Respawn använder maskininlärning för att stopppa fusk i Apex Legends
Jättebra.
Hade önskat de införde TDM i sina spel.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Hoppas det funkar. Att matcha fuskare mot varandra är bara bäst.
Lustigt nog är det också det som många fuskare vill. Finns hela communityn som bygger på att skapa de bästa fusken att tävla mot varandra med.
PUBG är kryllat med fuskare, körde 15 matcher i rad för 3 dagar sen och i 5 av dom dog ja av fuskare, snapon/wallhack.
Kört 30 matcher APEX i dag och igår och inte sett en enda fuskare.
Istället för att banna fuskare i sånna hära spel där de finns så mycket spelare, så tycker jag att man kan svartlista kontona och matcha dom bara mot andra svart listade konton, fuskarna kan köra deras egna matcher.
De borde fixa sin nätkod istället
...istället?
...istället?
Ja. Det har väl det sämsta nätkoden av de alla.
Bra att de satsar på AI. Det är det enda egentliga systemet som fungerar mot fusk i längden. Allting som körs på klientsidan kan manipuleras, så det är bättre att låta en AI jobba på serversidan och hitta fuskarna.
@Cyberz: Tycker det fungerar utmärkt. 100 gånger bättre än PUBG iaf.
Bra att de satsar på AI. Det är det enda egentliga systemet som fungerar mot fusk i längden. Allting som körs på klientsidan kan manipuleras, så det är bättre att låta en AI jobba på serversidan och hitta fuskarna.
@Cyberz: Tycker det fungerar utmärkt. 100 gånger bättre än PUBG iaf.
Jo pubg är ett ända stort problem.
Ja. Det har väl det sämsta nätkoden av de alla.
Ja, det är inte den bästa, men vadå istället?
Båda är viktiga att fixas och jag tror inte all arbetskraft går till enbart en grej precis.
Ja, det är inte den bästa, men vadå istället?
Båda är viktiga att fixas och jag tror inte all arbetskraft går till enbart en grej precis.
Jag är nyfiken, vad är det som du upplever är problemet med nätkoden? Om vi då bortser från Battle(non)sense videon. Jag tänker man dör aldrig bakom skydd som man konstant gör i PUBG, inte ens tar man underlig oförklarlig skada heller som i många spel. Alla skott sitter som de ska och registrerar väl i min mening. Det var ju bara Wraith och Pathfinder som var underliga i säsong 1, men det är ju fixat.
Det värsta jag upplevt i Apex är att någon specifik spelare laggar fram... men samtidigt verkar de spelarna inte träffa ett jota. Att de laggar verkar inte påverka andra spelare mer än den som laggar.
i 5 av dom dog ja av fuskare, snapon/wallhack
Nej, det gjorde du inte. Sluta skyll dina tillkortakommanden på fusk.
Jag är nyfiken, vad är det som du upplever är problemet med nätkoden? Om vi då bortser från Battle(non)sense videon. Jag tänker man dör aldrig bakom skydd som man konstant gör i PUBG, inte ens tar man underlig oförklarlig skada heller som i många spel. Alla skott sitter som de ska och registrerar väl i min mening. Det var ju bara Wraith och Pathfinder som var underliga i säsong 1, men det är ju fixat.
Det värsta jag upplevt i Apex är att någon specifik spelare laggar fram... men samtidigt verkar de spelarna inte träffa ett jota. Att de laggar verkar inte påverka andra spelare mer än den som laggar.
Wraith och pathfinder led dock till stor del av just netcode. Jag har inte möjligheten just nu att leta upp och visa det men det finns gott om videor som visar hur kass nätkoden faktiskt är. Har även sett det flertal gånger på shroud, Justin's, drdisrespects och skadoodles streams. Nätkoden lider rätt enormt när det räknas som mest.
Mycket av det är även confirmat av Respawn själva om jag inte minns fel (över reddit).
Det är inte den värsta, inte i pubg nivå, men att det inte är sämst innebär inte att den är bra