Se mer av den fantastiska världen i MS Flight Simulator

Robot
Se mer av den fantastiska världen i MS Flight Simulator

2 Petabytes av data skapar den kanske mesta realistiska återskapningen av vår planet. Om du har bandbreddden.

#ms-flight-simulator


eld
Medlem
Skrivet av Nyhet:

och för den ultimata upplevelsen verkar det som du behöver en fet internetlina så att byggnader, terräng och allt annat kan streamas in i spelet.

De pratar om amerikanska standarder där de fortfarande har data-caps och dialup fortfarande existerar. I sverige så skulle till och med 3g räcka.

Medlem

Får hoppas att det ser lika bra ut från marken för jag kommer aldrig lyckas lyfta 😂.

Medlem

Enbart tekniken bakom spelet gör ju att man vill pröva det.

Streaming är framtiden precis som det blivit med film och serier. Är nog inget jag kommer att skaffa dock. Lirade nåt flight simulator på 90-talet och det var kul ett tag, men man tröttnade rätt snabbt på det.

Det ser ju dock helt fantastiskt ut!

Geeks Gaming

Helt klart sugen. Dock kommer man ihåg föregångarna där du i princip va tvungen att ha 2 tangentbord för att klara av alla binds.

Medlem

Jösses Amalia, vackert! Måste nästan pröva detta, bara för att uppleva tekniken! Har inte spelat MS Flight Simulator sedan ~95-96 någon gång, så det lär vara en duglig uppgradering


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Ser jädrigt bra ut, inte ofta man blir imponerad av grafiken i spel längre, undra hur krävande det är för att lira på höga inställningar.

eld
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Streaming är framtiden precis som det blivit med film och serier. Är nog inget jag kommer att skaffa dock. Lirade nåt flight simulator på 90-talet och det var kul ett tag, men man tröttnade rätt snabbt på det.

Det ser ju dock helt fantastiskt ut!

Fast det här är inte spel-streaming, det är ett spel som kör lokalt, men där du inte har behovet eller kapacitet av att lagra hela världen, som tur är så behöver du bara en mikroskopisk del av den.

Det är däremot ett spel som nyttjar "molnet" på det bästa möjliga sättet.

Skrivet av eld:

Fast det här är inte spel-streaming, det är ett spel som kör lokalt, men där du inte har behovet eller kapacitet av att lagra hela världen, som tur är så behöver du bara en mikroskopisk del av den.

Det är däremot ett spel som nyttjar "molnet" på det bästa möjliga sättet.

Jo, är medveten om att man kör det här lokalt och att det inte är så som PSnow tex. Hade för mig dock att vissa "delar" eller vad man ska kalla det för streamas? Fast det kanske inte är så alls? Vet inte vad som menas med den här tekniken ärligt talat.

Medlem

Jag anar möjligheter för framtida GTA.

Medlem

Finns det något "easymode" i de där spelen så att man som amatör bara kan hoppa in och flyga runt lite eller är det en brant inlärningskurva som man måste gå igenom?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

eld
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Jo, är medveten om att man kör det här lokalt och att det inte är så som PSnow tex. Hade för mig dock att vissa "delar" eller vad man ska kalla det för streamas? Fast det kanske inte är så alls? Vet inte vad som menas med den här tekniken ärligt talat.

Se det som när du har ett spel med en openworld som lokalt streamar för att skippa laddningstider, fast världen är gigantisk och sitter på en server. Fördelen här jämfört med streamade spel är dock att datan cachas lokalt, så du kan vara offline och flyga runt i området du redan laddat ner.

eld
Medlem
Skrivet av Milky_81:

Finns det något "easymode" i de där spelen så att man som amatör bara kan hoppa in och flyga runt lite eller är det en brant inlärningskurva som man måste gå igenom?

Brukar finnas, typ: "spawna mig i luften i ett flygande flygplan på den här platsen på jorden"

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Finns det något "easymode" i de där spelen så att man som amatör bara kan hoppa in och flyga runt lite eller är det en brant inlärningskurva som man måste gå igenom?

Det är inte svårt att komma upp i luften, däremot att landa på rätt ställe eller över huvud taget...

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Det är inte svårt att komma upp i luften, däremot att landa på rätt ställe eller över huvud taget...

Ner kommer man alltid, det är det enda som är säkert.

Medlem

Nästa spel som kommer dra nytta av den här tekniken är Forza Horizon. Jag lovar!

Medlem

YES, äntligen.

Min favoritrutt är denna: lyfta från Arlanda och flyga via Stockholm ut över östersjön för att sedan landa på Visby flygplats.
Från Visby ut över Östersjön till Linköping. Sen från Malmen flygplats tillbaka till Arlanda, denna gång på tid. Flygplanet ska vara F/16 Hornet, brukar köra sista sträckan på ca 8 minuter, toppfart ca 1400 km/h

Ambassadör
Xbox

Det här kommer att bli helt makalöst!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar