TOP 10 årtiondets bästa spel

Medlem
TOP 10 årtiondets bästa spel

Ja, mina goda vänner, 2019 går snart mot sitt slut om ungefär 3 veckor och ännu ett årtionde har passerat. Och genom dessa år så har vi fått beskåda en mängder olika spel som har krossat våra hjärtan, fått oss att skratta och en massa roligheter som skänkts. Just därför tänkte jag lista dom absolut bästa spelen från detta decennium.

10. The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)

Vanligtvis så borde man egentligen tycka att en femte del i en spelfranchise känns som ett onödigt överflöd, men Elder Scrolls V: Skyrim är ett undantag. Medans alla NPC-karaktärer lämnar en del att önska så är det detaljrikedomen i miljöerna, vapnen, alla magiska varelser, platserna du besöker, pansaret som verkligen levererar i detta fantasifyllda spel. Den öppna världen tillåter dig att göra vad du vill, istället för att följa en rak sträcka genom alla uppdrag och sidouppdrag. Med spelvärldens mest fantasiinspirerande värld, intensiva möten med eldsprutande drakar, en sjukt bra berättelse och flera timmars spelglädje så trycker sig The Elder Scrolls med ett stort värde på min lista.

9: Jurassic World: Evolution (2018)

Detta spel har verkligen utvecklats sedan dess utsläpp. Det är din uppgift att ta John Hammonds dröm om att bygga en fullt fungerande dinosauriepark och göra den säker för allmänheten. Då spelet först släpptes så var det enformigt. Man var tvungen att laga staketen, fylla mat varannan 5:e minut och söva ner köttätarna så dina pengagivande kunder inte blir brutalt uppätna. Nu idag så har spelet blivit så mycket bättre än vad det var förut. Och med det otroliga Return to Jurassic Park DLC:et som kommer nu på tisdag så blir det nog ännu roligare. Jurassic World: Evolution är ett av detta årtiondets bästa simulatorspel och den förtjänar en plats 9:a hos mig. Undrar hur spelet har blivit i framtiden.

8: Batman: Arkham City (2011)

Rocksteadys Arkham City är utan tvekan en värdig uppföljare till det storsäljande Arkham Asylum. Spelet ger en mer vidöppen spelvärld och med finslipade stridskontroller så känns det verkligen på allvar hur det är att vara Gothams mörke riddare. Plus, röstskådespelarna som representerar Batman och Jokern, Mark Hamill och Kevin Conroy, ger spelet ett ännu större plus för dom som verkligen vill ha det perfekta serietidningspelet. Med en cool story att följa, plus att möten med Gotham Citys skurkar så platsar Batman: Arkham City 8:a hos mig.

7: Grand Theft Auto V (2013)

Mörda oskyldiga människor på gatan, invadera en strängt bevakad militärbas, gå på strippklubb, krascha bilar i byggnader, flyga ett flygplan. Det är du som bestämmer själv! Grand Theft Auto V är ett sådant spel som verkligen inte är rädd för att släppa loss lite. Om du känner för att spränga en bensinmack så gör du det. Vill du råna en bank, visst kör på! Din fantasi sätter gränserna. Men förutom allt kaos så finns en djup story att följa om man vill köra den på rak sträcka så att säga. Den öppna världen i spelet är bortom allt förstånd och den bevisar att Rockstar fortfarande är bäst på just det området och det kommer dom alltid att vara. GTA V förtjänar plats sju hos mig från detta årtionde.

6: Bayonetta 2 (2014)

Det första spelet om den pistolgalna Umbra-häxan Bayonetta som inte var rädd för att vara sexig medans hon slaktar änglar på löpande band var rent sagt ett mästerverk i mina ögon. Spelet var ett bevis på att spelindustrin inte var rädd för att inkludera en kvinna i en massa olika poser som skulle få hentai-fantaster att dregla över dataskärmarna. Denna uppföljare följer samma spår men på ett ännu bättre sätt. Våran lättklädda hjältinna/häxa slaktar återigen änglar och under tiden så känner jag att stridssystemet är grymt polerat samt väldigt krångligt men också riktigt roligt. Med trean på väg så är Bayonetta en spelserie som förtjänar att få se glansljuset igen.

5: The Last of US (2013)

Vad finns det mer att säga om The Last of Us som inte redan har sagts? Redan från öppningsscenen så krossar Naughty Dog ditt hjärta med sorg och förtvivlan och bygger senare upp den känslan ännu mer bara för att i slutet kunna krossa ditt hjärta återigen. Detta spel är mycket mer än ett spel i mina ögon. Det är en vacker berättelse i en förfallen värld som en gång var våran. Ellie och Joel känns så otroligt mänskliga så att man kunde tro att dom var äkta. Med ett snyggt gameplay, fantastiskt välberättad story och otroligt välutvecklade karaktärer så är The Last of Us ett zombiespel som man verkligen inte kan låta bli att älska.

4: Super Smash Bros: Ultimate (2018)

Att jag skulle lista tidernas bästsäljande fightingspel var nog ingen stor överraskning. Super Smash Bros: Ultimate är utan tvekan spelindustrins bästa fanservice av alla. Nintendo har verkligen lyckats. Med ett enormt urval av karaktärer och över 100 stycken banor samt ett blandat soundtrack med klassiska låtar så är detta spel ett måste för alla Nintendo-älskare. Det är en otrolig spelkänsla i detta så det går nästan inte beskriva det. Det är smått beroendeframkallande efter att ha slagit ut din motståndare ur arenan. "Inte så konstigt att man dras med" som redaktionen här på FZ säger. Något jag verkligen kan hålla med om.

3: Alien: Isolation (2014)

Ridley Scotts rymdskräckis är ett mästerverk på otroliga nivåer. Alien: Isolation gör däremot filmen rättvisa och bidrar till ny lore i Alien-franchisen. Jag kanske överdriver men detta är i min mening tidernas bästa skräckspel. Dom otroligt långa mörka korridorerna, ventilationstrummorna som bankar, samt våran sotsvarta rymdvän med dolksvans som längtar till att käka din hjärna till frukost som lurar i mörkret. Jag kan inte spela detta utan att svettas av ren och skär stress och fruktan. Jag vill inte gå runt hörnet då min rädsla att monstret kan vara där och väntar på mig eller att dom där jäkla androiderna ska komma och strypa mig till döds. Men hursomhelst så prickar detta spel alla rätt när det gäller ren skräck. Och just därför förtjänar det plats 3 hos mig.

2: The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017)

Det finns ett skäl varför detta är det bästsäljande Zelda-spelet: Helt klart för att det är bäst. Det är inte lätt att reboota en franchise som har varit älskat i flera år men BOTW gör serien rättvisa med råge. Grafiken är bortom min vildaste fantasi och upplägget samt berättelsen ger det största pluset för mig. Storyn må vara lång för vissa, men det var perfekt för mig för jag ville inte lämna denna spelvärld alls. Om ett spel har förtjänat titeln Zelda, så är det självklart det här.

1: Red Dead Redemption 2 (2018)

Red Dead 2 är en sådan unik spelupplevelse där ens förväntningar verkligen går upp i taket. Det är faktiskt sällsynt idag. Och att jag listar detta som etta är ju för att det går helt enkelt inte att överträffa. Arthur Morgan är en levande person som du måste ta hand om. Samtidigt får du utforska en värld som verkligen andas och lever. Jag älskar att sitta vid lägerelden och sedan rida ut mot horisonten på min hingst samtidigt som det genomslående fantastiska soundtracket ljuder på. Det är dock en djup smärta när det vardagliga livet särar på mig och Arthur. Men när det väl är över så finns han där och väntar på mig. På hästen eller vid lägerelden. Det kvittar, för jag är med honom till slutet.

Vad har ni för kära favoriter från detta årtionde? Kommentera nedan.

NuZ
Testpilot

1. Dark Souls 1
2. Resident Evil 2 Remaken
3. Axiom Verge

De är top 3 iaf. Bubblare är:
Zelda Botw, GTA V, Skyrim, Witcher 3, RDR 2, Zelda LA remaken, Subnautica, Hollow Knight, Doom remaken, Showel Knight, Dark souls 2 och 3, Fortnite, Pubg, Last of us, Bloodborne, Halo 4, Uncharted 4, Gears 3-5, Arkham City, Arkham Knight.

Årtiondet var bra i stort men 00-10 var fan bättre med spel som Mass Effect, Gears, Demon Souls och Bioshock som är mina favoritspel. 90-00 var helt ok med många bra spel också som Tomb Raider, MGS, Doom, Quake, Duke 3D, Crash, Spyro, Banjo osv


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Känns risigt att inte göra en lika snygg och fin presentation som trådstartarens, men här kommer en lista på spel ändå. Mest för att trådskaparen missade den självklara förstaplatsen

1) The Witcher 3 (som bara toppades av sitt DLC, Blood and Wine)

2) Divinity: Original Sin 2

3) Divinity: Original Sin

Sen utan inbördes ordning:

- Skyrim
Ett spel som inte gav särskilt mycket nytt och i vanlig ordning en ganska trött main story, men faktum är att det underhåller i många timmar. Har man inte ledsnat helt på konceptet och inte ännu testat Enderal: Forgotten Stories så rekommenderar jag starkt att det laddas ner. Helt ny värld, nytt skill tree och en både bra och MÖRK mainstory.

- The Last of Us
Helt sanslöst bra helt enkelt. Gripande story och ett spel som liksom bara fortsätter att leverera hela vägen igenom.

- Stellaris
Också ett sånt där spel som man liksom Skyrim bara kan återkomma till och plöja ner X antal timmar i under en vecka eller två, för att sedan glömma bort i ett halvår innan suget återuppstår. Kontinuerliga uppdateringar och DLC gör att spelet ständigt utvecklas och förändras.

Shadowrun (Returns, Dragonfall och Hong Kong
Det är Shadowrun, gjort på ett bra sätt. 'nuff said.

Plus en hel drös med andra riktigt fina titlar, men dessa är nog de som skänkt mig mest och bäst speltimmar det gångna decenniet.

Medlem

1. Subnautica (2018)
2. The Witcher 3: Wild Hunt (2015)
3. Kerbal Space Program (2011)
4. Fallout: New Vegas (2010)
5. The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
6. Arma 3 (2013)
7. Deus Ex: Human Revolution (2011)
8. Mass Effect 2 (2010)
9. Prey (2017)
10. Dying Light (2015)

Förutom Subnautica (helt klart ett av de bästa, om inte det bästa, spelet jag spelat) är de inte i någon vidare ordning, de är alla väldigt olika spel så väldigt svårt att avgöra vilket jag tycker är bäst. Subnautica gör ett så extremt bra jobb att förmedla känslan att man är själv på en öde planet med mystisk historia, oerhört bra tempo i både story och gameplay.

The Witcher för sitt avslut för Geralt, Kerbal Space Program för den oerhört tillfredställande raketforskningen, Fallout New Vegas för det magnifika rollspelet, Skyrim för ja, för Skyrim (och mods, mest mods), Arma 3 för många timmar hetsigt militärkul, Deus Ex för den sköna intrigen, Mass Effect 2 för det storslagna äventyret (och de man träffar under det), Prey för jag tycker deras datorinteraktioner är så extremt bra (och det relativt öppna frihet man har att ta hand om spelet), till sist (men definitivt inte minst) Dying Light för de helt sanslösa dropkicks och sätt man kan slakta zombies på.

Helt klart ett riktigt bra decennie för spel, hoppas på ett minst lika bra de kommande åren!

Edit: Vad fan, glömde ju Assassin's Creed IV: Black Flag, den säger vi är delad 9:e plats med Prey

Medlem

Zelda: Breath of the Wild och Witcher 3 absolut. Sedan skulle jag nog säga Super Mario Maker 1-2 och Odyssey. Och Forza Horizon-spelen på delad femteplats.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Det får bli två topp fem istället.
En AAA-lista och en indie.

AAA:
1. Dark Souls
2. Bloodborne
3. The Witcher 3 - Wild hunt
4. The Legend of Zelda - Breath of the Wild
5. God of War

Bubblare:
The Last of Us
Uncharted 4
Bioshock Infinite
Octopath Traveler
Red Dead Redemption 2*
(tror det petar ner God of War när jag är klar)

Indie:
1. Axiom Verge
2. Hollow Knight
3. Dead cells
4. Owlboy
5. Guacamelee

Bubblare:
Firewatch
Hyper Light Drifter
Cuphead

Medlem

1 The witcher 3
2 Portal 2
3 Black Mesa - betan äntligen ute!
4 Breath of the Wild
5 The Lab
6 Mass Effect 2
7 Red Dead redemption 2
8 Persona 4 golden
9 Firewatch
10 Thimbleweed park

Svårt. 1 och 2 var lätt då det är två av de bästa spelen jag spelat, även om Portal (1) är ännu bättre...
The Lab är en otroligt häftig upplevelse. Det var första gången jag någonsin testade VR, så det måste vara med bara därför.

Blir kul att se andras listor.

Medlem

Utan någon som helst ordning:

  • Oxenfree

  • Marvel's Spider-Man

  • Detroit: Become Human

  • Dead Space 2

  • Spec-Ops: The Line

  • Alan Wake

  • The Last of Us

De jag kan komma på i nuläget. Säkert glömt bort något spel.

Inaktiv

1. Dark Souls
2. Quake Live
3: The Legend of Zelda: Breath of the Wild
4. Kerbal Space Program
5. Mount & Blade: Warband
6. Stardew Valley
7. Cuphead
8. Rogue Legacy
9. Resident Evil 7
10. The Elder Scrolls V: Skyrim

Skrivet av GhostfaceMain:

9: Jurassic World: Evolution (2018)

https://wallpapercave.com/wp/wp3538723.jpg

Detta spel har verkligen utvecklats sedan dess utsläpp. Det är din uppgift att ta John Hammonds dröm om att bygga en fullt fungerande dinosauriepark och göra den säker för allmänheten. Då spelet först släpptes så var det enformigt. Man var tvungen att laga staketen, fylla mat varannan 5:e minut och söva ner köttätarna så dina pengagivande kunder inte blir brutalt uppätna. Nu idag så har spelet blivit så mycket bättre än vad det var förut. Och med det otroliga Return to Jurassic Park DLC:et som kommer nu på tisdag så blir det nog ännu roligare. Jurassic World: Evolution är ett av detta årtiondets bästa simulatorspel och den förtjänar en plats 9:a hos mig. Undrar hur spelet har blivit i framtiden.

Hur har dom ändrat spelet sen det släpptes med att den jävla klickandet för maten som du säger? och hur ofta händer där saker som gör att man måste hålla på och laga skit hela tiden nu? för det var ju det enda man gjorde efter ett tag i princip och var bara drygt, vill gärna veta ifall det e värt att dyka in i det igen.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

@Snake Plissken: Låt mig förklara så bra jag kan:

Staketen måste givetvis lagas men dinosauriernas beteende har finjusterats så att dom inte blir sura så fort. Maten numera tar slut efter ungefär en timme ungefär. Förr tog det runt en kvart innan dom var slut. Och tack vare alla uppdateringar så är spelet klart mycket bättre. Nu till exempel så finns DLC:et Return to Jurassic Park där du får alla klassiska dinosaurier tillbaka som Velociraptorerna från 1993 samt T-rexen. Dessutom inkluderas dinosaurierna från lost world och jurassic park 3. Plus uppdateringen inkluderar 2 nya dinosaurier: Pteranodon och Compsognathus. Uppdateringen inkluderar också att jeeparna i spelet och bilarna kan attackeras och förstöras av dinosaurier. Nu finns även toaletter för gästerna. Här är några bilder för att visa:

Medlem

#1 Årtiondets spel: Witcher 3
Det kom vid en tid då vi blev matade med halvdana uppföljare. Det var ljuset i mörkret, satte ribban på en helt ny nivå. Vid halvlek också, 2015.

#2 Årtiondets Shooter: PUBG.
Finns nog inget FPSspel som ger samma satisfaction av att lyckas döda och vinna.
Odödligt spel när man är ett gäng på 4.

#3 Årtiondets skräckis: RE:7
Klarade inte av att spela det själv.

#4 Årtiondets RPG: Persona 5.
Det är bara något eget.

#5 Årtiondets ''Whoaaa det här spelet är snyggt''
Horizon: zero dawn.

#6 Årtiondets Battlefield: BF3.
Beast. Minns ny hypen? Minns ni hur det levde upp. Hur coolt det var.

#7 Moba
League of Legends

#8 RDR2
#9 Skyrim
#10 Sekiro

Det är vad jag kommer på såhär, kanske ändras lite när jag får tänka mer ^^


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Farornas Konung

#1 DayZ (ja, jag är seriös)
#2 The Elder Scrolls V: Skyrim
#3 Half Life 2
#4 Bloodborne
#5 The Last Of Us
#6 Forza Horizon 4
#7 Fallout IV
#8 Gta V
#9 Asetto Corsa
#10 ?

Är allmänt baserat på hur mycket jag spelat spelen..

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

#1 DayZ (ja, jag är seriös)
#2 The Elder Scrolls V: Skyrim
#3 Half Life 2
#4 Bloodborne
#5 The Last Of Us
#6 Forza Horizon 4
#7 Fallout IV
#8 Gta V
#9 Asetto Corsa
#10 ?

Är allmänt baserat på hur mycket jag spelat spelen..

Ibland kan det kännas som igår, men Half-Life 2 släpptes 2004 ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Oj. Hmm.

EDIT: Är så jävla såld i skallen av allt jobbande i år så hade fått för mig att God of war kom ut 2019, ändrar det till 2018

#1 God of war (2018)
#2 The Last of us (2013)
#3 Bloodborne (2015)
#4 Sekiro: Shadows die twice (2019)
#5 Uncharted 4: A thiefs end (2016)
#6 The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
#7 The Witcher 3: Wild Hunt (2015)
#8 Batman Arkham City (2011)
#9 Red Dead Redemption (2010)
#10 Hotline Miami (2012)

Ändå svårt det här, finns ju så jäkla många att man blir snurrig och t.o.m. glömmer bort även dom mest fantastiska spelen, så finns en risk att jag uppdaterar listan

Medlem

1. Mass Effect 2
2. Europa Universalis IV
3. Stellaris
4. Civilization V

Utan inbördes ordning:
Skyrim
Witcher 3
Overwatch
Cities Skylines
Starcraft II
GTA V
Dishonored
Dishonored 2

Edit: Lyckades glömma Dishonored spelen, som jag tokgillar, på något vis.

Farornas Konung
Skrivet av Fezk:

Ibland kan det kännas som igår, men Half-Life 2 släpptes 2004 ^^

Hehe, wtf…..kollade inte ens upp, va säker på min lista. Reality check confirmed.

Medlem

Bubblare:

  • Diablo3

  • LittleBigPlanet 3

  • Nier: Automata

  • RE7

  • GTA5

  • SotC remaster

  • Gravity Rush 2

Brons:

  • Witcher 3

  • Red Dead Redemtion 2

Silver:

  • Persona 5

  • Death Stranding

Guld:

  • Bloodborne

  • Uncharted 4: A Thief's End

  • Spider-Man

Adamantium:

  • Horizon: Zero Dawn

  • God of War

  • The Last of Us

Medlem

Kan ha glömt bort något, men något åt det här hållet:

1. The Last of Us
2. Life is Strange
3. The Witcher 3
4. The Witcher 2
5. Bioshock Infinite
6. Nier Automata
7. Dark Souls
8. Persona 5
9. Hellblade: Senua's Sacrifice
10. Journey

Medlem

PUBG, Diablo 3:RoS och alla wow-expansioner som kommit under åren! (classic inte inräknat)

Medlem

1. Dying Light (2015)

Resten var inte så noga.

Medlem

Dark Souls 1 - 3, Bloodborne, Skyrim, Red Dead Redemption 1 & 2, Resident Evil 7, Zelda BotW, Death Stranding, Octopath Traveler, Horizon Zero Dawn, Super Mario 3D World, Super Mario Odyssey och Etrian Odyssey-spelen till 3DS är några av mina favoriter.

Medlem

De senaste 10 årens bästa spel lyder:
(( DiSCLAiMER: Jag lirar inte indie spel utan bara trippel A och AA spel ))

01. The Witcher 3 ---@PC
02. The Last of Us ---@PS3
03. Red Dead Redemption 2 ---@PS4
04. Grand Theft Auto 5 ---@PS3 (saknar dock bilkörningen från GTA4 som var betydlig vassare)
05. BioShock: Infinite ---@PC
06. Alien: Isolation ---@PC
07. Horizon: Zero Dawn ---@PS4
08. FallOut 4 ---@PS4
09. DisHonored 2 ---@PC
10. Deus Ex: Mankind Divided ---@PC

:::: Finns många tunga bubblare bakom ::::

** Uncharted 4 ---@PS4
** Metro 2033 ---@PC
** Resident Evil 7 ---@PC
** SOMA ---@PC
** Life is Strange ---@PC
** DisHonored 1 ---@PC
** Deus Ex: Human Revolution ---@PC
** Batman: Arkham City ---@PC
** Metro: Last Light ---@PC
** Heavy Rain ---@PS3
** Detroit: Become Human ---@PS4
** Assassin's Creed: Origins ---@PC
** Assassin's Creed: Odyssey ---@PC
** Metal Gear Solid 5 ---@PC
** L.A. Noire ---@PC
** Dying Light ---@PC
** Rise of the Tomb Raider ---@PC


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag är lite för trött för att motivera, men men.

1. The Witcher 3
2. Football Manager-serien
3. Dominions 5
4. Subnautica
5. Disco Elysium
6. Hollow Knight
7. Red Dead Redemption 2
8. Crusader Kings 2
9. Soma
10. Kentucky Route Zero

Med reservation för att ha glömt diverse spel...

Medlem

För mig, tveklöst The Witcher 3. Utan tvekan det bästa jag spelat de senaste tio åren, kanske någonsin.

Men förutom den solklara förstaplatsen har jag väldigt svårt att sätta placering på övriga spel. Kan bara rabbla upp några som jag minns, på gott och ont, som spel som gjort mitt årtionde.

Däribland DooM, ESO, Smite och Planetside 2.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

1. World of Warcraft - (Relevant Expansion)
Wow är långt ifrån det bästa spel som finns, men det är det spel jag spelar mest och lagt ner mest tid på. Så det borde komma topp för mig.

2. Elder Scrolls - Skyrim
Lagt ner 100-tals timmar på detta. Inte direkt polerat spel, men tack vare sin öppna värld samt modding community har jag kunnat köra igenom Skyrim flera gånger. Och sen att det enligt mig även har det bästa spel soundtracket som någonsin gjorts.

3. The Last of us
Även ett spel med sina brister.... t.ex combat :). Men har en av de bättre skrivna berättelserna i ett spel.

4. Gta 5
De enda negativa jag kan komma på är ju att Trevor är ju så pass bra skriven så att alla andra karaktärer blir rent av tråkiga.

5. Fallout - New Vegas
Det bästa moderna Fallout spelet tycker jag. Fast jag spenderat mer tid på Fallout 4 så är New Vegas vassare med bättre valmöjligheter.

6-10. Grim Fandango Remastered
Fast originalet kom 1998 så är det riktigt svårt att hitta ett bättre äventyrsspel 20 år senare.
Day of the Tentacle Remastered samt Monkey Island 2 Remastered ligger även de varmt om hjärtat, så tycker jag Grim Fandango är snäppet vassare.

6-10. Stellaris
Lagt ner många 100 timmar i detta fantastiska rymdstrategi spel. Enda riktigt negativa jag kan komma på är att expansionerna är lite väl dyra.

6-10. The Witcher 3
Witcher 3 är ju fantastiskt på alla sätt och vis dock har jag aldrig haft lika roligt när jag spelat det som Skyrim. Det som drar ner betyget en aning är combat delen, som jag tycker är mindre bra.

6-10. SOMA
Det som står ut i SOMA är den riktigt bra skrivna storyn. Varken grafik eller musik är på topp men själva berättelsen har verkligen inpräntat sig i min skalle.

Jag skulle förmodligen kunna trycka in 10 spel till i plats 6-10 men det är dessa jag kom på först. Jag har ju även inte kört alla topp spel som finns. Red Dead 2, Uncharted 4, God of War är bara några av dem.

Medlem

1. Red Dead Redemption 2
2. Mass Effect 2
3. Kerbal Space Station
4. Grand Theft Auto V
5. Counter Strike - Global Offensive
6. Bioshock Infinite
7. Witcher 3
8. Portal 2
9. Fallout New Vegas
10. Mass Effect 3

Säkert glömt nåt jag själv spelat men annars rätt nöjd med rankingen.

Medlem

Tror kanske det här stämmer, har säkert glömt något..

1. Mass Effect 2
2. TES 5 Skyrim
3. Elite Dangerous
4. The Witcher 3
5. Divinity Original Sins 2
6. Deus Ex: Human Revolution
7. GTA V
8. Fallout New Vegas
9. Mass Effect 3
10. Soma

Medlem

Kul tråd att läsa!

1. Skyrim
2. RDR2

Resterande utan ordning:
Fallout 4
AC Black flag
Witcher 3
Gta 5
NHL 16 (Inget superspel egentligen men har som hockeynörd lagt ner mååånga timmar på detta spel)

Testpilot

1: The Witcher 3
Sätter helt ny standard då spel skall spelas och skapas. Särskilt storyn är tung och gripande men även den öppna världen imponerar med massor att göra och livfull värld. Det var länge sen jag skrattade och grät med karaktärerna som jag gjorde i Witcher 3
2: Mass Effect 2
Höjdpunkten i Mass effect serien med tight story och engagerande karaktärer samt för den tiden snyggt spel. Inget spel har fått till den bombastiska filmkänslan som detta spel gjorde.
3: Xcom 2
Xcom var ett bra spel men då 2an kom så hade de förbättrat allt och lite till. Det gjorde ont att förlora sina favoritsoldater i de utmanande striderna.
4: Divinity Original Sin 2
Rollspel som det skall vara , nydanande och ändå bra med roliga strider och karaktärer.
5: Far Cry 3
För mig var det nystarten av far cry serien. Brister trots allt var detta ett gediget paket och med Far Cry 3 blood dragon blev det så kul att jag hade ont i magen av allt skrattande.
6: Dishonored
Det nya Thief spelet kan man säga , det byggde på allt det gamla med ny estetik , story och skön responsiv styrning.
7:Watch Dogs 2
De byggde ett bättre open world spel med roligare spelmekanik än 1an som var nydanande men 2an gjorde allt bättre och mer neonfärgat.
8: Assassins Creed Black Flag
Detta spelet nystartade hela Assassins Creed serien med en bra story och roliga strider till havs och med de bästa sea-chanties nånsin.
9: Tomb Raider
Ny-releasen av Tomb raider var tight , snyggt som tusan och hade bästa kontrollerna någonsin i ett actionspel på den tiden.
10: The Elder Scrolls Skyrim
Det var stort och satte nya gränser. Idag är man inte så impad men då på den tiden var det ofantligt kul och fritt.
Tillsammans med alla moddar spelade jag hundratals timmar.

123
Skriv svar