göra en så kallad No Mans Sky), och det vore otroligt ledsamt om de måste säga upp personal. Förhoppningsvis har de något sparkapital för sådana här tillfällen när ett spel floppar.

Medlem

Ställde lite frågan flera gånger i tidigare nyheter om hur man skulle göra spelet intressant när det är så begränsat av världen det utspelar sig i. Verkade ju som man hade rätt vid sidan av att spelet är grymt ooptimerat och opolerat.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

UE4 gammal och trasig? Trollar du eller? UE4 är en state of the art motor med få eller ingen som slår den.
Det är bara att kolla på t.ex. Fortnite. Går att köra på allt från potatisdatorer till high-end maskiner med fint flyt och grafik. Det har är även de mest responsiva gameplay/servrar av i stort sett alla spel idag.
Stöd för de senaste teknikerna och konfigurerar i realtid.

Men spelet har ju buggar, då måste det ju vara motorns fel.

Nä, såklart jag skojar, men det är intressant hur lite folk fattar om spelutveckling när det kommer till kritan, i detta fallet var det ju antingen inkompetens från studion eller tid/budget begränsningar.

Medlem

Inom ett halvår så har ThQnordic köpt upp Starbreeze.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Vet att detta skall stå i forumet för "köp/sälj", men då aktuellt spel diskuteras.

Min bror och jag kom över tre koder vardera för cirka 1,5 veckor sedan. Jag sålde mina här via "köp/sälj", men nu ämnar även min bror sälja sina.

En Steam-kod = HELA spelet OTWD - Overkill's The Walking Dead.
Nypris: ca 500kr

Dessa säljes för 200kr st eller alla tre för 500 kr styck.

Ledsen om jag "förpestar" denna diskussion med detta, men ville ändå lägga fram detta erbjudande.
Vid intresse, skicka pm.
Jag har även tradera, om det önskas att använda.

Mvh

Medlem

När jag spelade det så hade det inte någon toggle för VOIP samt att de helt saknande mus inställningar. Nog för att det var "BETA" då men sånt ska inte saknas då. Var en snabb återbetalning på det.

Sen kändes gameplay inte så bra ovanpå det heller.

Så jag kan verkligen förstå att det går dåligt för dem.

Medlem

Lägga en massa pengar på CGtrailers som ingen bryr sig om som kommer långt för tidigt dessutom, sedan håller inte spelet måttet.

Undrar vad dom skall göra nu, man gissar att det kommer komma en P3 pressrelease inom ett par månader, kan man gissa, eller så lägger dom ner massa saker.

Fast pengar finns det nog, bara inte just nu kanske.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar