Pillars of Eternity 2 fick turbaserade strider... av misstag

Robot
Pillars of Eternity 2 fick turbaserade strider... av misstag

När misstaget väl upptäcktes togs det raskt bort.

#obsidian-entertainment, #pillars-of-eternity-2


Medlem

Snälla säg att det här är något som faktiskt dyker upp. Jag förstår inte hur striderna blev det som vi ville ta med oss från gamla Infinity-engine spelen. Den är garbage : |

Det är ett turbaserat DnD 3.5 esque system som vi bara kör i realtid. Varför? Hur som, det ser coolt som satan ut. Hoppas det släpps som DLC eller något. Vore ballt.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Snälla säg att det här är något som faktiskt dyker upp. Jag förstår inte hur striderna blev det som vi ville ta med oss från gamla Infinity-engine spelen. Den är garbage : |

Det är ett turbaserat DnD 3.5 esque system som vi bara kör i realtid. Varför? Hur som, det ser coolt som satan ut. Hoppas det släpps som DLC eller något. Vore ballt.

Striderna var en stor anledning till att jag fastnade för BG serien bland annat. Men smak är olika. Att detta skulle komma som ett valbart alternativ har jag inget emot, men jag vill ha det som det är.

Moderator | Testpilot

Aldrig riktigt tyckt om de fartfyllda striderna och att man kan pausa var man vill. Jag hade hellre sett att det var mer likt Divinity Original sin 1 & 2 istället. Turbaserade bataljer i dessa spel är mer intressanta, och ärligt, det blir nästan turbaserat ändå för oss som spelar på svårare svårighetsgrader när man pausar stup i kvarten ändå. Då kan man likaväl låta det vara turbaserat tycker jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Om spelet får det läget så köper jag det direkt. ÄLSKAR turn-based systemet som i Fallout 1/2 och Divinity.

Jag uppskattar RTWP också men jag blir lätt förvirrad och pausar för mycket i onödan, eller för lite, och gör misstag hela tiden så det känns som jag lägger mer fokus på att försöka förstå vad som händer än att bara njuta av spelets gång.

Medlem
Medlem

Kan man välja vore det ju grymt. Bara det inte blir att turn based är ezy mode och real time är hard mode så som jag fann det med Arcanum. Var så jäääääkla svårt I början ... Sen bytte jag och började äga

Medlem

Jag hade inte spelat PoE sen det släpptes. Väntade in steam rean och alla DLCs. Döm om min förvåning när jag på ett snyggt sätt kunde välja mellan RTwP och TB gameplay. Gillar inte RTwP men lärt mig acceptera det så jag valde. TB. Det fungerade förvånadsvärt väl.

Nu kom jag inte så långt men det jag spelade kändes helt okej. Har läst folks åsikter om att det var lite B. Men upplevelsen och GUIt var där. Det som saknades var turordningsvyn som kändes lite rudementär. Men jag hade inte klagat på det om det var det jag fick.

Dagen efter när jag skulle fortsätta så fick jag att min savegame saknade en DLC. Suck. Hoppas den kommer.

Medlem

Mitt favoritspel i genren är Temple of Elemental Evil från Troika. Turbaserade strider liknande vad som fanns där skulle vara toppen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Nästan så iaf.
Skrivet av Ravenknight:

Mitt favoritspel i genren är Temple of Elemental Evil från Troika. Turbaserade strider liknande vad som fanns där skulle vara toppen.

Försökte spela om det för ett tag sedan och det är liiiiiite FÖR omständigt. Klicka fram en meny för att ta ett five foot step. Om man gick som vanligt fick man smaka attack of opportunity .

Medlem
Skrivet av Evilof:

Försökte spela om det för ett tag sedan och det är liiiiiite FÖR omständigt. Klicka fram en meny för att ta ett five foot step. Om man gick som vanligt fick man smaka attack of opportunity .

Jupp, det är D&D 3.5 i datorformat, mycket att hålla reda på, men ack så kul när man får det att fungera.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar