Vilket är bäst – vanliga World of Warcraft eller WoW: Classic?

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Tycker wow har för lite sandbox, typ ingen, för ett mmo.
Men måste jag välja så är classic bättre.

Det är för att WoW är ett theme park mmo och inte ett sandbox mmo.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Absolut Classic. Har mycket roligt med det nu. Ser inte att jag kommer tillbaks till retail nu.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Är inte hela poängen med Classic att det är endast bas spelet utan expansioner?

Classic står för den klassiska utförandet. Har läst att dem ska släppa upp till wotlk som har den klassiska gameplayet. För det var i cataclysm som dem ändrade helt med karaktärerna och osv. Det dem la till i wotlk var glyphsen annars så var det exakt likadant som vanliga wow men upp till lvl90 och mer content. Köpa skills från smedjan och sånna ställen samt köpa/träna attacker från en t.ex warlock traineer. I cataclysm så försvann allt de där har jag för mig och man lärde sig sakerna automatiskt när lvlade upp..

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Det är för att WoW är ett theme park mmo och inte ett sandbox mmo.

Jo jag vet att det inte finns någon sandbox och det tilltalar mig inte alls.
Gjorde endgame för över 10 år sen och är fortfarande mätt.
Spelade även eve online för 10 år sen, har kvar karaktären och spelar aktivt.
Sandbox >

Medlem

Classic, alla dagar i veckan. Fick tack och lov musarm efter två månaders spelande, så nu är jag befriad från beroendet. Men herrejävlar vad roligt det var. Skulle lätt ha kunnat äta upp all min fritid (och arbetstid?) under flera år. Så har jag inte känt för retail sedan WotLK.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Det är för att WoW är ett theme park mmo och inte ett sandbox mmo.

Vad är theme park mmo och sandbox mmo?
Fick för mig att sandbox är att du har en hel del saker att välja på att göra i en värld, och det är up till dig om du vill göra det?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Vad är theme park mmo och sandbox mmo?
Fick för mig att sandbox är att du har en hel del saker att välja på att göra i en värld, och det är up till dig om du vill göra det?

Sandbox mmo är mera "lösa" på så vis att du kan göra lite vad du vill samt har större kontroll över vad som sker i spelet istället för att följa en färdig modell, Wurm är (nog?) ett exempel på det.

För att komma åter till ämnet så gillar jag Classic bäst. Båda varianter har sina styrkor men jag gillar inte att retail är så extremt inriktat på instant gratification.

Skribent
Skrivet av Jiminy:

Precis!

Blir ju komiskt om folk kommer kräva expansioner nu också. Var slutar man då? Wotlk? Cataclysm?
Eller släpper man alla expansioner en gång till och hoppas folk ska fortsätta intala sig själva att det är bättre 🤣

Efter varje expansion startar man om igen och utannonserar ”classic” för de som vill vara old school. Så det blir att vi till slut har enskilda servrar med.

Wow classic (vanilla)
Wow + TBC
Wow + TBC + WOTLK
Wow + TBC + WOTLK + Cataclysm
Wow + TBC + WOTLK + Cataclysm + Pandaria
Etc.
Etc etc.

😂


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar