Testpilot: MSI P65 Creator

Robot
Testpilot: MSI P65 Creator

En smidig och kompakt laptop på alla tänkbara sätt!

#msi, #testpilot, #fz


Avstängd

144GHz-skärm

Medlem

@NiceAsBice: Jo men vill man betala 25 tusen för en 1080p-skärm år 2018?

Medlem
Skrivet av hidayat:

@NiceAsBice: Jo men vill man betala 25 tusen för en 1080p-skärm år 2018?

Jag betalar hellre för en bra 1080p skärm än en dålig med högre upplösning.

Medlem
Skrivet av hidayat:

@NiceAsBice: Jo men vill man betala 25 tusen för en 1080p-skärm år 2018?

Du får ju tänka på att datorn enbart har ett 1070 det är dessutom ett maxq. Så upplösningar över fullhd skulle inte jag rekommendera. Och fullhd tycker jag ser bra ut i spel på en 15” skärm duger även för vanligt användande.

Edit Ta gärna bra foton nästa gång. Är knappt värt att ha med foton om de ska vara så suddiga som de i testet.

Testpilot

Det verkar som en grym dator , det många kanske missar är att den är såpass lättviktig och smidig trots den prestandan som finns.
Det är därför den kostar $$ också , prestanda + lättviktig = högre pris.

Men vit? jaja , tur det finns folk med alla smaker

Ser dock ut som att även denna maskin har den jobbiga/amerikanska entertangenten som verkar vara så vanlig numer. Urgh!

Medlem

Verkar finnas 3 modeller av dessa.
En med 1050-ti kostar 16k
En med 1060-ti kostar 20k
https://www.inet.se/produkt/1963081/msi-p65-creator-8rd-i7-16...

Intressant att det är nästan 10k som skiljer sig för att gå upp till 1070-ti och 144hz skärm.

Medlem

Datorn är säkert nice och paketeringen var ju fin.

Tills laptopen öppnade sig och visade upp 1997. Kräktes lite i munnen tror jag.

Medlem

Bärbara gaming datorer kostar ju tyvärr en del, svårt att motivera om man inte reser mycket. Hade en riktigt schysst bärbar från Gigabyte på 1,8 kg tyvärr var kyllösning lite sisådär. Svårt att maxa dator utan att smälta den.

Tråddemonen
Testpilot

@Lauchen: Kylningen var fin fin med denna. Gjorde några utav de mest krävande stresstester med cooler boost aktiverad för att se vilken temperatur enheten kom upp i vid högsta belastning. GPU:n och CPU:n låg på ca 52-48 celsius när den arbetade som mest med maxade fläktar. Auto inställningen sköter jobbet fint när datorn behöver kylas, men det låter en hel del dock när Cooler Boost aktiveras.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lauchen:

Bärbara gaming datorer kostar ju tyvärr en del, svårt att motivera om man inte reser mycket. Hade en riktigt schysst bärbar från Gigabyte på 1,8 kg tyvärr var kyllösning lite sisådär. Svårt att maxa dator utan att smälta den.

Bra att ha en bärbar om man inte har en fast plats i huset man kan spela vid heller. Lätt att flytta på och ta med dig runtom där man bor.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Zimpan: Gissar att den gick till base clock? Är nyfiken på hur CPUn skulle hantera Small FFTs i Prime95.

Tråddemonen
Testpilot

@caene: Oj ingen aning, gjorde stresstesterna mest för att se hur värmen hanterades i datorn med tanke på storleken. Synd att jag inte sparade bilder på resultaten med CPU:n. Vart mest ett impulsivt test som jag fick för mig att göra efter att recensionen var skriven och la inte allt för mycket fokus på något annat resultat förutom kylningssystemet. Något som tåls att tänka på i framtiden, eftersom att detta var min första dator recension.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bra att ha en bärbar om man inte har en fast plats i huset man kan spela vid heller. Lätt att flytta på och ta med dig runtom där man bor.

Helt sant, var också inne på det men löste det genom att koppla datorn till TVn och tänker även köpa en Switch. Kostnaden blir i princip densamma som en bärbar gaming dator, med nästan samma funktion.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Lauchen: Kylningen var fin fin med denna. Gjorde några utav de mest krävande stresstester med cooler boost aktiverad för att se vilken temperatur enheten kom upp i vid högsta belastning. GPU:n och CPU:n låg på ca 52-48 celsius när den arbetade som mest med maxade fläktar. Auto inställningen sköter jobbet fint när datorn behöver kylas, men det låter en hel del dock när Cooler Boost aktiveras.

Intressant, låter ju klart bättre än 90 grader som CPUn på min dator var upp i

Tråddemonen
Testpilot

@Lauchen: Ja på automatik så håller datorn sig under 80 grader på CPU och GPU. För vid en viss belastning så gör fläktarna allt de kan för att kyla ner enheten, på det sättet är datorn väldigt effektiv när det kommer till att arbeta ur varmluften. Det som är nackdelen är att det låter väldigt mycket, så jag skulle inte rekommendera allt för krävande spel på enheten. Iaf inte med höga inställningar på grafikoch annat.

1
Skriv svar