Flickvänner + Spel...

Medlem

Det vanliga uppfattningen om killar som spelar är att de är omogna, undrar om killarna på GRINs tjejer tycker likadant när de håvar in de stora pengarna? Spel är en konstform som alla inte förstår, så är det bara...

Medlem

Samtidigt är det ju ändå skillnad nu mot för när man var liten knodd på 80-talet och lirade C64 och NES. Då var det ju bara killar i typ 10-15 års åldern som spelade känns det som. Alla tyckte att man var hur nördig som helst, det var ju inte så många familjer som ens hade dator. Nu är det ju faktiskt folk i alla åldrar som spelar, både killar och tjejer.

Medlem

Det är mer tjejer än ni tror som spelar,
bara för att folk i sin lilla bekantskapskrets inte vet nån tjej som spelar så finns det ingen alls verkar folk tro.

Läste ingen om senaste Dreamhack ? Eller dom senaste, antalet tjejer där har ökat markant.

Och jag träffar på tjejer dagligen online i diverse spel.
Och sen så verkar det anses att liras det inte spel typ skjuta och döda då är folk inte gamers.

Kortspel, pusselspel ,Tomb Raider medmera är väl inte fint nog för dom såkallade riktiga gamersarna.

Medlem

Juno - Många tjejer köper plats på DH för att hänga med polare, vara fjortisar och sitta på Msn


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Juno - Många tjejer köper plats på DH för att hänga med polare, vara fjortisar och sitta på Msn

Det är därför det inte funkar. DH är en rolig idé som skulle kunna vara en riktig faktor men nu är det lekstuga för fjårtisar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

alltså jag träffar på en hel del brudar också när jag spelar, specielt vid MMO's eller riktiga Rollspels servers till diverse spel som NwN1

grejen är att man vet aldrig om dem verkligen är brudar eller ''brudar'' yaa feel mee?? inte ens intranätet är säkert längre

Medlem
Skrivet av ghoül:

alltså jag träffar på en hel del brudar också när jag spelar, specielt vid MMO's eller riktiga Rollspels servers till diverse spel som NwN1

grejen är att man vet aldrig om dem verkligen är brudar eller ''brudar'' yaa feel mee?? inte ens intranätet är säkert längre

Jag förutsätter att alla som utger sig för att vara tjejer online är killar. Det finns inget mer fjårtis än att gå in hårt för att fjäska för den enda tjejen online.

LaraCroft83 - 125 kg, mild utvecklingsstörning, grov acne och... kille. Men hey... han pratar med DIG, sjöman!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Min kommentar rör pojkvän + spel, men jag tror att jag postar i den här tråden i alla fall.

Han har spelat väldigt mycket WoW och Warcraft 3 (mest dota). Vi spelade WoW tillsammans ett tag men har nu slutat för att det tar för mycket tid och kostar för mycket.

Officiellt ogillar han spel. Han tycker inte om när jag köper ett nytt spel och han kallar mig spelberoende då och då (ibland på skämt, ibland på riktigt beroende på hans humör ;P).

Men trots att han är negativ till spel har jag fått honom att uppskatta Civilization IV, Simcity 4, fler typer av CGs i WC3 (inte bara dota) och annat...

Egentligen är han inte negativ. Det är bara en fasad han har att "gaming är inte en okej hobby!"

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Crawller:

Juno - Många tjejer köper plats på DH för att hänga med polare, vara fjortisar och sitta på Msn

Det är därför det inte funkar. DH är en rolig idé som skulle kunna vara en riktig faktor men nu är det lekstuga för fjårtisar.

Införa en extra festival med 18-årsgräns (eller högre?) ftw.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Min kommentar rör pojkvän + spel, men jag tror att jag postar i den här tråden i alla fall.

Han har spelat väldigt mycket WoW och Warcraft 3 (mest dota). Vi spelade WoW tillsammans ett tag men har nu slutat för att det tar för mycket tid och kostar för mycket.

Officiellt ogillar han spel. Han tycker inte om när jag köper ett nytt spel och han kallar mig spelberoende då och då (ibland på skämt, ibland på riktigt beroende på hans humör ;P).

Men trots att han är negativ till spel har jag fått honom att uppskatta Civilization IV, Simcity 4, fler typer av CGs i WC3 (inte bara dota) och annat...

Egentligen är han inte negativ. Det är bara en fasad han har att "gaming är inte en okej hobby!"

We don't like your kind around here! Att "gaming" inte är en ok hobby är nog inte begränsad till något kön eller åldersgrupp.

Medlem
Skrivet av anon_42192:

Ska mata henne med BG, PS:T och lite annat vettigt.

Säg hejdå till ditt sexliv på en stund


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

I förrgår fick flickvännen CSI-spelen i födelsedagspresent, får se om det lockar fram spelnerven. Hon gillar alla deckare på tv, så det borde funka...

Medlem
Skrivet av depthless:

I förrgår fick flickvännen CSI-spelen i födelsedagspresent, får se om det lockar fram spelnerven. Hon gillar alla deckare på tv, så det borde funka...

vänta.. CSI-spelen..

get outa heeeeree! :evil:

Inaktiv

Min flickvän spelar allt möjligt på konsoll men mest RPG spel, Zelda spelen, Guitar Hero lite smått och en massa andra spel med, hon tittar också på en del anime å läser manga å så, har nårra tjejkompisar också med samma intressen så klart att dom finns men väldigt sällsynt tyvärr. Hon ska också köpa sig ett eget PSP nu mest för att Dissida kommer närsom och för att vi kommer plugga på olika orter då jag inte är den typen som lånar ut varken enheter eller spel

Medlem

Min nya tjej gillar Deer Hunter och Jhon deree farmer
lite ballt, dock/tyvärr har hon spelat CS å kan väll det än idag. men tack å lov inte aktiv ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Neeej, tjejer som nöter spel hör inte hemma i min värld iaf... Om ett krog-ragg morgonen därpå skulle sätta sig framför tvn och börja spela Resident Evil 5 eller Gears of War skulle jag kasta ut henne på dirr!

Spelar gör jag när jag inte har något bättre för mig, eller om man hänger med någon polare. Men har man flickvän vill man väl tillbringa lite kvalitets-tid med henne istället med en handkontroll av plast (dock vill man ju inte heller ha för mycket tid med tjejen heller... hehe).

Finns iof spel som är safe stämplade åt tjejer: Sing Star & Guitarr Hero (och Fifa09, men konstigt nog vill inga tjejer spela det med mig! ). Man skulle nog kunna säga att alla Party Spel är okej för tjejer

Super Mario brukar alltid gå hem, passar såväl gamer som casual.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Neeej, tjejer som nöter spel hör inte hemma i min värld iaf... Om ett krog-ragg morgonen därpå skulle sätta sig framför tvn och börja spela Resident Evil 5 eller Gears of War skulle jag kasta ut henne på dirr!

Tror inte du behöver oroa dig för den hypotetiska situationen.

Medlem

Ha flickvän, ha tid med sånt tjafs... det är bättre med lösnummer än en prenumation.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av BeeJac:

Neeej, tjejer som nöter spel hör inte hemma i min värld iaf... Om ett krog-ragg morgonen därpå skulle sätta sig framför tvn och börja spela Resident Evil 5 eller Gears of War skulle jag kasta ut henne på dirr!

Tror inte du behöver oroa dig för den hypotetiska situationen.

Neee, tacka gudarna för att de varit mer intresserade av mig än av xboxet!

Medlem

Spelade WoW på en PvP server. Sen så började jag att rollspela istället på en RP server.

Kan bara säga att det är sjukt mycket mer tjejer på de servrarna. Den närmsta kretsen av folk jag spelar med har till och med fler tjejer än killar (många killar brukar ha väldigt ointressant RP som mest går ut på att vara mer "badass" än alla runt omkring).

MMO spel brukar också generellt ha många tjejer men speciellt många på rollspelandet. Jag tror det beror på att tjejer föredrar spel som har en hög social faktor.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Min nuvarande tjej lirar sims, och tjejen innan var helt såld på PS2:an

Medlem

Min tjej gillar fighting-spel. Jag brukar få stryk på bl.a. SF4 och SC4.


signatur

"I did put the fires out" - "You made them worse!" - "Worse?!.. Or better?"

Medlem

Tjejer har en benägenhet att "nördifiera" saker de inte riktigt förstår, och tycker att manliga attribut som att "mecka med bilen", eller "gå och ta en öl med polarna" - är manliga företeelser, men att slakta Sith i SW eller Acolytes i WoW däremot är något som faller i avdelningen "barnsliga saker min kille gör". När de har bestämt sig så har de och ändrar sig inte...

Medlem

Fick min att spela igenom Diablo 2 iaf. Sen funkar wii oxå

Medlem
Skrivet av depthless:

Tjejer har en benägenhet att "nördifiera" saker de inte riktigt förstår, och tycker att manliga attribut som att "mecka med bilen", eller "gå och ta en öl med polarna" - är manliga företeelser, men att slakta Sith i SW eller Acolytes i WoW däremot är något som faller i avdelningen "barnsliga saker min kille gör". När de har bestämt sig så har de och ändrar sig inte...

sorry.. jag ville bara informera dig om en grej,
Att lira wow är barnsligt

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av depthless:

Tjejer har en benägenhet att "nördifiera" saker de inte riktigt förstår, och tycker att manliga attribut som att "mecka med bilen", eller "gå och ta en öl med polarna" - är manliga företeelser, men att slakta Sith i SW eller Acolytes i WoW däremot är något som faller i avdelningen "barnsliga saker min kille gör". När de har bestämt sig så har de och ändrar sig inte...

sorry.. jag ville bara informera dig om en grej,
Att lira wow är barnsligt

och inte att leka med bilar?

Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av ghoül:
Skrivet av depthless:

Tjejer har en benägenhet att "nördifiera" saker de inte riktigt förstår, och tycker att manliga attribut som att "mecka med bilen", eller "gå och ta en öl med polarna" - är manliga företeelser, men att slakta Sith i SW eller Acolytes i WoW däremot är något som faller i avdelningen "barnsliga saker min kille gör". När de har bestämt sig så har de och ändrar sig inte...

sorry.. jag ville bara informera dig om en grej,
Att lira wow är barnsligt

och inte att leka med bilar?

mjo om man leker med bilar så klart det är barnsligt, det är bara barn som leker vet du
att mecka med en bil är inte samma sak
fast jag har aldrig meckat med en bil så i dont knoow

dock att slakta virtuella siths i star wars är ganska uber butch vilket alla tjejer borde bli väldigt imponerade

Medlem

Tjejer blir imponerande av det mesta... Vissa av om man tvättar sig under armarna innan man ska på restaurang, andra om man iklär sig Dart Vaders skepnad och löper amok bland Javas (ej att förväxlas med kaffe)...

Medlem

Min är the Sims nörd, eller ja iallafall när det gäller att bygga husen, sen skiter hon i och ta hand om sina simmar haha, helt vrickad brud man har alltså haha


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Skriv svar