Fysikälskare, spana in Teardown på momangen
Spelet för alla oss som älskar att förstöra allt vi ser.
Jag vill spela det här nu, nu, nu!!
Själva fysiken verkar ju grymt kul från ett sandlådeperspektiv men verkar inte själva spelet rätt trist att man bara springer omkring och plockar upp saker innan en klocka går ut? Jag har följt detta på twitter ganska länge nu och tidigare visade han upp jättespindlar och grejs som verkade mycket mer spännande men det kanske fortfarande finns kvar?
Jag vill spela det här nu, nu, nu!!
Instämmer. Ser hur trevligt ut som helst.
Vill se att någon portar Quake till den där motorn.
Schysst teknologi applicerad på en ganska banal produkt. Förhoppningsvis kan man modda spelet och göra saker lite intressantare.
Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.
Själva fysiken verkar ju grymt kul från ett sandlådeperspektiv men verkar inte själva spelet rätt trist att man bara springer omkring och plockar upp saker innan en klocka går ut? Jag har följt detta på twitter ganska länge nu och tidigare visade han upp jättespindlar och grejs som verkade mycket mer spännande men det kanske fortfarande finns kvar?
Jag tar hellre ett sandlådespel som tar lite risker, än 10 traditionella theme-park lir. Speciellt sandlådelir som har mod och leveleditor-stöd, då finns potential att intressanta nya spellägen och koncept uppstår man tidigare inte tänkt på, exempelvis Dayz-modden. Tror vi har större chans att se nästa stora grej från ett sådant här spel, förutsatt då att grunderna sitter dvs.
Vänta. Det här spelet såg jag en trailer till, eller om det var ett tidigt gameplay och då var grafiken milsvida bättre än denna minecraft-grafik.
Åh fan, kan du peka på den åt mig. Låter ju skitbra
Åh fan, kan du peka på den åt mig. Låter ju skitbra
Minnet svek mig en aning, men nog såg det ändå mycket bättre ut här.
"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty
Förstår inte riktigt vad som är imponerande med det. Inget svårt att programmera direkt
Haha, du inser att en sån kommentar låter ganska dryg va? Om du är John Carmack, in disguise.
Haha, du inser att en sån kommentar låter ganska dryg va? Om du är John Carmack, in disguise.
Men det är ju inget nytt. Är själv utbildad spelprogrammerare så jag har rätt att vara dryg.
1# FZ Troll
Men det är ju inget nytt. Är själv utbildad spelprogrammerare så jag har rätt att vara dryg.
Haha, fair enough.
Haha, fair enough.
1# FZ Troll
Om något är imponerande så är det denna https://www.youtube.com/watch?v=-5oDPCKUPPU&t
1# FZ Troll
Vad händer om man plöjer ner allting till atomer runt omkring eller direkt på objective grejerna? Jag antar de sitter på något oförstörbart men likväl kan man ta bort alla hinder och bara lämna något som går högt nog för att nå varje objective. Det gäller att han gjort så det inte är snabbaste vägen men förmodligen är det roligare att vara lite mer kreativ än så oavsett.
Om något är imponerande så är det denna https://www.youtube.com/watch?v=-5oDPCKUPPU&t
Haha, ja, vansinnigt coolt (ska skriva nyhet om det, hittade fler exempel hos källan) men tills vi ser det där i ett spel som körs med ett 1070-kort tillåter jag mig ändå bli exalterad över Teardown Den lägsta tiden det tog att rendera en frame var 17 sekunder, många över 300. En bit kvar till 60 frames per second.