Ghost Recon: Breakpoint underpresterar, Ubisofts VD besviken
Men va? HUR kan man vara förvånad? Var det ens någon som trodde på spelet efter att allmänheten fick spela öppna betan? Att man dessutom öste på med hur mycket mtx som helst hjälpte knappast spelet. Betor är som vi alla vet en maskerad demo, vill man verkligen testa spelet får man se till att kalla det "alpha" och ha det mycket tidigare.
Det går inte att ha en "beta" några veckor innan släpp, finns ingen chans i världen att man hinner åtgärda saker i tid, eller inte riskera att paja annat.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
För mig har GR blivit mer ointressant iom steget mot Open World. Visst. Spelade Wildlands och hade en del kul i Coop. Men det känns inte taktiskt eller realistiskt på det sättet som tidigare spel i GR serien.
Utöver detta så är det hela settingen med drönare etc som känns så oerhört ointressant ens om spelet hade känts polerat i övrigt.
Men detta gjorde det ointressant för mig oavsett koppling till Tom Clancy eller inte.
Jag testade bara under "betan" och det räckte för mig.
Att det sedan ska gå ut över andra spel som inte ens har med detta fiasko att göra är ju tråkigt. Även om jag inte direkt väntar på något av de andra. Men man får se det från den positiva sidan. Det blir ju mindre konkurrens om tiden för spel som RDR2, Ori och Cyberpunk!
Här ska vi se då...
- Buggfest utan dess like.
- Avsaknad av AI-kompanjoner.
- Medioker handling som bäst, vedervärdig som värst.
- Onödig implementering av rpg-inslag.
- Onödig grind.
- Fruktansvärda fordon.
- Typiskt statisk, copy-pastad Ubisoft-värld som aldrig någonsin känns levande.
Köpte Wildlands som jag tyckte var buggigt och under all kritik. Avstod från Breakpoint för det såg 5 ggr värre ut. Måste erkänna att det gör mig lite mysig i magen att höra att spelet gick skit, för det är skit. Folk börjar äntligen själva förstå vilken smörja till bajs Ubisoft är.
Man kan inte "låna" de bästa delarna från andra spel och försöka skapa en unik upplevelse, dessutom är alla trötta på MT att det rinner galla från våra öron.
Kunde jag också räkna ut med gluteus maximus och en bit krita.
De generiska Ubisoft open world spelen är så tråkiga. Och dom har inte lyckats göra något riktigt bra Tom Clancy spel på många år.
Första Ghost Recon som kom ut 2001... 18 år sedan har bättre inlevelse än Breakpoint/Wildlands.
1. Kunna välja vilka och hur många Ghosts du ska ha i ditt team.
2. Lägga dom i olika Squads
3. Förlora du en soldat som du ev hade levlat upp så är soldaten borta. Går inte använda längre.
4. Ta kontrollen över vilken av dina soldater när du än vill.
5. Ge order till dina Squads.
6. Bestämma om dina soldater ska va aggressiva/passiva/defensiva, springa/gå/hålla position.
7. Göra special uppdrag för att låsa upp extra soldater med special vapen.
8. Fienden är dödlig. Skott dödar.
Breakpoint är mer eller mindre The division i djungel utan bullet sponge.
Här ska vi se då...
- Buggfest utan dess like.
- Avsaknad av AI-kompanjoner.
- Medioker handling som bäst, vedervärdig som värst.
- Onödig implementering av rpg-inslag.
- Onödig grind.
- Fruktansvärda fordon.
- Typiskt statisk, copy-pastad Ubisoft-värld som aldrig någonsin känns levande.
Du sade det jag tänkte, speciellt med onödiga RPG inslag och onödig grind. Det hör inte hemma, enligt mig, i ett GR spel. Det är bara en time sink i detta fallet, inget annat.
I drank what?
Förstår inte riktigt varför ni vill ha AI-kompanjoner? Någon som kan förklara vad det skulle vara bra för?
Jag spelar ju uteslutande coop så jag kanske inte hajjar, men när jag spelar solo funkar det bra att mysa runt i miljöerna och skjuta folk på random.
Quake? Är det smittsamt?
Spelet har helt enkelt blivit för likt division 2 när det gäller gameplay. Sen att det bara gjorde allt sämre hjälpte inte mycket.
Sen när är det smart att göra olika spelserier så enormt lika att det lilla unika spelet har kvar försvinner i mängden. Live spel ska leva under väldigt länge, att då släppa 2 st väldigt lika spel under samma år är bara att skjuta sig själv i foten.
Jag testade betan och störde mig enormt på att det flöt in i The Division så mycket med RPG o Level inslag. Sånt ska inte vara i denna före detta anrika serie anser jag. Hoppas de låter kommande Watch Dogs 3 vara just Watch Dogs o inte drar in massa onödigt crap i spelet. Jag är deremot väldigt nöjd med UBIsofts senaste Assassin's Creed: Origins & Odyssey spel som båda 2 jag har lirat i över 200 Steam timmar o leder min statistik topp över mest spelade.
Förstår inte riktigt varför ni vill ha AI-kompanjoner? Någon som kan förklara vad det skulle vara bra för?
Jag spelar ju uteslutande coop så jag kanske inte hajjar, men när jag spelar solo funkar det bra att mysa runt i miljöerna och skjuta folk på random.
Jag lirar endast single player spel och lirade det förra spelet WildLands vilket jag hade kul i trots brister. Jag vill väldigt gärna ha med mig datorstyrda medhjälpare som följer en själv istället för att lira med riktiga människor då jag inte kan få ta min egna tid med spelet och utforska som jag vill. Det är lite hektiskt för egen del. Jag gillar att få hjälp i form ut av AI.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Har inte spelat spelet så kan knappt säga något om spelet men hans egna orsaker är långt ifrån de verkliga orsakerna.
-Pay 2 win system är ju en stor orsak till dåliga försäljningen.
-Många säger att spelet helt enkelt är sämre än förra spelet.
-Sjukt buggigt vad jag har förstått.
Okay han kanske nämner några av dom här sakerna men undviker ändå dom stora problemen.
Här ska vi se då...
- Buggfest utan dess like.
- Avsaknad av AI-kompanjoner.
- Medioker handling som bäst, vedervärdig som värst.
- Onödig implementering av rpg-inslag.
- Onödig grind.
- Fruktansvärda fordon.
- Typiskt statisk, copy-pastad Ubisoft-värld som aldrig någonsin känns levande.
Hade de bara tagit Wildlands och gjort det bättre så hade det varit en succé tror jag.
Detta är exakt vad dom borde ha gjort. Wildlands i slutpatchat skede var ett riktigt bra spel i mina ögon (om man kan se bort ifrån den oändliga mängden bugs i deras DLC-paket).
Annars håller jag förövrigt med de flesta ovanstående talare i tråden. Det var ett spel jag såg fram emot, men efter 2 betor slutade med att jag vägrade köpa det.
Trust is for fools...
Men va? HUR kan man vara förvånad? Var det ens någon som trodde på spelet efter att allmänheten fick spela öppna betan? Att man dessutom öste på med hur mycket mtx som helst hjälpte knappast spelet. Betor är som vi alla vet en maskerad demo, vill man verkligen testa spelet får man se till att kalla det "alpha" och ha det mycket tidigare.
Det går inte att ha en "beta" några veckor innan släpp, finns ingen chans i världen att man hinner åtgärda saker i tid, eller inte riskera att paja annat.
För att direktörerna/aktieinnehavarna inte är gamers så dom konstant famlar i mörkret. Vi är bara korkat boskap i deras ögon som dom kan pracka på vad som helst.
Köpte Wildlands som jag tyckte var buggigt och under all kritik. Avstod från Breakpoint för det såg 5 ggr värre ut. Måste erkänna att det gör mig lite mysig i magen att höra att spelet gick skit, för det är skit. Folk börjar äntligen själva förstå vilken smörja till bajs Ubisoft är.
Körde du Wildlands på dator då? För jag spelar det på konsol och har inte haft många buggar, men när jag såg Breakpoint så förstod jag direkt att dom kopierat Division (vilket jag verkligen hatar). Men AC: Origins och Odyssey är för mig två av Ubisoft bästa spel nånsin, efter Splinter Cell triologin då, förstås.