Överdrivet rädda av reklam

Medlem

Jag stör mig som fasen på rösten, den ligger ju i så jädra högt tonläge att man måste ju anstränga sig för att höra texten hon sjunger, om det nu ens är hon som sjunger.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Det jobbiga med den reklamen är möjligtvis att hon mimar så jävla dåligt. Annars är den rätt snyggt gjort.

Vidriga reklamer är däremot den där mediamarkt-reklamen där det blinkar en massa rött i epelepsi-rytmer över hela skärmen och nån skitjobbig gubbe skriker på tysk brytning. Den får mig helt ärligt att antingen stänga av tv:n eller byta kanal varje gång. På grund av den svär jag på att aldrig nånsin i hela mitt liv handla i den affären.

Eller den där fanta-reklamen de körde förut med en massa bjärta färger och små gubbar med överdimensionerade huvuden som får omkring. Jag funderade ärligt på om det var LSD eller läskedryck de försökte sälja.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Den där mediamrkt reklamen är ju "tysk" så den ska ju vara blinkande epilepsiframkallande. Men annars så gillar jag inte den där UNICEF reklamen med Mikael Persbrandt när han ska låta så allvarlig (jovisst det är allvarligt, inte så jag menade)


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Den där mediamrkt reklamen är ju "tysk" så den ska ju vara blinkande epilepsiframkallande. Men annars så gillar jag inte den där UNICEF reklamen med Mikael Persbrandt när han ska låta så allvarlig (jovisst det är allvarligt, inte så jag menade)

Jamen det beror ju på att Persbrant är som han är. Han har bara ett uttryck, och det använder han oavsett vilken roll han ska spela eller vilket budskap han ska förmedla


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Men reklamen har ju lyckats iallafall. Ni kommer ihåg till vilken vara/affär reklamen tillhör, och då har reklamen gjort precis vad den är till för.

Medlem
Skrivet av Mimer:

Men reklamen har ju lyckats iallafall. Ni kommer ihåg till vilken vara/affär reklamen tillhör, och då har reklamen gjort precis vad den är till för.

Mja, är inte syftet med en reklam att folk ska köpa produkten/besöka affären.

Företag A skapar en reklam för en ny produkt. Reklamen är en jobbig grej som sätter sig i huvudet och alla pratar om hur de stör sig på den. Den är ett aktuellt samtalsämne i fyra månader, men på grund av den negativa stämningen sjunker försäljningen med 80 %.

Företag B skapar också en reklam för en ny produkt. Det är en helt vanlig reklam som inte speciellt många personer kommer ihåg mer än tio minuter efter att de sett den. Den är inget spontant samtalsämne och har inget som utmärker. Försäljningen ökar dock med 30 %

Vilken av de två reklamfilmerna var lyckad? Vilken gjorde vad den var till för?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Klfh:
Skrivet av Mimer:

Men reklamen har ju lyckats iallafall. Ni kommer ihåg till vilken vara/affär reklamen tillhör, och då har reklamen gjort precis vad den är till för.

Mja, är inte syftet med en reklam att folk ska köpa produkten/besöka affären.

Företag A skapar en reklam för en ny produkt. Reklamen är en jobbig grej som sätter sig i huvudet och alla pratar om hur de stör sig på den. Den är ett aktuellt samtalsämne i fyra månader, men på grund av den negativa stämningen sjunker försäljningen med 80 %.

Företag B skapar också en reklam för en ny produkt. Det är en helt vanlig reklam som inte speciellt många personer kommer ihåg mer än tio minuter efter att de sett den. Den är inget spontant samtalsämne och har inget som utmärker. Försäljningen ökar dock med 30 %

Vilken av de två reklamfilmerna var lyckad? Vilken gjorde vad den var till för?

Om reklamen inte utmärker sig så kommer ingen bry sig, och bara vara ännu en del av bruset.
Reklam som gör att du tänker på produkten, som gör att du pratar om den (och därmed gör PR för varan ifråga utan att företaget betalar pengar alls) och kommer göra att folk 'kanske testar', vilket ökar försäljningen.

All PR är bra PR, en reklam som är färgglad skiljer sig i jämförelse med en som är i gråton.
Inte särskilt bra exempel med andra ord, jag menar, varför tror du t.ex Coca Cola har alltid såna 'häftiga' och 'hippa' reklamer för?

Jo, för det gör att folk märker av det enklare, vi blir intresserade för det händer så mycket roligt/häftigt under reklamen och därmed sätter det sig i vårat minne, om än i det undermedvetna, som gör att vi kanske köper Coca Cola istället för Pepsi nästa gång vi köper läsk.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

discoverys egna reklamer om "invasionen har börjat"

åfyfan va jäkla sega och tröga reklamer.

Medlem
Skrivet av Aiek:

discoverys egna reklamer om "invasionen har börjat"

åfyfan va jäkla sega och tröga reklamer.

va fasen, jag vill också ha discovery


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Aiek:

discoverys egna reklamer om "invasionen har börjat"

åfyfan va jäkla sega och tröga reklamer.

As coola ju! Speciellt den med jättekrabban!

Medlem

Har alltid tyckt hon är lite obehaglig... men lite förförisk på samma gång. Men när jag såg stillbilden på DN:s hemsida sket jag på mig av skräck! :S


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Eller så är det det faktum att en massa snubbar(män) sitter och känner sig illa berörda av att en tjej uppträder "farligt" som gör att folk reagerar?


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

"Framförs av Sara Assbring/El Pierro Del Mar

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Klfh:
Skrivet av Mimer:

Men reklamen har ju lyckats iallafall. Ni kommer ihåg till vilken vara/affär reklamen tillhör, och då har reklamen gjort precis vad den är till för.

Mja, är inte syftet med en reklam att folk ska köpa produkten/besöka affären.

Företag A skapar en reklam för en ny produkt. Reklamen är en jobbig grej som sätter sig i huvudet och alla pratar om hur de stör sig på den. Den är ett aktuellt samtalsämne i fyra månader, men på grund av den negativa stämningen sjunker försäljningen med 80 %.

Företag B skapar också en reklam för en ny produkt. Det är en helt vanlig reklam som inte speciellt många personer kommer ihåg mer än tio minuter efter att de sett den. Den är inget spontant samtalsämne och har inget som utmärker. Försäljningen ökar dock med 30 %

Vilken av de två reklamfilmerna var lyckad? Vilken gjorde vad den var till för?

Om reklamen inte utmärker sig så kommer ingen bry sig, och bara vara ännu en del av bruset.
Reklam som gör att du tänker på produkten, som gör att du pratar om den (och därmed gör PR för varan ifråga utan att företaget betalar pengar alls) och kommer göra att folk 'kanske testar', vilket ökar försäljningen.

All PR är bra PR, en reklam som är färgglad skiljer sig i jämförelse med en som är i gråton.
Inte särskilt bra exempel med andra ord, jag menar, varför tror du t.ex Coca Cola har alltid såna 'häftiga' och 'hippa' reklamer för?

Jo, för det gör att folk märker av det enklare, vi blir intresserade för det händer så mycket roligt/häftigt under reklamen och därmed sätter det sig i vårat minne, om än i det undermedvetna, som gör att vi kanske köper Coca Cola istället för Pepsi nästa gång vi köper läsk.

Jag säger då det... Isåfall har vi haft en hel del bra reklam för en massa bra reklam för en massa styrelser (tänk typ Skandia Liv och liknande) på senare år, för att inte tala om Wanja Lundby Wedin... Värdet på hennes namn måste ju gått upp som en sol nu. Och man kanske borde ta och söka jobb inom turistnäringen i Irak eller Afghanistan, det enda folk har pratat om de senaste drygt fem åren är ju de där ökenkrigen eller vad de har på gång där nere. Och vad ska vi säga om Kronfågel då? De här glas-i-kycklingenhistorierna som media har rapporterat om på sista tiden. Det måste ha varit deras fetaste vinst genom tiderna.

Nej, all pr är inte bra pr. Reklam handlar om att få folk att associera ett varumärke med någonting positivt; trygghet, njutning, pålitlighet etc. En dryck som folk associerar med matförgiftning säljer inte bra, och en bank som är välkänd för att fiffla bort kundernas pengar för att köpa knark och prostituerade kommer inte få så många kunder.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Eller så är det det faktum att en massa snubbar(män) sitter och känner sig illa berörda av att en tjej uppträder "farligt" som gör att folk reagerar?

Ser du något farligt i hennes uppförande? Isåfall tror jag du har missuppfattat deras "skräck" för henne.

Fotoregissören har lyckats med ljuset ganska bra, kanske det som får folk att tycka det ser lite läskigt ut... det och att hon har sminkats väldigt blek.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av Nestor:

Eller så är det det faktum att en massa snubbar(män) sitter och känner sig illa berörda av att en tjej uppträder "farligt" som gör att folk reagerar?

Ser du något farligt i hennes uppförande? Isåfall tror jag du har missuppfattat deras "skräck" för henne.

Fotoregissören har lyckats med ljuset ganska bra, kanske det som får folk att tycka det ser lite läskigt ut... det och att hon har sminkats väldigt blek.

Reklamen är fruktansvärt bra gjord.


signatur

Dryg och bitter.

12
Skriv svar