Strålspårning på! Se gameplay från Minecraft RTX
Jag har alltid tyckt att det är superviktigt med realistiska ljus- och spegeleffekter i ett blockigt spel med lågupplösta texturer.
/s.
Det släpps ett texture pack med högupplösta texturer. Men, många verkar hålla med mig om att det är först i Minecraft man fattar hur mycket det kan göra för ett spel. I Battlefield 5 och Metro är den handskapade ljussättningen så jäkla snygg så ray tracing blir enligt mig mer menlös där.
Lirade det ett par minuter igår - jag testade ett par av deras demokartor.
Förbannat snyggt, men kanske 3440x1440 med allt på max inte var det bästa..låg på runt 30-40fps..och det är ju inte direkt bra.
Men jisses vad snyggt.
Edit: Det kändes som 30-40 - men jag har inte kollat exakt vad jag hade. Får nog göra det.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jag känner att RTX på den första kartan inte riktigt var jämförlig med tanke på att utan det så lyser vissa block inte medans de gör det med RTX, jag blev nog mer imponerad av vatten-kartan. Där visades verkligen den stora skillnaden som blir, jag gillade nog mest avspeglingarna som blev under ytan.
Hade varit bra för er att nämna att man måste äga spelet innan man kan testa RTX-versionen riktigt... Gick inte att ta ner några testkartor utan att ha köpt grundspelet.
Är väl underförstått att man måste ha spelet för att kunna spela spelet?
Bara jag som tycker RTX i Minecraft är sjukt meningslöst?
DLSS 2.0 Wolfenstein Young Blood?